۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۳۸
کد خبر: 84753336
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

نخستین مانور مشترک آمادگی و مقابله با حوادث در قشم برگزار شد

قشم - ایرنا - رییس جمعیت هلال احمر قشم از برگزاری نخستین مانور مشترک آمادگی و مقابله با حوادث احتمالی در نگین خلیج فارس با حضور تیم های واکنش سریع امدادی جمعیت هلال احمر، مدیریت بحران موسسه عمران صنعت نوح (ع) قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) و اطفاء حریق آتش نشانی منطقه آزاد در این جزیره خبر داد.

احمدنور سرودی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، هدف از برگزاری این مانور مشترک با سناریوی «آتش سوزی کانکس تعمیرگاه» که در کارگاه موسسه عمران صنعت نوح (ع) قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در بزرگراه ساحل جنوبی قشم انجام شد را ارزیابی توان هدایت و رهبری تیم های واکنش سریع در شرایط اضطراری عمومی و پیچیده انواع حوادث و سوانح احتمالی در سرزمین آب و آفتاب عنوان کرد.

وی گفت: در این مانور نیروهای امدادی حاضر، سلسله عملیات اعلام وقوع سانحه و فراخوان، ارزیابی سانحه، اعلام و ابلاغ وضعیت، تشکیل ستاد مشترک مدیریت عملیات اضطراری، جستجو و نجات، اطفاء حریق، بهداشت، درمان و توانبخشی اضطراری، مدیریت اسکان اضطراری و توزیع اقلام امدادی را تمرین کردند.

نخستین مانور مشترک آمادگی و مقابله با حوادث در قشم برگزار شد

رییس جمعیت هلال احمر قشم ادامه داد: بهره مندی از همکاری تیم های امدادی و اطفاء حریق مشترک، حمایت روانی، اجتماعی و فرهنگی، پشتیبانی عملیات، اطلاع رسانی و مدیریت رسانه، بازپیوند خانواده، امنیت و حراست عملیات، لجستیک عملیات، پایش و ارزشیابی عملکردهای عملیاتی، مستند سازی عملیات و هماهنگی حضور نیروهای دخیل در امر مدیریت بحران و سوانح در منطقه آتش سوزی از دیگر تمرین های این مانور مشترک سه جانبه است.

نخستین مانور مشترک آمادگی و مقابله با حوادث در قشم برگزار شد

سرودی توضیح داد: در اجرا و برگزاری این مانور مشترک نیروهای عملیاتی حاضر به سه گروه اطفاء حریق، امداد و راهنما تقسیم بندی شدند که پس از اطفاء حریق و تخلیه مواد سوختنی و کپسول هوا از کانکس تعمیرگاه فرضی در کارگاه موسسه عمران صنعت نوح (ع) قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)، باز کردن مسیر انجام سلسله عملیات امداد و نجات، جلوگیری از ورود افراد غیر مجاز و خودروهای غیر عملیاتی و متفرقه، ثبت و ورود خروج خودروهای امدادرسانی، انتقال مصدومان به نقطه ایمن، ایجاد آرامش در بین نیروها، ثبت و تهیه گزارش عملکرد و بررسی و پیگیری نقاط ضعف و قدرت نیروهای عملیاتی حاضر در آمادگی و مقابله با حوادث احتمالی را تمرین و از نزدیک ارزیابی کردند.

نخستین مانور مشترک آمادگی و مقابله با حوادث در قشم برگزار شد

وی تاکید کرد: پیش از وقوع حوادث و سوانح واقعی، هر چقدر آموزش، تمرین و بازآموزی نیروهای واکنش سریع بیشتر باشد موفقیت آن عملیات تضمین شده و در صحنه حوادث، شاهد تلفات کمتری از عوامل انسانی خواهیم بود.

نخستین مانور مشترک آمادگی و مقابله با حوادث در قشم برگزار شد

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha