اقتدار و جایگاه ایران در حوزه‌های مختلف در جهان مرهون تلاش معلمان است

کرمانشاه- ایرنا- فرماندار سنقروکلیایی گفت: اگر امروز در دنیا اقتدار و جایگاهی داریم، مرهون زحمات، تلاش و تربیت معلمانی است که انسان‌های بزرگی را در جامعه پرورش دادند و امروز مایه افتخار ما و جهانیان هستنند.

به گزارش ایرنا، «غلامرضا مرتضوی» عصر سه‌شنبه در مراسم تجلیل از معلمان سرآمد استانی و منطقه ای شهرستان سنقروکلیایی به مناسبت هفته معلم در کانون امام خمینی (ره)، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و تبریک روز معلم افزود: روز معلم روز خاطره هاست و این روز افتخاری است برای همه ما، چرا که هرآنچه که داریم و امروز هستیم نتیجه تلاش و کوشش معلمان است.

فرماندار سنقروکلیایی اظهار داشت: تعلم و تربیت از شئون الهی است و خداوند سبحان این موهبت رو به پیامبران و اولیا پاکش ارزانی داشته که مسیر پاک را به بشر بیاموزند و چنین است که تعلیم و تربیت به سنت حسنه آفرینش درآمده است زیرا معلمین ایمان را بر لوح جان حک می‌کنند و ندای فطرت را به گوش همه ما می رسانند و سیاهی جهل را از دل ها می‌زدایند و زلال دانایی را در درون بشر جاری می‌سازند.

وی افزود: برهمین اساس است که خیلی ها اعتقاد دارند که معلمی شغل نیست بلکه عشق است. معلمی یک جایگاه عظیم و بزرگی است که شریف ترین و عزیزترین و شاید یکی از پر مسوولیت ترین مشاغلی است که معلمان با آن مواجه هستند.  

رییس شورای آموزش و پرورش شهرستان سنقروکلیایی با بیان اینکه معلمان وظیفه خطیر انسان سازی را بر عهده دارند، افزود: اگر این وظیفه خطیر به درستی انجام شود بخش بزرگی از مشکلات که بشر امروز با آن ها مواجه است، حل می‌شود.  

فرماندار سنقروکلیایی گفت: ضرورت دارد معلمان ما در مباحث تربیتی و تدریس خلاقانه تر با استفاده از روش های نوین به میدان بیایند. بخشی هم باید با آشناسازی دانش آموزان با فرهنگ کهن، آموزه های دینی، پیشینه تاریخی و افتخاراتی که کشور، استان و شهر و این دیار داشته است انجام شود چرا که با انتقال این مفاهیم می‌توانیم به نشاط افرایی جامعه کمک کنیم.  

مرتضوی با اشاره به اینکه شرایطی که بیماری کرونا در دنیا ایجاد کرد شرایط سختی بود، افزود: تقویت هویت دینی، هویت ملی، مهارت آموزی، فرهنگ فداکاری، مشارکت و تقویت حس مسوولیت پذیری در مقابل سرنوشت خود و دیگران در دانش آموزان باید بیش از پیش در سرلوحه کار باشد.

انتقال مجموعه باور، ارزش و رفتارها به نسل جدید به عنوان یک میراث معنوی، شناخت تهدیدات دشمنان و قدرت های استکباری و نقش معلمان در ایجاد اقتدارآفرینی علمی به عنوان نقش برجسته از موضوعاتی بود که فرماندار سنقروکلیایی در این مراسم به آن اشاره کرد.

سنقر و کلیایی با ۹۲ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال شرق کرمانشاه واقع شده و دارای ۲۲۰ روستا در قالب هشت دهستان و ۲ بخش مرکزی و کلیایی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha