۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۲۵
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 84745949
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ترودو: کانادا صادرات غلات اوکراین را تسهیل می‌کند

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۲۵
کد خبر: 84745949
ترودو: کانادا صادرات غلات اوکراین را تسهیل می‌کند

 تهران-ایرنا- جاستین ترودو نخست وزیر کانادا گفت کشورش به منظور حفظ امنیت جهانی غذا، در زمینه  یافتن گزینه هایی برای صادارت گندم انبار شده به اوکراین کمک می‌کند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز نوشت: ترودو در ساعات پایانی روز یکشنبه در  مصاحبه با این رسانه ضمن بیان این مطلب گفت: ما می دانیم که مردمانی در سراسر جهان به دلیل اقدامات روسیه گرسنه هستند.

نخست وزیر کانادا گفت: محموله های غلات در اوکراین منتظر حمل هستند و ما باید مطمئن شویم که روسیه جلوی دسترسی جهان به این محصول را نمی گیرد.

یک مقام سازمان غذای سازمان ملل هفته گذشته گفت: تقریبا ۲۵ میلیون تن غلات در اوکراین انبار شده اند و به دلیل مشکلات ساختاری و مسدود بودن بنادر دریای سیاه از جمله شهر بندری ماریوپل نمی توانند از این کشور خارج شوند.

شهر ماریوپل اوکراین در نبرد ده هفته ای در این کشور شاهد بیشترین درگیری های ویرانگر بوده است.

قیمت غذا در جهان در مارس گذشته به دلیل حمله روسیه به اوکراین افزایش بی سابقه ای داشت. اوکراین چهارمین صادر کننده بزرگ ذرت در سال ۲۰۲۱-۲۰۲۰ و ششمین صادرکننده گندم جهان بود. قیمت های اندکی در ماه آوریل کاهش یافت.

از زمان آغاز آنچه که مسکو «عملیات نظامی ویژه» در اوکراین توصیف کرد اوکراین مجبور شده غلات خود را از طریق قطار و از مرزهای غربی خود صادر کند.

کی یف همچنین امیدوار است از بنادری رود دانوب در جنوب این کشور برای کمک به صادرات غلات استفاده کند.

ترودو گفت: صادرات از طریق بنادر رودخانه دانوب می تواند بخشی از راه حل باشد.

وی از بیان جزییات بیشتری خودداری کرد اما گفت تعدادی از گزینه ها در حال بررسی هستند.

تحلیلگران هشدار داده اند اوکراین به دلیل کاهش صادرات با کمبود قابل توجه امکانات ذخیره سازی در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ مواجه خواهد شد.

ترودو روز یکشنبه بعد از دیدار با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین در سفر اعلام نشده به این کشور گفت که کشورش به عنوان بخشی از تلاش هایش برای حفظ امنیت غذا  ۲۵ میلیون دلار به برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل کمک می کند.

کانادا همچنین تعرفه های تجاری همه کالاهای وارداتی از اوکراین به کانادا را سال آینده حذف خواهد کرد.

رسانه های کانادا روز یکشنبه نوشتند ترودو برای اعلام همبستگی با دولت اوکراین به این کشور سفر کرده است.

https://www.reuters.com/world/americas/canada-help-ukraine-find-options-export-grain-ease-supply-worries-trudeau-2022-05-09/

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha