۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۳۲
کد خبرنگار: 948
کد خبر: 84744641
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امسال تمامی پاسگاه های مرزی خراسان شمالی گازرسانی می شوند

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان شمالی گفت: تداوم نهضت گازرسانی به نوار مرزی استان ادامه دارد و گازرسانی به باقیمانده پاسگاه های مرزی این خطه در سال ۱۴۰۱ پایان می یابد.

حسن میربلوکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: گروه‌های عملیاتی شرکت در ادامه نهضت گازرسانی با حضور در نقطه صفر مرزی در تلاش هستند تا گاز طبیعی را در دورترین نقاط به مرزبانان غیور کشور هدیه کنند.

وی تصریح کرد: گازرسانی به پاسگاه های شهرستان راز و جرگلان که دارای بیشترین نوار مرزی با کشور ترکمنستان است همچنان ادامه دارد و پاسگاه کاریز، قره قانلو و همچنین گازرسانی به برجک مرزی خیرآباد در شهرستان شیروان در دست اجراست و تا پایان سالجاری تکمیل می شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی افزود: گازرسانی به پاسگاه مرزی پرسه سو در شهرستان راز و جرگلان در سال گذشته به پایان رسید و گازرسانی به پاسگاه مرزی بکسو نیز در مراحل پایانی است و با تکمیل این پنج طرح تمامی پاسگاه ها گازرسانی می شود.

وی خاطرنشان کرد: پاسداری از مرزهای کشور یک وظیفه مهم و خطیر است و شرکت گاز استان خراسان شمالی نیز در تلاش است تا با افتخار گرمابخش پاسگاه ها و برجک های مرزی شمال شرق کشور باشد.

تاکنون به ۳۱۰ واحد صنعتی و ۱۵ شهرک صنعتی استان گازرسانی شده است که این استان در این حوزه رتبه دوم کشوری را در سال گذشته کسب کرده است.

نیروگاه برق سیکل ترکیبی شیروان، پتروشیمی خراسان (بجنورد)، آلومینای ایران (جاجرم)، ریخته گری و لوله گستر اسفراین از جمله صنایعی هستند که گاز طبیعی مصرف می کنند.

اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و حدود ۱۰۰ درصد جمعیت روستایی خراسان شمالی از گاز طبیعی بهره مند هستند.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند و این استان ۳۰۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha