۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۲۹
کد خبرنگار: 795
کد خبر: 84745132
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رئیس اجرایی جدید هنگ‌کنگ انتخاب شد

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۲۹
کد خبر: 84745132
رئیس اجرایی جدید هنگ‌کنگ انتخاب شد

تهران - ایرنا - اعضای کمیته انتخابات هنگ کنگ که عمدتاً متمایل به دولت مرکزی چین هستند، صبح یکشنبه در یک رای گیری مخفی "جان لی" را با ۹۹ درصد آرا به عنوان رئیس اجرایی این کلانشهر چین و یا رهبر آن برگزیدند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری شبکه هنگ کنگی "چنل نیوز آسیا"، جان لی در انتخابات امروز موفق شد یک هزار و ۴۱۶ رای مثبت نزدیک به یک هزار و ۵۰۰ عضو این کمیته را از آن خود کند که بسیار بیشتر از ۷۵۱ رایی است که بطور معمول برای انتخاب شدنش احتیاج داشت، بنابراین چون بالاترین رکورد در زمینه کسب ارای این کمیته را از آن خود کرد، بطور همزمان به عنوان رهبر این کلانشهر نیز معرفی شد.

وی بعد از انتخاب شدن طی نطقی گفت: "مشتاقانه منتظرم در کنار مردم فصل جدیدی را برای ساختن هنگ کنگی آغاز کنم که دلسوز، باز و پر جنب و جوش و پر از فرصت‌ها و هماهنگی های لازم برای همکاری های های عمومی باشد."

رئیس اجرایی جدید هنگ‌کنگ انتخاب شد

با این نتیجه گیری، جان لی که مورد حمایت همه اعضای این کمیته مورد تایید دولت مرکزی چین است، فعالیت اش را از اول ژوئیه آغاز خواهد کرد و جانشین "کری لام" رهبر فعلی هنگ کنگ می شود.

رئیس اجرایی سابق هنگ کنگ نیز امروز با صدور بیانیه ای ضمن تبریک این پیروزی به جان لی گفت: "دولت کنونی و من یک انتقال قدرت بی‌نقص به رئیس اجرایی منتخب جدید را تضمین خواهیم کرد. ما تمام حمایت‌های لازم را در راستای روی کار آمدن دولت جدید ارائه خواهیم کرد."

دفتر ارتباطات دولت چین در هنگ کنگ نیز امروز با صدور بیانیه ای، این انتخاب را به جان لی تبریک گفت و بیان داشت که این انتخابات به شیوه‌ای "منصفانه، عادلانه و منظم مطابق با قوانین و مقررات" برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha