۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۲:۰۳
کد خبر: 84750750
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سال گذشته ۶ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در لرستان کشف شد

خرم‌آباد - ایرنا - دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز لرستان گفت: ۶ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در قالب ۲ هزار و ۳۰۰ پرونده سال گذشته در لرستان کشف شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد مجدیان عصر پنجشنبه در نشست کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار کرد: همچنین سال ۱۳۹۹ از مجموع ۲ هزار و ۷۵۸ پرونده ۲ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شده ثبت شد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۲ هزار پرونده منجر به محکومیت شد،گفت: ۵۳ قلم لوازم یدکی خودرو با تمرکز بر اولویت باطری خودرو، کمک‌ فنر و لاستیک در اولویت مبارزه با کالا قاچاق قرار دارند. 

وی گفت: سال ۱۳۹۹ تعداد ۹۹ باند و در سال گذشته تعداد ۱۰۱ باند کالای قاچاق در لرستان منهدم شد.

مجدیان ادامه داد: امیدواریم با تلاش دستگاه‌های کاشف شاهد کاهش پرونده‌ها در راستای مبارزه با قاچاق شویم همچنین طرح شناسنامه‌ دار کردن لوازم‌خانگی نیز در لرستان اجرایی شده‌ و طرح دوم مبارزه با قاچاق‌ لوازم یدکی در دستور کار قرار دارد.

مجدیان با تاکید بر اینکه کارخانجات لوازم‌ خانگی در کشور قبل از خارج‌شدن کالا از انبار باید شناسه داشته باشد و کالاهایی که در سطح عرضه فاقد شناسه باشد قاچاق تلقی می‌شود.

وی افزود: همچنین خروج محموله‌های گندم باید با مجوز اداره‌کل غله، جهاد کشاورزی و داشتن بارنامه الکترونیک باشد تا از قاچاق گندم به خارج این استان جلوگیری شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha