افرایش گروه های بازرسی برای نظارت بر چرخه توزیع کالاهای اساسی در قشم

قشم - ایرنا - مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم گفت: همزمان با اعلام قیمت های جدید اقلام مصرفی خانواده ها و با دستور ویژه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نظارت بر قیمت ها و چرخه توزیع کالاهای اساسی در جزیره افزایش پیدا کرده است.

به گزارش ایرنا از اعلام روز پنجشنبه روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، هرمز امیری اظهار داشت: در حال حاضر در تامین هیچ یک از کالاهای مورد نیاز ساکنان جزیره کمبودی نداریم و علاوه بر نظارت بر قیمت‌ها نظارت دقیقی بر شبکه توزیع نیز اعمال می شود.

وی ادامه داد: تیم های بازرسی نظارت بر کالاهای اساسی همچون شکر، روغن، مرغ، تخم مرغ، نان و دیگر اقلام را به گونه‌ای اعمال خواهند کرد تا هیچ مشکلی در سطح جزیره پیش نیاید.
 مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم، بازدیدهای مستمر کارشناسان این مجموعه به منظور حفظ حقوق شهروندی و پیشگیری از تخلفات صنفی در قالب تیم‌های بازرسی با همکاری نمایندگان فرمانداری، جهاد کشاورزی، بسیج اصناف، شبکه بهداشت و درمان، پلیس اماکن، اداره تعزیرات حکومتی و اداره دامپزشکی شهرستان قشم انجام می‌شود.

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم توضیح داد: با برنامه ریزی صورت گرفته در روزهای آینده بیش از ۲۵ تن روغن و مرغ یخ زده با قیمت مصوب توزیع خواهد شد و همچنین برای تامین سایر اقلام و کالاهای اساسی نیز پیش بینی های لازم صورت گرفته است تا کمبودی در جزیره احساس نشود.

امیری اضافه کرد: واحدهای صنفی قشم، تحت بازرسی و رصد روزانه قرار داشته و در صورت هرگونه تخلف اعم از کم فروشی، گران فروشی، تقلب، احتکار و اخفای کالا، عدم درج قیمت و نصب نرخ نامه، فروش اجناس غیربهداشتی، ممنوعه و فروش کالا به صورت غیرمجاز با آنها برخورد خواهد شد.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد تجاری با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه صنعتی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha