۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۵۵
کد خبر: 84743380
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حمایت از صادرات غلات اوکراین با هدف جلوگیری از قحطی جهانی

تهران- ایرنا- با آغاز جنگ در اوکراین و ترس از بروز قحطی در بسیاری از کشورها، رومانی به عنوان کشور میانجی با هدف تامین این محصول استراتژیک به منظور جلوگیری از قحطی در سطح جهان ؛ دومین کشتی حامل غلات اوکراین را به سایر مناطق دنیا صادر می کند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روزنامه رومانیایی "رومانیا اینسایدر"، کشتی "لیدی دیمین" حامل غلات اوکراین با ظرفیت ۲۶ هزار تن، دومین کشتی در حال آماده شدن برای خروج از بندر "کنستانتا" در رومانی است.

"کشتی پاناماکس یونیتی N" که حامل بیش از ۷۱ هزار تن ذرت اوکراین در پایان ماه آوریل (۱۰ اردیبهشت) بندر کنستانتا را ترک کرد، نخستین محموله باری غلات از زمان آغاز جنگ در اوکراین بود.

«وایورال پنت» مدیرعامل پایانه غلات Convex که ریاست بارگیری محموله ها را برعهده دارد پس از خروج نخستین کشتی حامل غلات از بندر کنستانتا گفت: حمایت از صادرات غلات اوکراین به معنای جلوگیری از موج عظیم قحطی جهانی است که تحت تاثیر محاصره بنادر اوکراین ایجاد شده است.

وی افزود: انتظار می رود سومین کشتی تا شش روز دیگر حرکت کند و ما امیدواریم که سرعت این روند را افزایش دهیم. وی تاکید کرد: با توجه به وضعیت ناگواری که همسایگان ما با آن روبرو هستند، ما باید به بهترین نحو به آنها کمک کنیم.

بندر رومانیایی کنستانتا در دریای سیاه در حال تبدیل شدن به یکی از معدود دروازه های خروجی برای محصولات کشاورزی اوکراین است. در پی بروز جنگ در اوکراین، بسیاری از کشورهایی که به غلات و محصولات کشاورزی اوکراین وابسته هستند، در معرض خطرات بسیاری قرار گرفته اند. اوکراین پیش از آغاز جنگ ماهانه تا ۴.۵ میلیون تن محصولات کشاورزی به سراسر جهان صادر می کرد؛ از جمله ۱۲ درصد گندم، ۱۵ درصد ذرت و ۵۰ درصد روغن آفتابگردان.

در این شرایط بنادر رومانی که به عنوان میانجی صادرات غله اوکراین عمل می کنند فشار بسیاری متحمل می شوند. بارگیری یک کشتی با ظرفیت ۷۰ هزار تن مانند نخستین کشتی غلات اوکراینی، ۴۹ قطار و به همان تعداد قایق و کامیون را درگیر کرد.  

«فلورین گویدیا» مدیر بندر کنستانتا این امر را یک دردسر واقعی دانست و افزود: جنگ در اوکراین یک چالش و در عین حال یک فرصت است.

از طرفی دولت رومانی که نیاز به مدرن سازی شبکه ریلی دارد، بازسازی ۹۵ خط راه آهن که قدمت آنها به دوران کمونیستی بازمی گردد را به عنوان راه حلی برای سیل عظیم محموله های باری برگزیده است.

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha