۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۹:۵۸
کد خبرنگار: 1936
کد خبر: 84744579
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرما بیش از پنج هزار میلیارد ریال به کشاورزی استان همدان خسارت وارد کرد

همدان-ایرنا- سرپرست مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: افت دما و سرمای فروردین امسال پنج هزار و ۷۰۵ میلیارد ریال به بخش کشاورزی استان خسارت وارد کرد.

«سلیمان اسدی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه در فروردین ماه سال جاری به علت تغییرات دمایی شاهد بروز خسارت به بخش کشاورزی استان بوده ایم اظهار داشت: این خسارت در سطح ۲۱ هزار و ۸۹۰ هکتار از اراضی استان ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: این خسارت در ۹ هزار و ۳۹۶ هکتار از اراضی زراعی و ۱۲ هزار و ۴۹۴ هکتار در باغ های استان اتفاق افتاده است.

اسدی با اشاره به بیمه محصولات کشاورزی و مزایای این بیمه برای خسارت تصریح کرد: تاکنون ۱۷۵ هزار و ۱۹۴ هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است.

بخش کشاورزی ۲۹ درصد اشتغال و ۲۵ درصد ارزش افزوده فعالیت های اقتصادی استان همدان را به خود اختصاص داده است.

همچنین بخش کشاورزی استان همدان ۵.۴ درصد از تولیدات و ۴.۳ درصد از ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

بخش کشاورزی این استان دارای ۱۱۷ هزار بهره بردار است.

۶۹۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان همدان زیرکشت محصولات زراعی و باغی است و ۲۹۳ هزار هکتار از اراضی استان آیش است و سالانه نزدیک به ۹.۴ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در این استان تولید می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha