۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵:۴۶
کد خبر: 84751371
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه قشم:  امروز حمایت از برنامه های اقتصادی دولت جهاد فی سبیل الله است

قشم - ایرنا - امام جمعه قشم گفت: امروز حمایت از برنامه های اقتصادی دولت جهاد فی سبیل الله است و عبادت محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام غلامرضا حاجبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قشم که با حفظ شیوه نامه های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در  مصلی امام علی(ع) این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: ره توشه تقوای الهی بهترین زاد و راحله روزهای پیش روی ما تا قیامت است، خویشتن داری و اجتناب ما از انجام معاصی و تلاش و کوشش ما در راه عمل به اوامر الهی بهترین زاد و توشه ای است که باید داشته باشیم و ان شاء الله خدا ما را یاری کند.   

وی با بیان اینکه یکی از مولف های مهم قدرت مسئله جمعیت است، گفت: متاسفانه کشور ما رو به یک پیری در حال حرکت می باشد و این خلاف آن چیزی است که مورد نیاز است.

امام جمعه قشم اضافه کرد: فرزندآوری و فرزند پروری باید به عنوان یک فرهنگ راستینی که از دین و عقل نشات گرفته در جامعه رواج داشته باشد.

حجت الاسلام حاجبی توضیح داد: با طرح این پرسش که زوج های جوانی چند سالی است که ازدواج کرده اند و می گویند ما نمی خواهی فرزندی به دنیا بیاوریم ما هنوز بچه هستیم، اگر بچه هستید نباید زودتر ازدواج می کردید، اگر هم مشکلات اقتصادی دارید که خداوند وعده داده و خدا صادق الوعد است، ما همه وعده های دیگران را به جزء وعده خدا گوش می دهیم. خدا وعده تامین داده که این اساس است و این پایه را وقتی که از دست دادیم بقیه حل نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بحث جمعیت به عنوان یک بحث مربوط به مولفه قدرت یک جامعه است که در کنار آن مولفه سلامت را داریم، افزود: جمعیت سالم پر نشاط می تواند راه گشا و گره گشا در جامعه باشد و جوانان پرانرژی، با نشاط، متخصص و با تعهد انقلابی راه گشا هستند و آن چیزی که مد نظر است این است.

امام جمعه قشم ادامه داد: ما امروز به حمدالله در مولفه سلامت، حوزه های درمان و پیشگیری رتبه های بالایی را داریم، کم و کاستی های هم در این حوزه ها هم در شهرستان و هم در استان داریم که من انکار نمی کنم، اما رتبه بسیار خوبی داریم در حوزه سلامت که می تواند در آن مولفه قدرت مربوط به جمعیت کارساز باشد.

وی گفت: این جمعیت نیازمند به یک تدارک بزرگ آموزشی به نام فنی و حرفه ای دارد که جوانان به تعبیر مقام معظم رهبری باید یک حرفه ای را یاد بگیرند و کارایی برای جامعه داشته باشند که اینجا باید حوزه آموزش ورود پیدا کند. زنجیره های قدرت در کنار هم تعریف می شوند و جمعیت جوان با نشاط، تحصیل کرده دارای یک حرفه مفید برای جامعه این ها همان پازل های مورد نیاز مولفه قدرت هستند که امروز کشور به این احتیاج دارد که البته سیاستگذاری های شده و قوانین آن هم موجود است.

حجت الاسلام حاجبی با بیان اینکه توانمند سازی مردم و گروه های جوانان ما باید در این شهرستان که در حوزه علوم و فنون دریایی شهرت دارد، اجرایی شود، اظهار داشت: اینقدر کارهای به زمین مانده وجود دارد که اگر این ها انجام شود کمتر مشکلی است که حل نشود و این نیازمند مدیران جهادی دارد.

وی گفت: امروز مسئله اصلاح ساختار اقتصادی کشور مطرح است و همه شما و ما این روزها دغدغه های داریم و از گوشه و کنار کشور اخباری مختلف به گوش می رسد اما ببینید اساس کجاست، اولا" این را عرض کنم و قاطعانه می گویم و همه هم می دانند که ایمان و اعتقاد به رهبری عزیز داریم، امروز حمایت از برنامه های اقتصادی دولت جهاد فی سبیل الله است و عبادت محسوب می شود.

امام جمعه قشم ادامه داد: می بینید که دشمن و خصوصا رانت خوارهای داخلی دارند چه کار می کند، نکبت زاده های آنها برای عیاشی های خود از جیب مردم باید خرج می کردند معلوم است زمانی که جلوی آنها گرفته شود جیغ آنها در می آید حمایت از اصلاح ساختار اقتصادی کشور عبادت باید محسوب بشود که البته این مهم با همراهی مردم اجرا می شود.

وی اظهار داشت: امروز دو ماموریت بزرگ دولت بر عهده دارد که یکی رفع موانع شکوفایی اقتصاد و دوم تحقق اقتصادی مقاومتی است،  ارز ترجیحی یکی از معضلات بزرگ کشور بود که پیش روی تحقق این اهداف قرار داشت.

حجت الاسلام حاجبی افزود: یارانه داده می شد اما یارانه غیرهوشمند بود، مردم شما این ها را در جلسات کوچک تر و اجتماعات خانوادگی بیان کنید و جهاد تبیین همین است، این طور که من مطالعه کردم و اطلاع دارم نیمی از این یارانه غیر هوشمند به کشورهای همسایه می رفت و بیش از پنج هزار میلیارد یارانه پنهان به تایلند و جاهای دیگر می رفت.

وی تاکید کرد: اصلاح نظام بانکی، اصلاح نظام مالیاتی، اصلاح ساختار بودجه، بهبود فضای کسب و کار،   اصلاح نظام توزیع کالا، دانش بنیان کردن اقتصاد، تحقق اقتصاد منهای نفت، خودکفایی در کالاهای اساسی و راهبردی، تامین امنیت غذایی و درمانی از انتظارات مردم از دولت است که دولت باید آنها را انجام دهد.

امام جمعه قشم گفت: حمایت مردم از دولت مردمی شان یک حمایت عقلانی و قلبی است و می دانند دولت دلسوزی می خواهد انجام دهد و می دانند که دولت دلسوز و با برنامه است اما طبیعت کار این است که مدت زمانی را می طلبد تا در مسیر رشد اقتصادی مانع زدایی نشود تحقق اهداف صورت نمی گیرد و عدالت اقتصادی کند می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha