۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۸:۳۴
کد خبر: 84745964
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۱ میلیون دلار محصولات کشاورزی و صنعتی از محلات صادر شد

خمین - ایرنا - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت محلات گفت: ۲۱میلیون و ۱۰۲ هزار و ۳۹۲ دلار انواع محصولات کشاورزی شامل گل و گیاه زینتی، ماهی زینتی، دوده صنعتی، پارافین و عایق رطوبتی پارسال از این شهرستان به خارج از کشور صادر شد.

«محمدجمالعباسی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: ۱۰ میلیون و ۵۰ هزار دلار گل و گیاه سنتی و بید قرمز سهم مهمی از صادرات پارسال این شهرستان را به‌ خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: ۱۰ هزار و ۵۲۶ تن دوده صنعتی نیز با ارزش ۱۰ میلیون و ۴۸۸هزار و ۸۸۱ دلار به شکل مستقیم پارسال از این شهرستان به خارج کشور صادر شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت محلات اظهار داشت: ۴۹۸ هزار و ۳۰۰ قطعه ماهی زینتی به ارزش ۱۸۵ هزار و ۸۶۹ دلار نیز سال گذشته از این شهرستان به خارج از کشور صادر شد.  

جمالعباسی گفت: ۱۶۷ تن عایق رطوبتی به ارزش ۳۴۴ هزار و ۶۴۲ دلار  و ۴۴ تن پارافین به ارزش ۳۳ هزار دلار پارسال از محلات به کشورهای هدف صادر شد.

وی تصریح کرد: محموله‌های صادراتی محلات سال گذشته به کشورهای ارمنستان، افغانستان، عراق، ترکیه، هند، رمانی، چین، تایلند، عمان، قزاقستان، ویتنام، پاکستان، ژاپن و  تاجیکستان فرستاده شده است.

جمالعباسی با بیان اینکه این شهرستان  قطب اصلی پرورش ماهیان زینتی در کشور است، افزود: محلات رتبه نخست در تنوع گونه های ماهیان زینتی و رتبه دوم تولید این نوع ماهیان را در کشور دارد.

شهرستان محلات با ۵۵ هزار نفر جمعیت از توابع استان مرکزی در فاصله ۱۰۵ کیلومتری اراک قطب تولید سنگ نما، ماهی و گل و گیاه زینتی کشور است.

  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha