۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۸:۴۱
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 84748125
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رویداد علمی الگوهای نوین کسب و کار به دنبال اشتغالزایی است

بیرجند - ایرنا - دبیر علمی نخستین همایش الگوهای نوین کسب و کار در خراسان جنوبی گفت: رویداد علمی الگوهای نوین کسب و کار بر آن است تا با بهره‌گیری از قدرت علم مدیریت و یافته‌های این علم در محیط کسب و کار به افزایش سطح اشتغالزایی در استان کمک کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدیه ضیائیان روز سه‌شنبه در اولین همایش الگوهای نوین کسب و کار در راستای حمایت از کسب و کارهای استان خراسان جنوبی که روز سه‌شنبه به میزبانی اتاق بازرگانی بیرجند گشایش یافت، افزود: حمایت از کارآفرینان و تولید محصولات با کیفیت نیز از دیگر اهداف این رویداد است تا علاوه بر حمایت از تولیدکنندگان به عنوان یک ضرورت به بهبود فضای کسب و کار و رونق تولید در استان کمک کند.

وی بیان کرد: موضوع اشتغال و دستیابی افراد به شغل از اساسی‌ترین نیازهای جامعه محسوب می‌شود، به گونه‌ای که افزایش شغل و کاهش بیکاری به عنوان یکی از شاخصه‌های توسعه‌ یافتگی جوامع تلقی شده و رفع آن همواره از جمله دغدغه‌های برنامه‌ریزان و دلسوزان دولت‌ها بوده است.

مدیر مرکز مطالعات اقتصادی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند بیان کرد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند، کارآفرینی نوعی عبادت و ارزش‌آفرینی است و ایران بزرگ امروز بیش از هر زمان دیگر به کار و کارآفرینی نیاز دارد.

وی تصریح کرد: اشتغالزایی امروز به عنوان یکی از بزرگترین معضلات پیش روی دولت‌ها همواره تئوری و راهکارهای متفاوتی را به سوی خود جلب کرده و در این بین با پیچیده تر شدن بازار سرمایه و فضای کسب و کار بدون شک ایجاد اشتغال پیچیدگی‌های خاص خود را یافته است.

ضیائیان ادامه داد: به همین نسبت الگوهای مدیریت کسب و کار و تولید دچار تحولات نوینی شده که برگرفته از جدیدترین تئوری‌های علوم اجتماعی و مدیریت است و می‌تواند با فرآیندی نوین در اختیار دست اندرکاران عرصه کسب و کار قرار گیرد.

وی گفت: امید است دستاوردهای این رویداد علمی که با حضور اندیشمندان و متخصصان حوزه مدیریت، کسب و کار، فناوری، برندینگ و رسانه برگزار می‌شود، گامی موثر در مسیر بهبود فضای کسب و کار در استان خراسان جنوبی، افزایش بهره وری در تولید و درنهایت رونق تولید داخلی استان کمک کند.

دبیر علمی نخستین همایش الگوهای نوین کسب و کار در خراسان جنوبی گفت: در مجموع ۴۰ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد که تعدادی از مقالات رسیده به شکل سخنرانی و تعدادی هم به شکل پوستر در همایش ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: مقالات برتر در فصلنامه علمی تخصصی مطالعات اقتصادی و کسب و کار اتاق بازرگانی بیرجند چاپ خواهد شد.

مدیریت مالی و حسابداری، کوچینگ در کسب و کار، مدیریت بازاریابی و برندینگ، مدیریت کارآفرینی و نوآوری، مدیریت رفتار سازمانی و منابع انسانی، مدیریت کیفیت بهره‌وری و تعالی سازمانی، مدیریت روان‌شناسی سازمانی کسب و کارهای نوین و مدیریت کسب و کار الکترونیکی از جمله محورهای این همایش است.

این همایش امروز در سالن همایش اتاق بازرگانی بیرجند با حضور اساتید، نخبگان، پژوهشگران و فعالان حوزه کسب و کار داخل و خارج استان خراسان جنوبی آغاز و به مدت دو روز ادامه دارد.

بر اساس داوری انجام شده نفرات اول تا سوم مقالات برگزیده در این آیین تجلیل شدند.

مقاله داشبوردها ابزاری نو در مدیریت کسب و کارها به نویسندگی سید علیرضا اسلامی و اسماعیل دهقانی به عنوان رتبه نخست، مقاله نظارت حقوقی و اقتصادی بر دستگاه‌های عمومی از دیدگاه جامعه شناسی در جهت رشد کارآفرینی (باتاکید بر شهرداری‌ها) توسط سعید امینی نسب رتبه دوم و مقاله نیازسنجی آموزشی کارکنان واحدهای صنعتی استان خراسان جنوبی توسط دانیال الله‌یاری و علی فرخنده رتبه سوم را به خود اختصاص داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha