۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۴۵
کد خبر: 84743520
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مخالفت دادگاه استیناف فیجی با ضبط کشتی تفریحی لوکس روسی از سوی آمریکا

تهران- ایرنا - دادگاه استیناف فیجی به باقی ماندن کشتی تفریحی لوکس روسی به مالکیت سلیمان کریموف به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار که توسط آمریکا توقیف شده است، در این جزیره رای داد و با ضبط آن از سوی آمریکا مخالفت کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری «رویترز» «فیضل حنیف» وکیل مدافع شرکت سرمایه گذاری «میل مارین» در ایمیلی تایید کرد که دادگاه استیناف فیجی درباره پرونده کشتی تفریحی لوکس روسی اعلام کرده است این کشتی که مالک آن «سلیمان کریموف» از طرفداران حکومتی روسیه است تا زمانی که اعتراض به آن از سوی ضبط کنندگان شنیده نشود، نمی تواند از این جزیره جنوب اقیانوسیه خارج شود.

سفارت آمریکا در «سووا » پایتخت فیجی تاکنون در واکنش به آخرین رای این دادگاه اظهارنظری نکرده است.

دادگاه فیجی پیشتر اعلام کرده بود آمریکا می تواند کشتی تفریحاتی لوکس روسی را هفته ها پس از رسیدن آن به سواحل این کشور و ضبط شدن توسط پلیس محلی و ماموران پلیس فدرال آمریکا «اف بی آی»، ضبط کند. 

مقام‌های رسمی در کشورهای مختلف کشتی ها، ویلاها و خانه های لوکسی که میلیاردهای روسی مالک آنها می باشند را در واکنش به حمله نظامی روسیه به اوکراین  که کرملین آنرا "عملیات نظامی ویژه " می خواند به عنوان تحریم علیه این کشور ضبط کرده اند. 

«سلیمان کریموف» اولیگارش روس بین سالهای ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ در واکنش به اقدامات روسیه در سوریه و اوکراین از سوی آمریکا در فهرست تحریمی این کشور بوده است. او همچنین از سوی اتحادیه اروپا نیز تحریم شده است. 

وکلای شرکت سرمایه گذاری «میل مارین» پیشتر در دادگاه گفته بودند کشتی «آمادی» متعلق به اولیگارش دیگر روسی«ادوراد خودایناتوف» رئیس پیشین شرکت عظیم انرژی «رُزنت» است.

برپایه این گزارش کشتی تفریحی لوکس «ادوراد خودایناتوف» به ارزش ۷۰۰ میلیون دلار توسط پلیس در ایتالیا ضبط شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha