۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۱۴
کد خبر: 84745938
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ادامه رزمایش های نظامی چین اطراف تایوان

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۱۴
کد خبر: 84745938
ادامه رزمایش های نظامی چین اطراف تایوان

تهران- ایرنا - ارتش آزادی مردم چین امروز دوشنبه از انجام دور جدیدی از رزمایش های نظامی این کشور طی هفته گذشته در اطراف تایوان خبر داد که به گفته مقام های چینی با هدف بهبود عملیات مشترک جنگی برگزار می شود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری «رویترز» تایوان در مدت ۲ سال گذشته درباره فعالیت های مکرر ارتش چین به ویژه متمرکز در بخش های جنوبی و جنوب غربی اطراف این جزیره  که منطقه شناسایی نیروی دفاعی هوایی تایوان در آن واقع شده، ابراز نگرانی کرده است.

روز جمعه نیروی هوایی تایوان به ۱۸ هواپیمای چینی که وارد منطقه دفاع هوایی این جزیره شدند هشدار داد. در روز های شنبه و یکشنبه نیز گزارش هایی مبنی بر پرواز تعداد کمتری هواپیمای چینی برفراز آسمان این جزیره منتشر شد. 

بدین ترتیب ناوگان شرقی ارتش آزادی مردم چین امروز در بیانیه ای اعلام کرد، نیروهای دریایی و هوایی رزمایشی را از روز جمعه تا یکشنبه در شرق و جنوب غربی تایوان انجام دادند تا قابلیت و ظرفیت جنگی مشترک سرویس های متعدد و سلاح ها را آزمایش و بهبود بخشند.

در مقابل وزارت دفاع تایوان مدعی شده است که چین در روزهای گذشته هواپیماهای بمباران کننده، جنگی و ضد زیردریایی را به محل اعزام کرده بود. 

با این حال  به گفته مقام های چینی در جریان این رزمایش هیچگونه تیراندازی و شلیکی صورت نگرفته است و هواپیماهای چینی وارد حریم هوایی تایوان نشده اند اما در منطقه شناسایی نیروی دفاعی هوایی که منطقه ای وسیع تر برای رصدکردن و گشتزنی می باشد پرواز کردند.

تایوان از زمان حمله نظامی روسیه به اوکراین سطح هشدار را به دلیل نگرانی از انجام اقدام مشابه از سوی چین، بالا برده است. با این وجود تا کنون هیچ نشانه مشابهی از سوی تایپه گزارش نشده است. 

«ژزف وو» وزیر امورخارجه تایوان در پاسخ به سوال پارلمان گفت که چین به تهدیدهای خود ادامه می دهد اما ما هم از خودمان دفاع می کنیم. 

هفته گذشته ژاپن گزارش کرد ۸ شناور نیروی دریایی چین از جمله یک شناور حمل کننده جنگنده از جزایر «اوکیناوا چیئین» واقع در جنوب ژاپن به سمت شمال شرقی تایوان عبور کردند.

چین همواره تایوان را جزیره ای تحت مالکیت خود می داند. این در حالی است که این جزیره ۲۳ میلیون نفری حق حاکمیت چین را به رسمیت نمی شناسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha