استقبال دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از احداث بیمارستان ویژه جانبازان

کرمانشاه - ایرنا - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: این دانشگاه از احداث بیمارستان تخصصی ویژه جانبازان اعصاب و روان استقبال می‌کند، امیدواریم پس از انجام اقدامات لازم و کسب موافقت اصولی از وزارت بهداشت، کار احداث آن بزودی در کرمانشاه آغاز شود.  

به گزارش ایرنا، دکتر «قباد محمدی» روز شنبه در نشست مشترک مسوولان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان به منظور پیگیری احداث بیمارستان تخصصی ویژه جانبازان اعصاب و روان در سرسرای اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: ارائه خدمات درمانی و دارویی لازم برای ایثارگران و جانبازان از مواردی است که در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همواره به صورت جدی پیگیری می شود.

وی اظهار داشت: این بیمارستان پس از راه اندازی می تواند خدمات تخصصی مطلوب و شایسته را در خصوص مغز و اعصاب به جانبازان و خانواده گرانقدر و عموم مردم جامعه ارایه دهد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: علاوه بر آن این بیمارستان می‌تواند به عنوان مرکز تخصصی ویژه بیماران اعصاب و روان غرب کشور به جانبازان و بیماران استان‌های همجوار نیز خدمات تخصصی لازم را ارائه کند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه نیز در این نشست گفت: مردم استان کرمانشاه در هشت سال دفاع مقدس با از جان گذشتگی و ایثار از میهن اسلامی دفاع کردند و اکنون بسیاری از جانبازان و ایثارگران دچار آسیب های فراوان و بیماری های متعدد هستند و باید برای درمان آنها نهایت تلاش خود را بکار بگیریم.

حجت الاسلام «هادی عسگری» افزود: به دلیل فقدان بیمارستان‌ تخصصی جانبازان اعصاب و روان در استان کرمانشاه این بیماران برای درمان باید به شهرهای شیراز، اردبیل، تهران و مشهد مراجعه می کنند و این امر خانواده های این عزیزان را با مشکلات فراوان مواجه می سازد.

وی گفت: امیدوارم با همکاری و همراهی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هرچه زودتر این بیمارستان تخصصی اعصاب و روان در استان راه اندازی شود و جانبازان اعصاب و روان و خانواده های آن ها بتوانند از خدمات آن بهره مند شوند.

استان کرمانشاه دارای بیش از ۹۸۰۰ شهید و نزدیک به ۲۰ هزار جانباز است که از این تعداد ۳۵۰ تن از جانبازان بالای ۷۰ درصد هستند.
در استان کرمانشاه اکنون  ۲۱۶۳ جانباز شیمیایی نیز وجود دارد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با عراق است و طی هشت سال جنگ تحمیلی به طور مستقیم درگیر این جنگ بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha