فراهم شدن سرمایه گذاری ۲۰ میلیون یورویی در صنعت دخانیات گلستان
نشست خبری یونسی مدیر مجتمع دخانیات گلستان

گرگان - ایرنا - مدیر مجتمع دخانیات گلستان گفت: در سال جاری یک سرمایه گذار در صنعت دخانیات این استان مقرر شد ۲۰ میلیون یورو سرمایه گذاری کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهران یونسی عصر روز یکشنبه در نشست خبری افزود: تفاهم نامه این سرمایه گذاری بین مدیر عامل شرکت دخانیات کشور و سرمایه گذار بسته شده است. 
وی ادامه داد: از این میزان سرمایه گذاری، ۱۵ میلیون یورو برای خرید ماشین آلات موردنیاز و بقیه به عنوان سرمایه در گردش به منظور تهیه مواد اولیه تولید محصول است.
وی اضافه کرد : این کارخانه در مرحله هماهنگی برای تهیه ماشین آلات بوده تا پایان جاری به طور رسمی در استان راه اندازی می شود. 
وی گفت : پشتیبانی از تولید توتون، ایجاد فرصت های شغلی و صادرات محصول از منطقه به کشورهای اوراسیا و بی نیازی کشور از واردات فیلتر تولید سیگار کارخانه کشور از جمله اهداف این سرمایه گذاری در صنعت دخانیات گلستان است. 
یونسی تصریح کرد: مجتمع کارخانه های قرق علی آباد دارای هفت هکتار وسعت بوده و اکنون کارخانه سیگارت سازی غدیر دارای چهار خط ، فعالیت سومین گرمخانه مدرن دنیا با ۱۰۰ دستگاه و کارخانه " جور و دسته بندی"  تیپ شرقی توتون  فعالبت دارد.
وی ادامه داد : کارخانه سیگارت سازی قرق سال قبل ۷۰۹ میلیون و ۹۰۰ هزار نخ تولید کرد و  برنامه ریزی امسال تولید آن، 2 برابر سال قبل است.
وی از اجرای ۵۷ طرح توسعه زیرساخت های صنعت دخانیات گلستان در سال قبل خبر داد و گفت : در این بازه زمانی، بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای سرمایه گذاری جذب شده است.
یونسی افزود: این شرکت از متقاضیان برای سرمایه گذاران در صنعت دخانیات گلستان استقبال می کند .

 بازار کشورهای اوراسیا از جمله تاجیکستان، قزاقستان، روسیه و آذربایجان، مشتری توتون تولیدی گلستان بوده و به همین دلیل ظرفیت خوبی برای سرمایه‌گذاری در این بخش در استان وجود دارد.

فراهم شدن سرمایه گذاری ۲۰ میلیون یورویی در صنعت دخانیات گلستان
علاوه بر این ، گلستان حدود ۶۵ درصد توتون ایران را تولید می کند و ارقام "ویرجینیا" و "بارلی" در شهرستان های علی آباد و گرگان و "باسما " در مینودشت از لحاظ کیفیت جزو بهترین‌ توتون‌های تولیدشده ایران است.
کشت دیم و نیاز کم به آب، درآمد و اشتغال بالا، خرید تضمینی و وجود بازار مصرف داخلی و خارجی از مهمترین مزایای کشت این محصول است.
دوره کشت و برداشت توتون که با اندکی ارفاق حدود یک سال یعنی از ماه اسفند که در خزانه بذرباشی شده تا زمان انتقال به زمین و مراحل داشت و حداقل پنج مرحله برداشت آن تا بهمن سال آینده، به طول می‌انجامد، درآمد نسبتا خوبی برای بهره بردار دارد.
گلستان با ۲ میلیون نفر جمعیت در شمال کشور قرار دارد و اقتصاد ساکنان آن برپایه کشاورزی استوار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha