تخصیص ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار سفر رییس جمهوری به هلال احمر قزوین

قزوین - ایرنا - مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل سفر رییس جمهوری جهت تکمیل مرکز عملیات پشتیبانی امداد و نجات و همچنین پایگاه های این جمعت در استان تخصیص یافته است.

به گزارش ایرنا، حسن آصفی روز شنبه به مناسبت هفته جهانی صلیب سرخ و هلال احمر در جمع رسانه های استان قزوین تاکید کرد: ردیف اعتباری سفر ریاست جمهوری جهت تکمیل پروژه مرکز عملیات پشتیبانی امداد و نجات انجیلاق بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال است که با تخصیص اعتبار یاد شده امیدواریم این مرکز به زودی تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه مرکز عملیات موجود این جمعیت با مشکلات پدافندی زیادی از جمله قدیمی بودن ساختمان، وسعت محدود فضای موجود، استقرار ساختمان مرکز عملیات در شهر، مشکلات ناشی از احداث پل های هوایی شهرداری در حاشیه ساختمان و در نهایت نبودن آشیانه و محل فرود بالگرد روبرو می باشد.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۳۷ درصدی مرکز عملیات انجیلاق، خاطرنشان کرد: احداث سوله های انباری برای مواقع بحران، محل نگهداری و تمرین سگ های زنده یاب، آشیانه بالگرد، محل احداث ذخیره سوخت احتیاطی، ساخت خوابگاه برای مواقع بحران جهت اسکان نیروهای امدادگر در فضایی به مساحت ۱۰ هکتار در انجیلاق دیده شده که علاوه بر پوشش تمامی شهرهای استان، مکان مناسبی نیز برای استان های همجواری است که قزوین به عنوان معین در مواقع وقوع بحران برای آنها انتخاب شده است.

این مسوول خاطرنشان کرد: برای تکمیل و تجهیز پایگاه های امداد و نجات سطح استان نیز ۱۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده و این در حالی است که در سفر نوروزی رییس جمعیت هلال احمر کشور به استان نیز ۵۰۰ میلیارد برای تکمیل مرکز عملیات انجیلاق تخصیص یافته بود.

آصفی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخاب قزوین به عنوان دبیرخانه طرح ملی سفیران بشردوستی، گفت: با دعوت از نماینده فدراسیون جهانی صلیب سرخ به استان تمام تلاش خود را داریم تا این طرح در آینده به صورت بین المللی برگزار شود چرا که اگر هدف از اجرای طرح مساله صلح، بشردوستی و انسان دوستی باشد، ما یکی از کشورهای مدعی در این زمینه هستیم چرا که معتقدیم دین مبین اسلام بر همین اساس از سوی خداوند فرستاده شده است.

وی با اشاره به تشکیل انجمن خیران در هلال احمر استان قزوین، افزود: خوشبختانه با تشکیل و مشارکت خیران در اقدامات انسانی نظیر کمک به زلزله زدگان کرمانشاه و یا سیل زدگان لرستان جزو استان های شاخص در کمک رسانی به هموطنان خود بودیم و سال گذشته نیز از همین محل بالغ بر ۴۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال در حوزه دارو و درمان و همچنین بسته های معیشتی به نیازمندان استان کمک شد.

مدیرکل جمعیت هلال احمر قزوین تصریح کرد: در حال حاضر ۹۰ خانه هلال در مناطق مختلف استان، به خصوص در روستاها فعال هستند که بایستی در سال های آینده نسبت به توسعه و گسترش آنها اقدام کرد و این در حالی است که حوزه خیران نیز نیازمند ساماندهی می باشد چرا که از محل جمع آوری درآمدهای این بخش باید بتوانیم به نحو مطلوبتری به نیازمندان کمک کنیم.

۱۸ تا ۲۴ اردیبهشت ماه به نام هفته جهانی صلیب سرخ و هلال احمر نامگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha