نماینده ولی فقیه در هرمزگان: جنگ اوکراین افول قدرت آمریکا را تسریع می‌کند

بندرعباس - ایرنا - نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: جنگ اکراین افول قدرت آمریکا را تسریع می‌کند و نظم نوین جهانی دچار تحول می‌شود.

به  گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده درخطبه‌های نماز جمعه به موضوع افول آمریکا اشاره کرد و ابراز داشت: زمانی که مقام معظم رهبری چندین سال قبل افول آمریکا را پیش بینی کردند عده‌ای می‌گفتند مگر می‌شود کشوری با این اقتدار افول کند.

وی با بیان اینکه امروز نوام چامسکی از تحلیلگران آمریکایی می‌گوید امپراتوری آمریکا رو به افول است، ادامه داد: زمانی آمریکایی ها خود را کدخدای دهکده جهانی معرفی می‌کردند و خودباخته های داخلی ما هم آن را باور کرده و می‌گفتند باید با کدخدا ببندیم.

وی اضافه کرد: قدرت اقتصادی آمریکا رو به افول بوده به نحوی که بدهکارترین کشور با ۲۰ هزار میلیارد دلار بدهی بوده که این مبلغ هم توسط خودشان اعلام شده است.

امام جمعه بندرعباس ابراز داشت: علاوه‌ بر آن قدرت نظامی شأن هم در حال فروپاشی است و اگر زمانی حرکت ناو جنگی شان به سواحل برخی کشورها بدون هیچ اقدام دیگری منجر به سقوط دولت و حکومت می‌شد امروز دیگر شرایط برای آنها در هیچ کجای دنیا مساعد نیست.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده افزود: شرایط برای آمریکایی ها در هر کجا ورود کردند مساعد نیست، درحدی که رییس تروریست سنت‌کام می‌گوید امروز برای اولین بار پس از جنگ جهانی دوم قدرت هوایی را ایرانی ها از ما گرفتند.

وی اشاره کرد: تمام کشورهایی هم که به آمریکا چنگ زنده بودند ناامید شده‌اند و بسیاری از کشورها بدون هماهنگی با آن درحال تنوع دادن به روابط خود هستند تا به یک نقطه وابسته نباشند.

بایستی مولفه‌های قدرت کشور را در دنیا بشناسیم

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: مشکل در اقتصاد کشور داریم که باید آنها را حل کنیم و از طرفی هم باید مولفه های قدرت جمهوری اسلامی در دنیا را بشناسیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده ادامه داد: تاب آوری اقتصادی ایران یکی از این مولفه‌های قدرت است، چنانچه این تحریم‌ها به هر کشوری وارد می‌شد اقتصاد آن فرومی‌پاشید اما کشور با وجود تحریم‌های بسیار و آسیب دیدن توانسته دوام بیاورد و جمهوری اسلامی امروز در بُعد اقتصادی به اقتداری رسیده که می‌تواند در صورت گسترش عوارض اقتصادی جنگ اکراین در دنیا خود را در برابر قحطی حفظ کند.

وی اشاره کرد: امیدوارم عوارض و پیامدهای جنگ اکراین به دنیا گسترش نیابد اما همین مقدار که تاثیر داشته را می‌توان در وضعیت سوپر مارکت‌های اروپا مشاهده کرد و امیدواریم قحطی بزرگ رخ نددهد، البته قحطی‌های بزرگ از علایم ظهور است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان یادآور شد: اگر قحطی بزرگی رخ دهد ایران توانسته به اقتداری برسد که بتواند در سخت‌ترین شرایط خود را حفظ کند، ۸۰ درصد نیازهای دارویی در داخل کشور تولید می‌شود و شاهد نفوذ معنوی ایران در جهان اسلام هستیم و از لحاظ نظامی به نقطه‌ای رسیده‌ایم که کسی جرات درگیری با جمهوری اسلامی را ندارد.

وهابی‌ها احترام به بزرگان مذهبی را شرک می‌دانند

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز تخریب قبور ائمه (ع) در بقیع به دست وهابی اشاره کرد و گفت: اولین اقدام وهابی پس از تسلط بر مدینه مسلط شدند و مکه و مدینه تخریب قبور مقدس ائمه در بقیع در سال ۱۳۰۴ هجری شمسی بود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با بیان اینکه یکی از علمای یمن می‌گفت گویا تمام زندگی وهابی جنگ در برابر کسانی است که از دنیا رفته اند، ادامه داد: این‌ها اگر کسی دست خانم ترامپ را ببوسد شرک نمی‌دانند اما احترام به بزرگان اسلام را شرک می‌دانند که این رفتار را در سفر ترامپ به عربستان مشاهده کردیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده گفت: این آقایان واقعاً کوردل و خوارج نهروانی های این عصر هستند و با پولی که دارند بر بخش هایی از جهان اسلام سیطره یافته‌اند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به هفته هلال احمر گفت: نیروهای هلال احمر در هر حادثه ای زودتر از همه در صحنه ها حضور می‌یابند که به آنان خدا قوت می‌گویم

وی از جوانان خواست در قالب گروه های مردم نهاد به هلال احمر یاری بدهند و در گروه‌هایی که توسط آن جمعیت تشکیل می‌شود حضور یابند.

ارتباطات نامشروع و افسارگسیخته برای جوانان عواقب روحی و روانی درپی دارد

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود به آسیب‌های اجتماعی پرداخت و گفت: روابط افسار گسیخته دختر و پسر یکی از آسیب های اجتماعی است که گستره آن به روابط محرم و نامحرم می‌رسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده افزود: منظور از روابط ناسالم روابط پنهانی و دور از چشم والدین است، گاهی روابط کلامی و در حد ضرورت است که مانعی ندارد.

وی ادامه داد: اما اگر بدون از ضرورت و پنهان باشد زمینه ساز فسادهای بزرگ‌تر است، بیشترین تاکیدی که دارم بر دوستی های خیابانی است و جوانان توجه داشته باشند عواقب بدی بر دوستی های دختر و پسر وجود دارد.

امام جمعه بندرعباس اشاره کرد:  داستان قرآنی دختران حضرت شعیب و موسی (ع) نکات آموزنده بسیاری دارد و مصداقی روابط دختر و پسر را نشان می‌دهد.

وی اظهار داشت: قرآن مطرح می‌کند که اگر روابط بین دختر و پسر در جامعه براساس معیارهای شرعی باشد بدون اشکال است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان بیان کرد: ارتباطات نامشروع، افسارگسیخته، بی قید و بند، آزاد برای جوانان عواقبی دارد که روحی و روانی است، این سیاست شیطان است که گام به گام سراغ انسان می‌آید.
وی ابراز داشت: این روابط منجر به ایجاد احساس محرومیت در جوانان می‌شود و ذهن آن‌ها از مسایل اصلی و مهم منحرف می‌شود و این روابط معمولاً براساس لذت جویی است و سرخوردگی به دنبال می‌آورد.

بنا به گفته امام جمعه بندرعباس، یکی از اثرهای روانی این ترسی است که از فاش شدن این روابط ناسالم در فرد به ویژه دخترهای جوان ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: مشکل‌هایی هم درخانواده ایجاد می‌کند و مسأله ازدواج را تحت شعاع قرار می‌دهد و جوان می‌گوید من که دوست دختر یا پسر دارم چراغ ازدواج کنم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده افزود: همچنین این روابط به خانواده آسیب می‌زند و اگر مسأله روابط ناسالم دختر و پسر استمرار یابد مردم و جوانان دختر و پسر به همدیگر بی اعتماد می‌شوند و شانس ازدواج را از انسان می‌گیرد.

اسلام روابط دختر و پسر را تنظیم و مدیریت کرده است

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس اسلام روابط دختر و پسر را تنظیم و مدیریت کرده است تا از چارچوب روابط سالم خارج نشود و فرد و خانواده و جامعه آسیب نبیند.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر در وجود انسان تقوا باشد اعمال انسانی رنگ خدایی به خود می‌گیرد و هیچ عملی با وجود تقوا در انسان کم نیست و عمل ارزشمند است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده گفت: خدای متعال به عمل وزن می‌دهد چون درون انسان پاک و خدایی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha