روزانه ۱۶ تن گوشت مرغ به بازار مهاباد تزریق می‌شود

مهاباد - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی مهاباد گفت: روزانه حدود ۱۶ تُن گوشت مرغ گرم بسته به نیاز این شهرستان به بازار تزریق و توزیع می‌شود.

جعفر ایمانیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به تغییر قیمت این محصول از روز گذشته مرغ به ازای هر کیلوگرم ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان در مراکز عرضه مواد پروتیینی این شهرستان توزیع می‌شود و مشکلی در این زمینه در بازار وجود ندارد.

وی اضافه کرد: با توجه به ذخیره کافی مرغ توسط مردم در چند روز اخیر و کمبود تقاضا نسبت به عرضه احتمال می‌رود قیمت مرغ در چند روز آینده کاهش پیدا کرده و به بهای پایین تر از قیمت مصوب توسط مراکز عرضه به فروخته شود.

مدیر جهاد کشاورزی مهاباد با بیان اینکه هیچ کمبودی در سطح بازار وجود ندارد، افزود: برای جبران کمبود احتمالی این محصول بیش از پنج تن گوشت منجمد نیز وارد این شهرستان شده که در صورت نیاز به قیمت هر کیلوگرم ۴۸ هزار تومان در بازار عرضه خواهد شد.

ایمانیان ادامه داد: شهرستان مهاباد در زمینه تولید گوشت مرغ یکی از قطب های مهم آذربایجان غربی به شمار می رود که هم اکنون علاوه بر تامین نیاز این شهرستان بخشی از مصارف گوشت مرغ شهرهای مختلف استان از جمله پیرانشهر و میاندوآب را نیز تامین می کند.     

وی افزود: یک میلیون و ۵۰ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های شهرستان نیز در سال جاری انجام شده که تولید حاصل از این اقدام به تدریج در بازار عرضه خواهد شد از اینرو هیچ کمبودی در بازار گوشت مرغ وجود ندارد که باعث نگرانی و سردرگمی مردم شود.

مدیرجهاد کشاورزی مهاباد تاکید کرد: هم اکنون ۶۴ واحد مرغداری گوشتی به ظرفیت ۲ میلیون قطعه در این شهرستان وجود دارد که سالانه قادر است حداقل ۱۷ هزار تن گوشت مرغ را تولید و به بازار عرضه کند.

به گزارش ایرنا، بر اساس نرخ‌نامه جدید ستاد تنظیم بازار،  نرخ مصوب هر کیلوگرم مرغ در عمده فروشی ۵۵ هزار و ۵۰۰ تومان و برای مصرف‌کنندگان ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان تعیین شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha