استاندار لرستان: رفع محرومیت از مناطق حاشیه‌نشین اقدام جهادی نیاز دارد

خرم‌آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: رفع محرومیت از مناطق حاشیه‌نشین شهرها نیازمند اقدام جهادی است که دولت با تمام توان برای رفع این محرومیت ها تلاش می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا "فرهاد زیویار" روز شنبه در آیین رزمایش جهادگران فاطمی، بمناسبت هفته سلامت اظهار کرد: تفکر جهادی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است و تاریخچه آن مربوط به بدو پیروزی انقلاب اسلامی می‌باشد.

وی با بیان اینکه کارنامه درخشان جهاد سازندگی را قبل و حین دفاع مقدس، در قالب سنگر سازان بی سنگر شاهد بودیم گفت: جهاد جز محصولات انقلاب اسلامی است و به همین دلیل وجه دینی و اعتقادی انقلاب اسلامی از وجه سیاسی آن پر رنگ تر است و با خیلی از نظامات سیاسی متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه مردم پشتوانه گروه‌های جهادی هستند افزود: فعالیت گروه‌های جهادی در مناطق مختلف و محروم با هدف محرومیت‌ زدایی انجام می‌شود و فعالیت این گروهها در راستای آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

زیویار با تاکید بر اینکه بسیج سازندگی یکی از راههای مهم برای عبور از مشکلات کشور است اظهار داشت: مشکلات کشور ما کم نیست به خصوص در دوره حاضر، دوره‌ای که شدیدترین تحریم‌ها بر کشور تحمیل شده، اگر با تفکر جهادی و بسیجی هدف گذاری نکنیم، موانع به هیچ وجه از سر راه برداشته نخواهد شد.

به گفته وی ظرفیت گروههای جهادی خیلی ظرفیت بالایی است  و اکنون ۳۰ هزار نفر در لرستان فعالیت می کنند که مجموعه عظیمی است که می‌تواند کارهای بزرگی انجام دهد.

استاندار لرستان اظهار کرد: رزمایش گروه‌های جهادی در راستای فعالیت‌های عمرانی، بهداشتی، درمانی، اشتغال، مناطق محروم می‌باشد که برگرفته از تفکر انقلاب اسلامی است.

زیویار ادامه داد: بسیج سازندگی یکی از راه‌های مهم برای عبور از مشکلات کشور است، اکنون که شدیدترین تحریم‌ها بر کشور تحمیل شده، اگر با تفکر جهادی و بسیجی هدف گذاری نکنیم، موانع به هیچ وجه از سر راه برداشته نخواهد شد.

وی با اشاره به مشکلات بسیار در کشور گفت: ممکن است جراحی اساسی در برنامه ریزی، بودجه ریزی و بهره گیری از یارانه‌ها، برای کاهش خسارات بودجه‌ای و مالی کشور انجام گیرد، این جراحی اساسی سختی‌هایی را برای مردم به وجود می‌آورد اما گروه‌های جهادی و بسیجی می‌توانند به معنای واقعی این کار اساسی و مهم را به شکل جهادی تبیین کنند.

زیویار ادامه داد: درصد بالایی حاشیه نشینی در شهر خرم آباد وجود دارد، تقریباً یک پنجم از جمعیت این شهر، معادل ۱۰۰ هزار نفر در مناطق حاشیه نشین زندگی می‌کنند، این افراد از کمترین امکانات برخوردار هستند و نیازمند اقدام جهادی هستند.

وی بیان کرد: دولت در کنار گروه‌های جهادی می‌تواند قدم‌های مهمی در راستای کم کردن مشکلات این مناطق بردارد.

استاندار لرستان تصریح کرد: استان لرستان از حیث امکانات خدادادی شرایط خوبی دارد، اما کار همراه با اعتقاد و کار خدایی لازم دارد، و مدیریت در استان در این دوره حتماً باید با کار جهادی امورات خود را جلو ببرد،

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha