۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۲۵
کد خبر: 84760701
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه قشم: دشمن امروز به دنبال تغییر بینش و ادراک آحاد جامعه است

قشم - ایرنا - امام جمعه قشم گفت: دشمن امروز به دنبال تغییر بینش و ادراک آحاد جامعه است و می خواهد خرمشهرها و آن رشادت ها را کمرنگ کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام غلامرضا حاجبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قشم که با حفظ شیوه نامه های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در  مصلی امام علی(ع) این شهرستان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس اظهار داشت: کل این نماز جمعه، خطیب آن، تریبون آن و تمامی شرکت کنندگان در آن، همه اش به برکت خون شهدا است.

وی با بیان اینکه لحظه به لحظه زندگی ما با یاد و نام شهدا باید همراه باشد و این برای ما ارزش است، افزود: همه ما به شهدا واقعا احتیاج داریم، هر جایی که اراده می کنیم که حرکتی را انجام دهیم، الگوی رفتاری ما شهدا هستند.

امام جمعه قشم با اشاره به اینکه خرمشهر ها به تعبیر مقام معظم رهبری که تمام نمی شوند، گفت: خرمشهرها صحنه نبرد حق با باطل است، خرمشهر ها نماد مقاومت، ایثار، غیرت، مردانگی و اخلاص است. خرمشهرها نماد عشق به امام جامعه است، خرمشهرها نماد امید به پیروزی است و این تابلوی زیبای خرمشهر هنوز روبه روی ما و پیش روی ما است.

حجت الاسلام حاجبی توضیح داد: اگر آن روز دشمن، خرمشهر را محاصره کرده بود و این خاک وطن را در اختیار داشت، شیرمردانی رفتند و جنگیدند و آنها را بیرون کردند و این مشکل را از کشور برچیدن، امروز هم مشکلات جامعه با تفکر سوم خردادی حل می شود.

وی ادامه داد: فتح خرمشهر آن روز حاصل اتحاد با محوریت امام جامعه بود و امروز هم همین طور خواهد بود و این مشکلات حل خواهد شد.

امام جمعه قشم اضافه کرد: دشمن امروز به دنبال تغییر بینیش و ادراک آحاد جامعه است می خواهد خرمشهرها و آن رشادت ها را کمرنگ کند، که اگر موفق شود بینش و ادراک جامعه را خدشه دار کند و تغییر دهد، تغییر در رفتار هم صورت می گیرد که تغییر در رفتار تغییر در ساختار را هم به همراه دارد.

وی افزود: این کار و برنامه دشمن است که تغییر در این سه محور و اول از همه هم روی بینش و ادراک جامعه برنامه ریزی شده است، شما می بینید دشمن از یک سرود سلام فرمانده می ترسد چون این هنر مقدس بینش و ادارک فرزندان جامعه را تقویت می کند.

حجت الاسلام حاجبی با طرح این پریش که چرا دشمن از یک سرود حماسی و انقلابی می ترسد، اظهار داشت: علت این ترس این است که وقتی اداراک ها و بینش ها تقویت و تدارک دیده شد آن وقت در رفتارها محکم تر خواهند بود، ساختار، نظام و چارچوب ها مستحکم تر خواهند بود چرا که دشمن به دنبال سست تر کردن عقیده است.

وی افزود: وقتی دشمن توانست باورها و اعتقادات مردم را تغییر دهد ساز و کار تغییر رفتار مردم هم برای دشمن ساده خواهد بود.

امام جمعه قشم با اشاره به اینکه ما در خرمشهر منتظر پایان محاصره دشمن نبوده ایم، گفت: امروز هم باید منتظر پایان تحریم ها نباشیم چرا که تحریم، تحریف بزرگ توانمندی های ما است وقتی تحریف در باورهای صورت می گیرد این بزرگترین تحریم است.

وی با بیان اینکه تحریم اقتصادی ضررهای دارد و کسی آن را انکار نمی کنند اما توانمندی ها کجاست، ارزش های ذاتی که ما داریم و ارزش های اکتسابی که جامعه دارد، کجاست، اظهار داشت: همه می دانند که این ها خیلی بالاتر از تحریم های اقتصادی است، از این رو نباید منتظر پایان تحریم ها بمانیم.

حجت الاسلام حاجبی با بیان اینکه تحریم ها از تحریف شماها و نتیجه بی عقلی و نادانی یه عده سیاستگذار در جامعه بود، گفت: این ها تحریم بود، این ها زنجیره های محکمی بود که به پاها بسته شد و استعدادها را خار کردند.

وی با اشاره به اینکه موانع را باید از سر راه برداریم تا این ظرفیت های بی پایان داخلی ظهور و بروز پیدا کند، اظهار داشت: در عرصه جنگ اقتصادی هم ما مانع مدیریتی داریم که این ها باید کنار گذاشته شود تا ما پیروز جنگ اقتصادی بشویم.

امام جمعه قشم با طرح این سوال که قریب به یکسال از تشکیل دولت سیزدهم می گذرد و هنوز مسببین وضع موجود در ادارات دولتی جولان می دهند، افزود: چرا باید واقعا اینگونه باشد، امروز در جنگ اقتصادی که دشمن مقابل ما قرار گرفته و مردم در این صحنه اعتماد به فرماندهی اقتصادی رییس جمهور دارند و می دانند دلسوز و کار بلد و در حال حرکت هستند چرا باید یک عده ای از مسببین وضع موجود هنوز نگه داشته بشوند تا این استعدادها را معطل بگذارند که واقعا گلایه مهمی است.

وی با بیان اینکه با جابه جایی چند نفر که کار حل نمی شود، گفت: در جنگ اقتصادی برای پیروز شدن ما به فرهنگ جهادی و تعامل نیاز داریم که این فرهنگ جهادی آدم های خاص خودش را می طلبد با برنامه ریزی کلان دولت پیشرفت و توسعه مردم محور در حال شکل گرفتن است و این همان خرمشهرهایی است که باید از دشمن پس بگیریم.

حجت الاسلام حاجبی با اشاره به اینکه یکی توصیه ای را هم باید همه به هم داشته باشیم، افزود: گروه های مردمی و نخبگانی باید در عرصه جنگ اقتصادی یاری گر دولت باشند و این خواست رهبری معظم انقلاب اسلامی است.

وی گفت: هم در تبیین و هم در جاهای که می توانیم سرمایه گذارهای انقلابی خوبی داریم در اقتصاد مردم پایه که دولت به دنبال تحقق این بحث است و به جد هم در تلاش است و مردم هم به این باور رسیده اند که امیدواریم که به آن عمل شود و سود آن را خواهیم دید.

امام جمعه قشم اعلام کرد: توزیع عادلانه ثروت و پایان وابستگی معیشت مردم به ارز ناپایدار قطعی است، اگر ما این اقتصاد مردم پایه را به همین نحو ادامه دهیم که البته در این راه سختی های در حوزه معیشت مردم وجود دارد که باید برای عبور از این مقطع نیز به نحوی دیگری به مردم کمک داده شود، بهرحال این نیز یک خرمشهر بزرگی است که در این جنگ اقتصادی همه با هم باید برای فتح آن به دولت کمک دهیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه وقتی ما یاد و خاطره شهدای عزیز و والامقام را گرامی می داریم، افزود: در این ایام که در کشور فضای مقاومت، رشادت ها و آزادسازی خرمشهر است، مطلب مهم این است که ما بیش از چهار هزار شهید روحانی داریم، عمامه های که کفن های خونین این شهیدان شده است.

حجت الاسلام حاجبی افزود: نام این شهدای عزیز در قبل از انقلاب تا نظام مشروطیت و از آنجا تا پیروزی انقلاب، ترورهای دهه ۶۰، دفاع مقدس و بعد از دفاع مقدس هم در ترور و شهدای مدافع حرم و شهدای که مفقود الاثر هستند برای همیشه تاریخ در آسمان درخشان ایران اسلامی می درخشد.

وی یادآور شد: یکی از بالا ترین درصد های شهدا مربوط به شهدای روحانی است، حوزه های علمیه پرورشگاه این انسان های بزرگ بوده است، حوزه های علمیه خواهران و برادران میعادگاه عاشقان دین و انقلاب هستند ما با همین وضعیت موجود در زمان حاضر به ۷۰ هزار روحانی نیاز داریم، مساجد ما گاهی خالی از روحانی هستند، مراکز تربیتی، دانشگاهی، نهادهای رسمی، تبلیغی در بعد قضاوت و جاهای دیگر ما واقعا به تحصیل کرده های حوزوی نیاز داریم.

امام جمعه قشم گفت: بعضی از چیزها در شهرستان انصافا امیدآفرین است و آدم را خوشحال می کند و تکرار آن بیشتر انسان را خوشحال می کند این افتتاحیه که نسبت به تاسیسات آب و برق انجام می شود دارای اهمیت است و این کاری که برای رفع محرومیت از بافت فرسوده و قدیمی شهر انجام می شود، زیباست من به نوبه خودم و از زبان مردم شهرستان قشم از همه مسوولین قدرانی می کنم اما تسریع شود.

وی تاکید کرد: نشود در این گرمای پیش رو مردم در غرب شهرستان بی آب یا کم آبی را داشته باشند، مسوولین شهرستان باید به مردم کمک دهند، عاجزانه از همه مسوولین می خواهم، چرا که مسوولین می توانند مشکلات را راحت حل کنند فقط باید یک همت جانانه داشته باشند.

حجت الاسلام حاجبی با اشاره به اینکه برنامه های عمرانی که انجام می شود هدیه انقلاب اسلامی به مردم است و مردم هم راضی و دعا گویی شما هستند، اظهار داشت: با همدلی، هفکری، برنامه ریزی کلان، تلاش و پیگیری مستمر و خستگی ناپذیر ما می توانیم شاهد رونق و توسعه در شهرستان قشم باشیم.

وی گفت: یکی از مطالباتی که وجود دارد مسئله ارتقای بخش درمانی تامین اجتماعی شهرستان قشم است، یک ساختمانی به عنوان درمانگاه تامین اجتماعی در این شهرستان در سال های قبل بنا شده است که امروزه متاسفانه به بخش اداری و خوش گذرانی مهمان‌های این مجموعه تبدیل شده است.

امام جمعه قشم افزود: مدیر ما که گارسون دریایی آقایان نیست، مدیر ما باید خادم مردم باشد نه تامین کننده سوئیت برای خوشگذرانی یک عهده ای، ساختمان درمانی تامین اجتماعی قشم باید به مردم شهرستان برگردد این حق مردم است نه درمانگاه خوبی و نه داروخانه خوبی در این مجموعه داریم، تذکر هم دادیم اما هنوز جوابی به ما داده نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha