۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۴۶
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84753562
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه مورد وقف جدید در کردستان ثبت شد

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۴۶
کد خبر: 84753562
سه مورد وقف جدید در کردستان ثبت شد

سنندج- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با بیان اینکه در روزهای اخیر سه مورد وقف جدید در استان به ثبت رسید، گفت: این تعداد وقف نخستین موقوفات ثبت شده در سال جاری هستند.

حجت الاسلام محمد کاروند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه موقوفات جدید ثبت شده مربوط به شهرستان های سقز، بانه و بیجار است، اظهار داشت: اهالی روستای خشک دره شهرستان بانه ۶ دانگ یک قطعه زمین به مساحت ۲۳۸ متر مربع را به صورت مشارکتی برای احداث مسجد روستا وقف کردند.

وی با اشاره به ثبت دیگر وقف مشارکتی در شهرستان سقز  ادامه داد: همچنین اهالی روستای جعفر خان شهرستان سقز عرصه و اعیان ۶ دانگ یک باب منزل مسکونی به مساحت ۱۳۰ متر مربع را با نیت خانه عالم وقف کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان اضافه کرد: واقف خیر اندیش بیجاری محمد صادق صادق نیا هم  ۶ دانگ یک قطعه زمین مزروعی به مساحت ۱۷ هکتار واقع در روستای جوروندی را با نیت ایام فاطمیه و کمک به ایتام وقف کرد که این وقف نیز با توجه به نیاز مبرم ایتام شهرستان بیجار می تواند تا سالیان متوالی گره گشای این قشر محروم باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در استان نیاز به ثبت وقف هایی با نیات جدید از جمله درمان، مسائل علمی، کمک هزینه ازدواج جوانان و اشتغال احساس می شود، از خیرین و واقفان خیراندیش استان خواست نیات خود را به سمت این موارد که مسائل روز جامعه است سوق داده و با رفع مشکلات و نیاز نیازمندان، باقیات و صالحات خود را دو چندان کنند.

بیش از ۲ هزار موقوفه در استان کردستان وجود دارد، استان کردستان همچنین دارای یک هزار و ۵۰ مسجد و ۷۰ مکان مذهبی اعم از آرامگاه، مقبره و امامزاده است در کردستان همچنین چهار قرآن تاریخی وجود دارد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha