نایب رییس اتاق بازرگانی ارومیه: ارز ۴۲۰۰ تومانی اقتصاد کشور را فلج کرده است

ارومیه - ایرنا - نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه گفت: ارز ۴۲۰۰ تومانی اقتصاد کشور را فلج کرده و متوقف شدن روند پرداخت این نوع ارز اقدام درستی از سوی دولت است.

محمدرضا رستمی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: حذف این نوع ارز همچون یک عمل جراحی است که پس از گذراندن دوره نقاهت، شکوفایی اقتصادی را برای کشور بدنبال دارد.

وی ادامه داد: پرداخت ارز یارانه‌ای منجر می‌شود مانع از توسعه فعالیت تولیدکنندگان شده و به دنبال آن تعطیلی واحدهای تولیدی رقم می‌خورد همان مساله‌ای که در حال حاضر شاهد آن هستیم.

این پیشکسوت صنعت آذربایجان‌غربی گفت: حذف ارز یارانه‌ای باعث راه‌اندازی کارخانه‌های تولیدی در کشور و ایجاد حس رقابتی در بین تولید کنندگان می‌شود.

رستمی تاکید کرد: با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ما شاهد رونق اشتغال و اقتصاد در جامعه خواهیم بود و در آن زمان می‌بینیم کسی توانایی رقابت با تولیدکننده داخلی را ندارد.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی یادآور شد: این نوع ارز باعث شده تا برخی از رانت استفاده کنند که این خود ضربه مهلکی به اقتصاد کشور وارد کرده است.

نایب رییس اتاق بازرگانی ارومیه و صادرکننده نمونه کشوری اضافه کرد: این رانت باعث شده تا عده محدودی سود ببرند و در عوض جامعه ضرر ببینند.

رستمی ادامه داد: باید قیمت‌ها واقعی و فضا برای فعالیت اقتصادی رقابتی شود تا شاهد پیشرفت اقتصادی در کشور باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha