۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۵۰
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84747501
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: کمربندی بهشت محمدی سنندج ساماندهی شود

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۵۰
کد خبر: 84747501
فرماندار: کمربندی بهشت محمدی سنندج ساماندهی شود

سنندج- ایرنا- فرماندار سنندج بر ضرورت همراهی و همکاری دستگاه‌های متولی در ساماندهی کمربندی بهشت محمدی این شهر تاکید کرد و گفت: در راستای ساماندهی این نقطه حادثه خیز همه دستگاه های متولی باید به وظایف خود عمل کنند.

به گزارش ایرنا، حسن عسکری روز سه‌شنبه در بازدید از پارک محمدی و کمربندی بهشت محمدی که با حضور شهردار سنندج انجام شد، اظهار  داشت: کمربندی"بهشت محمدی" یکی از محورهای پرترافیک و حادثه‌خیز شهر سنندج بوده، استاندارد لازم را ندارد و بارها تصادفات منجر به مرگ را رقم زده است.

وی تاکید کرد:همراهی و همکاری دستگاه های متولی در ساماندهی کمربندی بهشت محمدی این شهر ضروری است و همه دستگاه ها باید در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

فرماندار سنندج افزود: در راستای رفع مشکلات این کمربندی که از نقاط حادثه خیز و پرتردد است، جلسه ای با حضور تمام دستگاه های متولی برگزار و وظایف هر کدام از دستگاه‌ها به صورت شفاف مشخص شود.

کاهش معضلات ترافیکی از اولویت های شهرداری سنندج است

فرماندار: کمربندی بهشت محمدی سنندج ساماندهی شود

شهردار سنندج نیز در این بازدید اظهار داشت: عدم احداث کنارگذر شرقی شهر سنندج و عبور محورهای ترانزیتی از کریدور جنوب به شمال و شمال شرق به مرز زمینی باشماق اثر مضاعف بر روی ترافیک شهری بخصوص در محور ورودی به شهر سنندج از سمت همدان و میدان محمدی گذاشته است.

سید انور رشیدی افزود: عبور پر خطر ترافیک ترانزیتی از محورهای درون شهری و ایجاد خطرهای بالقوه که هر چند مدت یکبار موجب بروز حوادث ناگوار می شود از یک سو و محور ورودی و خروجی یکی از پر جمعیت ترین نواحی منفصل شهری شهر سنندج با جمعیت بیش از ۷۰ هزار نفر از سوی دیگر لزوم تامین ایمنی و ساماندهی این ورود و خروجی را دو چندان کرده است.

وی اضافه کرد: در همین راستا  با در نظر گرفتن اثر این مهم در ترافیک‌های عبوری و با عنایت به اینکه ورودی هر شهر نماد و هویت کالبدی تعریف و معرف هویت و اصالت آن است کار مطالعات ساماندهی این محورها از طریق مهندسان مشاور ذیصلاح با هدف مناسب سازی، ساماندهی ترافیکی و ایمن سازی و بهبود طرح جداره بدنه و  ورودی از سمت همدان به شهر سنندج در دستور کار شهرداری سنندج قرار گرفت.

شهردار سنندج افزود: در همین راستا طرح مطالعات احداث ساماندهی ورودی و خروجی ناحیه منفصل شهری نایسر بصورت احداث تقاطع غیرهمسطح نایسر در دست اجرا است.

وی ادامه داد: طرح مطالعات احداث تقاطع غیر همسطح میدان محمدی بصورت طرح احداث تقاطع سه طبقه غیر همسطح است که محورهای سنندج به همدان و سنندج به کمربندی بهشت محمدی و همچنین سایر دسترسی ها بصورت غیر همسطح و بدون تداخل صورت می گیرد در دست بررسی و نهایی شدن گزینه برتر است.

رشیدی اظهار داشت: مطالعات طرح احداث تعریض پل قشلاق لاین برگشت پایان یافته و نقشه و مشخصات اجرایی تکمیل و آماده اجرای فراخوان و واگذاری به پیمانکار واجد شرایط است.

وی با اشاره به اینکه کار مطالعات طرح ایجاد جداره سازی و بهسازی محور ورودی شهر سنندج نیز در دست بررسی و نهایی شدن است،گفت: تمام توان و تلاش خود را برای خدمت به شهروندان و رفع مشکلات ترافیکی شهر بکار خواهیم گرفت.

شهردار سنندج اضافه کرد: رویکرد مدیریت شهری کنونی در شهرداری سنندج، خدمت‌رسانی عادلانه و توسعه‌محور به شهروندان است و در این راستا از تمام ظرفیت ها استفاده خواهد شد.

شهر سنندج مرکز استان کردستان با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت با سه ناحیه شهرداری اداره می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha