از خدمات رایگان سلامت محور به ساکنان کوره‌پزخانه‌ها تا تلاش برای گشایش پل تقاطع باقری- فرجام در تابستان

تهران- ایرنا- خدمات رایگان سلامت محور ساکنان کوره پزخانه ها، کاهش هشت محصول پر مصرف میادین میوه و تره بار، تلاش برای گشایش پل تقاطع باقری- فرجام در تابستان امسال، گردهمایی کودکان اوتیسم، برپایی گذر سلامت و همچنین اکران گزارش ۲۰۰ روزه مدیریت شهری از مهمترین اخبار پایتخت است.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا، شهردار منطقه ۱۹ با اشاره به اجرای طرح رایگان سلامت محور به ساکنان کوره پزخانه های این منطقه اعلام کرد: با هدف ارتقای سلامت شهروندان خدماتی همچون ویزیت پزشکی، مشاوره روانشناسی، اهدای هدایا، طب سنتی، غربالگری قند و فشار، مشاوره تغذیه، بهداشت دهان و دندان به ساکنان کوره پزخانه ارائه می شود.

مهدی هدایت افزود: گذر سلامت و قرارگاه سلامت به ترتیب در مقابل مترو عبدل آباد و کوره پزخانه ها در روزهای بیستم و بیست دوم اردیبهشت ماه با مشارکت مرکز بهداشت جنوب تهران برپا خواهد شد و خدماتی نظیر غربالگری ایدز، مشاوره، تغذیه و مامایی و توزیع ماسک به شهروندان ارائه خواهد شد ضمن اینکه تقدیر شهردار منطقه ۱۹ از مسئولین خانه های سلامت و کادر درمان، همایش پیاده روی سلامت در بوستان جوانمردان، تورگردشگری افراد دارای معلولیت و سالمندان، ارائه خدمات روانشناختی به خانواده های آسیب دیده و نیازمند، اجرای برنامه های پرتابل آموزشی فراموز کودکان با محوریت خود مراقبتی، سلامت روان و سلامت اجتماعی وبرگزاری کارگاه و وبینار آموزشی با عنوان نقش مردم در مدیریت حوادث و بلایا از برنامه های تدارک دیده شده به مناسبت هفته سلامت است.

شهردار منطقه ۱۹ تهران خاطرنشان کرد: از سایر برنامه های این هفته نیز می توان به برپایی میز خدمات سلامت در میدان تره بار مرکزی، اجرای برنامه ویژه سالمندان در سرای محله عبدل آباد، یک روز شاد در مدرسه استثنایی طلوع، اعزام بانوان دارای معلولیت به اردوهای تفریحی، واکسیناسیون سرخک اتباع، میزبان کادر مرکز بهداشت جنوب در بوستان ولایت، اهدای ویلچر به نیازمندان و بازدید کودکان محله از مرکز فراموز میلاد اشاره کرد.

اجرای فاز دوم مسیر تندرستی بوستان جنگلی سرخه حصار

شهردار منطقه ۱۳ از تکمیل مسیر تندرستی بوستان جنگلی سرخه حصار خبر داد و افزود : فاز دوم این پروژه با پیشرفت ۷۵ درصدی در حال اجراست.

محمد هادی علی احمدی، در خصوص اجرای عملیات عمرانی و ترافیکی فاز دوم مسیر تندرستی گفت : با توجه به استقبال شهروندان از احداث مسیر تندرستی در بوستان جنگلی سرخه حصار، فاز دوم این پروژه در سال گذشته آغاز و هم اکنون، عملیات عمرانی آن ۷۵ درصد پیشرفت داشته است.

وی با بیان اینکه طول مسیر حدود یک کیلومتر است که حدود ۶۰۰ متر طول آن تکمیل شده و تنها ۴۰۰ متر طول آن باقی مانده است  افزود : عملیات عمرانی و ترافیکی این طرح شامل جدول بندی، زیرسازی و بتن ریزی  اجرایی شده و به زودی عملیات آسفالت، ترسیم خط کشی و نصب علائم و  تابلوهای آن آغاز می شود.

شهردار منطقه ۱۳ ادامه داد : تکمیل مسیر تندرستی به منظور ارتقای سطح خدمت رسانی به شهروندان علاقه مند به پیاده روی، دوچرخه سواری و ورزش در حال انجام است و با تکمیل فاز دوم طرح، تجهیزاتی از قبیل روشنایی، نیمکت و ست ورزشی نصب می شود.  

وی همچنین به بازسازی معابر سنگی بوستان جنگلی سرخه حصار اشاره کرد و گفت : این عملیات در معابر سنگی بوستان زنبق با اجرای  دیوار مالون، زیر سازی و کف سازی انجام شده، تعمیر و بازسازی ۷۲ عدد آلاچیق در بوستان جنگلی سرخه حصار از دیگر اقدامات انجام شده است.

گردهمایی کودکان اوتیسم در منطقه ۲

شهردار منطقه دو در گردهمایی کودکان اوتیمسی با تاکید بر اولویت مدیریت شهری در حمایت از افراد توان یاب  گفت: مدیریت منطقه دو با هدف ایفای مسئولیت اجتماعی خود، ضمن اجرای طرح مناسب‌سازی معابر و بوستان‌ها برای معلولان، پیشگام در ایجـــــاد فضاهای شهری مناسب با نیاز افراد مبتلا به اوتیسم است

مهدی صالحی با بیان اینکه همه کودکان باید به فرصت‌های برابر برای بازی و تفریح دسترسی داشته باشند، افزود:در همین راستا بوستان اوتیسم با هدف ‌حمایت از افراد مبتلا به این بیماری  و ایجاد فضای شهری مناسب با نیازهای آنها احداث شد.

وی احداث این بوستان را حرکتی برای احیای حقوق شهری افراد مبتلا به اوتیسم برشمرد و گفت: این مجموعه که دربوستان نهج البلاغه واقع و تجهیز شده  است متاسفانه در دو سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا چندان قابل استفاده نبوده وامروز همزمان با فرارسیدن هفته سلامت رسما بهره برداری و در اختیار کودکان قرار گرفت.

صالحی با اشاره به اینکه منطقه دو به عنوان منطقه دوستدار کودکان اوتیسم پیشگام در ایجاد ظرفیت‌های لازم برای بهره‌مندی این افراد از خدمات آموزشی و تفریحی موجود در شهر است، گفت: بدین منظور برای حمایت از خانواده‌های دارای فرزند اوتیسم که برای دوره درمان به تهران مراجعه می‌کنند با هماهنگی انجمن اوتیسم، ساختمانی تحت عنوان همراه سرای اوتیسم برای اقامت این خانواده‌ها تجهیز شده است.

وی به تشریح  برنامه های متنوع سلامت محور با شعار «سلامت ما حال خوب ما» پرداخت و گفت: برپایی گذر سلامت در بوستان شهرآرا، برگزاری کارگاه های آموزشی در سرای محلات، تجلیل از خانواده شهدای مدافعین سلامت بخشی از برنامه های پیش بینی شده است.

پویش «برای مردم» گزارش عملکرد ۲۰۰ روزه شهرداری تهران

پویش «برای مردم» با رویکرد تبیین عملکرد شهرداری تهران در ۲۰۰ روز گذشته روی سازه های تبلیغات محیطی سطح شهر تهران اکران شد.

اکران این پویش فرهنگی از صبح امروز روی تمامی سازه‌های تبلیغات فرهنگی شهر تهران آغاز شد.

گفتنی است، در این پویش به گزارش عملکرد شهرداری تهران در حوزه‌های ترافیک و حمل و نقل، فنی و عمرانی، فرهنگی و خدمات شهری با روایت آماری از آنچه طی ۲۰۰ روز گذشته رخ داده، در معرض دید مخاطبان قرار گرفته است.

تلاش برای گشایش پل تقاطع باقری- فرجام در تابستان امسال

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، ضمن اعلام پیشرفت ۷۷ درصدی عملیات اجرایی پل تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید باقری با خیابان فرجام، از تلاش برای تکمیل این پروژه طی تابستان سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: گشایش پل تقاطع باقری- فرجام یکی از مهمترین گره های ترافیکی پهنه شرقی پایتخت را برطرف خواهد ساخت.

عباس شعبانی با بیان آنکه تاکنون ۲۵۰ مترمکعب بتن ریزی در عرشه شرقی پل تقاطع بزرگراه شهید باقری با خیابان فرجام صورت پذیرفته است، از ادامه این عملیات در عرشه غربی پل خبر داد و حجم بتن ریزی انجام شده در این بخش از پروژه را ۶۰ مترمکعب اعلام کرد.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، عملیات آرماتوربندی، قالب بندی و بتن ریزی دیوار حائل ضلع جنوب غربی پروژه، متعاقب رفع معارض تاسیساتی لوله فشار قوی آب ادامه دارد و رفع معارض برق فشار قوی (۲۰ کیلو ولت) در خیابان فرجام غربی نیز شرایط لازم برای اجرای این عملیات در ضلع شمال غربی تقاطع را فراهم خواهد کرد.

گفتنی است پروژه احداث تقاطع غیرهمسطح باقری- فرجام با هدف ساماندهی ترافیک بزرگراه شهید باقری طراحی شده و از دی ماه سال ۱۳۹۹ توسط شهرداری منطقه چهار در حال اجرا است.

این تقاطع شامل یک پل رفت و برگشت با طول ۴۷۶ متر بوده و پس از بهره برداری، شرق و غرب خیابان فرجام را از روی بزرگراه شهید باقری به یکدیگر متصل می سازد.

برپایی میز سلامت در مساجد و بوستان های منطقه ۱۴

شهردار منطقه ۱۴ با بیان اینکه این برنامه‌ها با هدف ارتقای سلامت شهر و شهروندان و  تحقق شعار «سلامت ما، حال خوب ما» در محلات ۲۱ گانه دارالمومنین به اجرا در آمده است، در تشریح برنامه ها گفت: برگزاری وبینارهای آموزشی و تخصصی با موضوعات مرتبط با موضوع تغذیه و مراقبت های سلامت خانواده و  سالمندی،   کارگاه های آموزشی با موضوعات سلامت محور و بازیافت ویژه دانش آموزان در مدارس و پایگاه های مذهبی همچنین اکران طرح های گرافیکی، تولیدات محتوایی، پیام های آموزشی در فضای مجازی  از جمله این برنامه هاست که در محلات اجرایی شده است.

محمد امین سالاری پور با بیان اینکه  زحمات پزشکان و کارکنان مراکز بهداشتی درمانی در طول سال و بویژه در زمان شیوع کرونا بر کسی پوشیده نیست، به تقدیر از فعالان حوزه سلامت منطقه به عنوان  فعالیت های انجام شده در این هفته اشاره کرد. وی افزود: همچنین  با برپایی میز سلامت در مساجد منطقه  و برپایی گذر سلامت  در بوستان ها از جمله بوستان سهند،   خدمات رایگان سلامت محور توسط کارشناسان این حوزه به شهروندان و نمازگزاران ارائه شده است.    

به گفته وی، ارائه خدمات مشاوره روانشناختی رایگان به بیماران، سالمندان در کنار برگزاری اردو ویژه معلولین و توانیابان، برگزاری جشنواره کاردستی ویژه کودکان واجرای مسابقه ورزشی از دیگر فعالیت های شهرداری منطقه در هفته سلامت است که به گفته سالاری پور با مشارکت شهروندان منطقه اجرایی شده است.

شهردار منطقه ۱۴ با تاکید بر اهمیت و جایگاه بسیار مهم سلامت به  عنوان یکی از حقوق اساسی شهروندان، از برنامه ریزی حوزه سلامت و اجتماعی شهرداری منطقه در تعامل با نهادهای مرتبط خدمت رسان برای اجرای کیفی تر فعالیت های  سلامت محور به منظور ارتقای کیفیت زندگی شهروندان منطقه خبرداد.

بازدید مدیران شهرداری منطقه ۷ از محل برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

در آستانه برپایی سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران شهردار منطقه ۷ به همراه جمعی از معاونین و مدیران خود، از نقاط مختلف مصلی بزرگ امام خمینی (ره) بازدید کرد و در جریان روند اقدامات و فعالیت های انجام شده قرار گرفت.

در حاشیه این بازدید نصراله آبادیان شهردار منطقه گفت: با توجه به برگزاری این رویداد ملی در منطقه جلسات مستمری برای برگزاری هرچه باشکوه تر  این نمایشگاه انجام و تدابیر لازم اتخاذ شده است.

در پایان این بازدید شهردار منطقه ۷ دستورات لازم در جهت تسریع فعالیت های انجام شده از سوی معاونت های خدمات شهری ومحیط زیست و فنی و عمران را صادر کرد.

گفتنی است سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت ماه سال جاری برای استفاده عموم برپا خواهد شد از همین رو تدابیر و برنامه ریزی های لازم توسط این منطقه در جهت خدمت رسانی به شهروندان انجام شده است.

همایش پیاده روی و اسکیت سواری خانوادگی در بوستان ملت

همزمان با هفته ملی سلامت، همایش پیاده روی و اسکیت سواری خانوادگی در بوستان ملت برگزار می شود. 

حمید جوانی شهردار در این خصوص گفت: شهروندان علاقمند به ورزش های پیاده روی و اسکیت سواری می توانند روز پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر به همراه خانواده هایشان در بوستان ملت حضور یابند. 

شهردار منطقه ۳ به ویژه برنامه های هفته ملی سلامت با شعار "سلامت ما، حال خوب ما" اشاره کرد و افزود: مراسم پردیس سلامت در قالب اجرای جشن با اجراهای هنرمندان مطرح؛ کمدین معروف عباس رضازاده و خواننده محبوب امید جهان و برپایی غرفه های سلامت محور در حوزه های پزشکی، مشاور، توانمندی کانون ها و ‌.... میزبان شهروندان منطقه خواهد بود.

جوانی ابراز کرد: تقدیر از دبیران کانون های منطقه ای و محله ای،  ویژه برنامه سالمندان، مسابقات اعصاب سنج، دومینو، دارت، طناب کشی...، دیدار با بیماران بیمارستان های علی اصغر(ع) و مفید و بزرگداشت پیشکسوتان حوزه سلامت و پزشکان از جمله برنامه هایی است که در این هفته برگزار می شود. 

شهردار منطقه ۳ در ادامه به تجلیل از انجمنها و نهادهای مردمی، میز خدمت در مساجد، غربالگری شامل تست قند خون وفشار خون، مشاوره های فردی و تغذیه، تور تفریحی تهرانگردی و تقدیر از مدافعان سلامت به پاس زحمات این بزرگواران به خصوص در دوران همه گیری کرونا اشاره کرد.

تابلوهای سردر اماکن نیازی به پرداخت عوارض ندارند

در پی صدور اخطاریه «ارائه مجوز تابلو» از سوی شهرداری ناحیه یک منطقه ۱۲ برای اصناف این ناحیه، شهردار این منطقه به ارائه توضیحاتی دراین‌باره پرداخت.

امیر یزدی، شهردار منطقه ضمن یادآوری این نکته که صدور این اخطاریه، خارج از قوانین و ضوابط جاری نبوده، توضیح داد: اخطاریه یادشده صرفاً برای مشخص‌شدن نصب تابلو با مجوز یا بدون اخذ مجوز صادر شده و چنانچه در متن اخطاریه نیز راهنمایی گردیده است، در صورت نصب تابلو بدون اخذ مجوز، پس از ارائه مدارک ملکی و استعلامات مورد نیاز (نداشتن خلاف و بدهی ملکی) در اسرع وقت و بدون نیاز به جمع‌آوری تابلو و توقف در کسب‌وکار واحد صنفی، مجوز تابلو صادر می‌شود.

یزدی با تأکید بر اینکه عوارض شهری مهم‌ترین محل درآمدهای پایدار شهری است، افزود: اگر صاحبان صنوف و فعالیت‌های تجاری و اداری بخواهند از فعالیت تجاری خود در شهر منتفع شوند، مکلف‌اند برای نصب تابلوهای تبلیغاتی خود عوارض بدهند تا مدیریت شهری بتواند از این عوارض برای زیباسازی شهر و ساماندهی تبلیغات استفاده کند.

وی در مورد اخذ عوارض تابلوهای سردر واحدهای صنفی به اصلاحیه مصوبه شورای شهر تهران در سال ۱۳۹۷ اشاره کرد و گفت: پس از اینکه مصوبه شورای شهر توسط دیوان عدالت اداری مبنی بر دریافت‌نکردن عوارض از تابلوهای معرف کاربری ملک تجاری یا اداری باطل شد، شورای شهر تهران با اصلاح مصوبه قبلی، شرایط خاصی را صرفاً برای اخذ عوارض از تبلیغات صنفی تعیین کرد. نکته مهمی که در این مصوبه وجود دارد این است که برای نصب تابلوی معرفی صنف، حدود رایگان برحسب متراژ تابلو تعیین شده تا هر صنف یا فعالیت تجاری و اداری بتواند در این حدود به معرفی خود بپردازد؛ حدودی که متراژ بیش از آن به‌ویژه در ساختمان‌های غیرمسکونی، «تبلیغات تجاری» به شمار می‌رود که در این صورت مشمول پرداخت هزینه می‌شود.

شهردار قلب طهران در پایان بیان کرد: بر اساس مصوبه جدید شورای شهر تهران هر مغازه یا فعال صنفی می‌تواند به اندازه بَرِ ساختمان، حداکثر به ارتفاع ۱۳۰ سانتی‌متر و برآمدگی حداکثر به اندازه ۶۰ سانتی‌متر، یک تابلو را که معرف رسته صنفی و عنوان شغلی مغازه باشد، به صورت رایگان نصب کند؛ همچنین نصب تابلو و تبلیغات نامربوط با کسب و پیشه و بدون ارتباط با کاربری ملک یا نصب هرگونه تابلو و تبلیغات روی پشت‌بام ساختمان‌های مسکونی ممنوع است.

وی یادآور شد: تابلوهای تجاری صرفاً از طریق سازمان زیباسازی شهرداری تهران مجوز دریافت می‌کنند؛ همچنین طبق قوانین این سازمان، اگر تابلویی روی نمای ساختمان (عمود بر نما) باشد، غیرمتعارف باشد یا شیشه‌نویسی داشته باشد، غیرمجاز است و جمع‌آوری خواهد شد.

جمع آوری ۶ هزار سرویس خاک و نخاله از محدوده منطقه ۱۵

شهردار منطقه ۱۵گفت: ۶هزار سرویس خاک و نخاله از محدوده منطقه به منظور پاکسازی فضاهای شهری و ساماندهی نقاط بی دفاع شهری  طی ۵ ماه گذشته در اقدامی بی سابقه و با استفاده از ظرفیتهای منطقه ای جمع آوری شد.

سید مهدی صباغ با اشاره به اینکه  رسیدگی به وضعیت شهر یکی از وظایف ذاتی شهرداری ها است، اظهار داشت: برخی رانندگان بی مسولیت حمل خاک و نخاله بدون توجه به توصیه ها و اخطارها، اقدام به تخلیه خاک و نخاله در زمین های رها شده و حاشیه معابر سطح منطقه می کنند که این امر علاوه بر آلوده کردن محیط زیست، باعث ایجاد منظر نامناسب شهری و خلق نقاط بی دفاع شهری  می شود. 

او با اشاره به اینکه محیط های شهری نباید به محل تخلیه نخاله های ساختمانی و پسماندها تبدیل شوند، افزود: از اواخرآبان سال گذشته تا فروردین سال جاری۷۲ هزار مترمکعب خاک و نخاله از ۹  محدوده منطقه  جمع آوری شده است. 

صباغ اضافه کرد: در این راستا ۶ هزار سرویس خاک و نخاله از محدوده گردنه تنباکوئی(غرب به شرق)، بزرگراه شهید نجفی رستگار(شرق به غرب و بالعکس)، بزرگراه امام رضا(ع) غرب به شرق تا سه راه سیمان، سه راه سیمان، غنی آباد، شرق به غرب بزرگراه و مقابل بازار گل تا دوربرگردان توان گاز، بزرگراه امام رضا(ع) بعد از پل شوشتری و خیابان بهشتی مقابل معاینه فنی جمع آوری شد.

شهردار منطقه با اشاره به اینکه این طرح جهادی با تلاش شبانه روزی معاونت خدمات شهری و نواحی  انجام و استمرار دارد افزود: این عملیات بی سابقه بدون اختصاص ردیف بودجه مشخص و با صرفه جویی اقتصادی با بهره گیری از ماشین آلات و ظرفیتهای موجود شهرداری تهران و امکانات منطقه ای انجام شده است . 

او با اشاره به اینکه اجرای عملیات جمع آوری نخاله ها و پسماندهای ساختمانی با هدف حذف زوائد و نازیباییهای بصری ، ساماندهی منظر شهری ، حفاظت از محیط زیست و بهبود وضعیت پاکیزگی و نظافت شهر در جهت تامین رفاه و آسایش شهروندان و سهولت عبور و مرور شهری استمرار خواهد داشت، ابراز امیدواری کرد با تلاش های بیشتر بتوانیم شهری زیبا و شاداب را در اختیار شهروندان قرار دهیم.

بهسازی ۲۲ هزار مترمربع از آسفالت بزرگراه امام رضا(ع)

شهردار منطقه ۱۵ از اجرای عملیات تراش و روکش آسفالت مکانیزه بزرگراه امام رضا(ع) به متراژ ۲۲ هزار مترمربع در دروازه جنوب شرقی پایتخت خبر داد.

سید مهدی صباغ با اعلام این خبر گفت: در برنامه ریزی امسال توجه ویژه ای به بزرگراه امام رضا (ع) شده است تا در همه زمینه ها بتوانیم دروازه جنوب شرقی پایتخت را نوسازی و زیباسازی کنیم.

به گفته او در حال حاضر عملیات بهسازی ۲۲ هزارمترمربع از این بزرگراه در دستور کار قرار دارد که تاکنون ۶۶ درصد از آن انجام شده است.

شهردار منطقه ادامه داد: عملیات بهسازی تراش و روکش آسفالت مسیر دسترسی های غرب به شرق بزرگراه امام رضا (ع) از خیابان شرکت واحد تا خیابان امام سجاد (ع) به متراژ ۱۲۴۰۰ مترمربع پس از گذشت  ۱۵ سال انجام شد تا آسفالت فرسوده آن تراش و روکش شود.  

او افزود: این عملیات با تلاش شبانه روزی همکاران معاونت فنی و عمران در راستای رفع نقاط حادثه خیز و به دلیل واقع شدن دو مرکز خدماتی جایگاه سوخت و شرکت واحد اتوبوسرانی در این محدوده انجام شده است.

صباغ ادامه داد: عملیات ماشینی توزیع و پخش آسفالت به متراژ ۹۶۰۰ هزار متر مربع در مسیر شرق به غرب این بزرگراه  با هماهنگی پلیس راهور در حال انجام است که تا پایان ماه ادامه خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha