۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۷:۴۵
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 84748093
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فضای کسب و کار در خراسان جنوبی نیازمند نوین‌سازی است

بیرجند - ایرنا - رییس کمیسیون مدیریت واردات و توسعه صادرات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند گفت: فضای کسب و کار در خراسان جنوبی نیازمند نوین‌سازی است زیرا از این طریق بازدهی و بهره‌وری در استان افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا علیرضا خامه‌زر در اولین همایش الگوهای نوین کسب و کار در راستای حمایت از کسب و کارهای استان خراسان جنوبی که روز سه‌شنبه به میزبانی اتاق بازرگانی بیرجند گشایش یافت، افزود: به‌کارگیری روش‌های نوین به‌ویژه دیجیتال و آنچه امروز تحت عنوان شبکه‌های اجتماعی به کمک تولید، بازاریابی و فروش می‌آید از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی بیان کرد: امید است حاصل این همایش و به‌کارگیری روش‌های نوین در حوزه کسب و کار و اختلاط آن با محیط کسب و کار به‌صورت فیزیکی باعث افزایش بازدهی و بهره‌وری فضای کسب و کار استان شود.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی بیرجند گفت: اگر امروز فعالان بخش خصوصی و همه کسانی که کالایی برای عرضه دارند، تولید را انجام داده و بنشینند تا مشتری بیاید محکوم به شکست، فنا و نابودی هستند.

وی ادامه داد: متاسفانه در خراسان جنوبی هنوز بخشی از کسب و کار به این شکل انجام می‌شود بنابراین در دنیایی که رقابت‌ها لحظه‌ای و گاهی مخرب است اگر نتوانیم به عنوان یک فعال اقتصادی خود را به‌روز کنیم بدون شک از گردنه رقابت خارج می‌شویم.

خامه‌زر گفت: خراسان جنوبی نسبت به سایر استان‌های کشور یکسری عقب افتادگی‌های تاریخی، جغرافیایی، جوی و اقلیمی دارد و همین طور شاید از مزیت‌های کمتری نیز برخوردار است.

وی یادآور شد: بنابراین برای اینکه به حوزه رقابتی در فضای کسب و کارهای نوین برسیم باید در استان تلاش بیشتری صورت بگیرد و باید در این زمینه خود را به‌روز کنیم.

رییس کمیسیون مدیریت واردات و توسعه صادرات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند گفت: به عنوان نیاز روز، باید فعالان اقتصادی استان به سمت کسب و کارهای نوین پیش بروند.

وی افزود: خراسان جنوبی به عنوان استان مرزی و دارای قابلیت‌هایی مانند محصولات کشاورزی و معدنی نیاز به توسعه کسب و کارهای نوین و بهبود این فضا دارد و باید از این طریق در بازار رقابت کرد.

خامه‌زر گفت: در اتاق بازرگانی بیرجند کمیسیون‌های مختلفی از جمله صنعت، کشاورزی و معدن فعال است و از ایده‌های بخش دولتی و خصوصی استفاده خواهیم کرد و ما نیز امید داریم از این طریق جایگاه و اقتصاد و سهم استان از اقتصاد کشوری را بهبود ببخشیم.

نخستین همایش الگوهای نوین کسب و کار در راستای حمایت از کسب و کارهای خراسان جنوبی با ارائه مقالات، سخنرانی‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی تا فردا (چهارشنبه) در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha