۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۲۷
کد خبرنگار: 2199
کد خبر: 84748613
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مهلت خرید گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان زنجانی ۱۱ روز دیگر تمدید شد

زنجان – ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: خرید گندم مازاد بر نیاز و بذری از کشاورزان در این استان تا ۳۱ اردیبهشت ماه جاری تمدید شد.

ولی الله زمانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استقبال کشاورزان زنجانی از عرضه گندم مازاد بر نیاز و بذری موجب شد تا مهلت خرید این محصول استراتژیک تا پایان اردیبهشت ماه جاری تمدید شود.
وی یادآوری کرد: از ۱۵ فروردین ماه سال جاری خرید این محصول از کشاورزان آغاز شده و تاکنون بیش از ۲۵ هزارو ۸۰۰ تن خرید انجام شده است.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: ۲۷۴ میلیارد تومان از بهای خرید تضمینی گندم توسط بانک کشاورزی پرداخت شده است.
زمانی اضافه کرد: بر اساس ابلاغ شرکت بازرگانی دولتی ایران و با توجه به اینکه برخی از کشاورزان، تعاونی های تولید، شرکت های سهامی زراعی، کشت و صنعت ها و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی، مقداری از گندم های تولیدی خود را برای مصارف بذر مصرفی و سایر مصارف، ذخیره سازی کرده و هنوز مصرف نکرده و علاقمند تحویل آن به مراکز خرید تضمینی هستند، می توانند به عرضه این محصول اقدام کنند.
وی تاکید کرد: بر اساس اعلام بخشنامه وزارت جهاد کشاورزی، قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری از کشاورزان به ازای هر کیلوگرم گندم معمولی و دو روم به ترتیب ۱۰۵ هزار ریال و ۱۹۲ هزار ریال تعیین و مبلغ ۱۰هزار ریال نیز جایزه تحویل گندم به دولت به ازای هر کیلوگرم، به این مبلغ اضافه شده است.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: هم اکنون سیلوهای کارخانه آرد فخر، تابان و سایر کارخانه ها برای ذخیره سازی و استفاده روزانه گندم خود، مجوز خرید تفاهمی گندم دریافت کرده اند تا کشاورزان جهت تحویل گندم خود دچار مشکل نشوند.
زمانی اظهارداشت: با توجه به پایان مهلت خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز و بذری از کشاورزان در ۲۰ اردیبهشت ماه جاری، کشاورزانی که مشخصات خود را در سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی ثبت نکرده اند جهت تحویل گندم خود به مراکز خرید مراجعه نکنند.
وی افزود: کشاورزان علاقه مند به عرضه گندم مازاد و بذری می توانند با در دست داشتن کپی کارت ملی، شماره حساب بانک کشاورزی و ثبت در سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی به مراکز خرید در زنجان مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha