۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۰۵
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 84747167
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بیمارستان محلی شهر قهستان با کمک خیرین ساخته می‌شود

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۰۵
کد خبر: 84747167
بیمارستان محلی شهر قهستان با کمک خیرین ساخته می‌شود

بیرجند - ایرنا - فرماندار درمیان گفت: مجوز ساخت بیمارستان محلی شهر قهستان از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اخذ شد و به‌زودی عملیات اجرایی آن با کمک خیرین آغاز می‌شود.

مهدی فرجامی‌فرد روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: زمین مورد نیاز برای ساخت این بیمارستان توسط یکی از خیرین اهدا و مقرر شده که ساخت این بیمارستان از محل کمک‌های مجمع خیرین سلامت احداث شود.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم بر ساخت این بیمارستان نظارت خواهد داشت و در حال حاضر منتظر ارائه نقشه‌ها از سوی این دانشگاه برای آغاز اجرای طرح هستیم.

فرماندار درمیان ادامه داد: با توجه به فاصله زیاد شهر قهستان و روستاهای منطقه با مراکز درمانی بیرجند و اسدیه، ساخت بیمارستان محلی در منطقه ضروری است و تلاش ما این است که با استفاده از ظرفیت خیرین در راستای مردم این طرح را هرچه سریعتر اجرایی کنیم.

وی با اشاره به اقدامات خوب بنیاد علوی در زمینه ارتقای بهداشت و درمان درمیان گفت: این نهاد تاکنون ۶ میلیارد و ۷۴ میلیون تومان در زمینه بهداشت و سلامت این شهرستان هزینه کرده که درخواست ما مشارکت این نهاد در ساخت بیمارستان محلی قهستان است.

فرجامی‌فرد افزود: خرید دستگاه اکسیژن‌ساز برای بیمارستان خاتم‌الانبیا (ص) با اعتبار یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، مساعدت در تکمیل پانسیون پزشکان با اعتبار ۵۶۵ میلیون تومان، خرید یک دستگاه آمبولانس با اعتبار ۲ میلیارد تومان، طرح گل‌های صالح در پنج مرحله به تعداد ۲ هزار و ۳۵۵ بسته، طرح سلامت یار علوی، طرح یاوران سلامت و برگزاری اردوی جهادی پزشکی و دندانپزشکی از جمله اقدامات بنیاد علوی در عرصه سلامت شهرستان است که جای تقدیر دارد.

شهر قهستان در فاصله ۷۰ کیلومتری بیرجند قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha