۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۳۸
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 84753635
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مدیرعامل سازمان اتکا: مشکلی به لحاظ تامین مایحتاج عمومی نداریم

کرج - ایرنا - مدیرعامل سازمان اتکا گفت: کشور به لحاظ تامین کالاها و مایحتاج عمومی مشکلی ندارد و سازمان اتکا در زمینه تامین کالاهای ضروری برای مردم پای کار است.

به گزارش ایرنا، مرتضی اعلمی روز یکشنبه در بازدید از فروشگاه های زنجیره ای اتکا  استان البرز در جمع خبرنگاران افزود: طرح مردمی سازی یارانه  ها و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی طرح بسیار خوبی است و در آینده نزدیک مردم آثار مثبت این طرح را خواهند دید.

وی با بیان اینکه دولت مقابل سوء استفاده برخی سود جویان ایستاد تا حق مردم را بگیرد، اظهار داشت: حذف ارز ۴۲۰۰  تومانی کار بسیار درستی بود چرا که ارز ۴۲۰۰ تومانی  به این دلیل به این شرکت‌ها داده می‌شد که اجناس ارزان به دست مردم برسد، اما اجناس گران‌تر به دست مردم می‌رسید و این موضوع باعث سوءاستفاده برخی افراد سود جو و مشکلاتی برای مردم شده بود و ادامه آن قطعا باعث تورم پایدار می گردد .

این جراحی اقتصادی جلوی رانت و ویژه خواری را گرفت

اعلمی گفت: با توجه به افزایش قیمت جهانی و تفاوت فاحش قیمت تمام شده محصولات و اقلام اساسی در کشور با نرخ های محصولات در کشورهای همسایه ، زمینه های قاچاق اقلام اساسی که یارانه ها به آن تعلق می گرفت فراهم گردیده بود بنابراین یارانه هایی که حق مردم بود با قاچاق محصولات از کشورخارج می شد .

افزایش تولید روغن در کارخانجات اتکا

 مدیر عامل سازمان اتکا در مورد تامین اقلام اساسی مورد نیاز مردم در دوران پس از حذف ارز ترجیحی گفت: در بخش تولید روغن با استفاده از حداکثر ظرفیت تولید میزان تولیدات ما از ۷۰ هزار تن به ۱۵۰ هزار تن در سال می رسد و مشکلی در خصوص تامین روغن نخواهیم داشت .

وی درباره آزاد سازی قیمت‌های کالاهای اساسی بیان داشت: عرضه و تقاضا مشخص کننده قیمت‌های اجناس است، هر زمان که عرضه و تولیدمان در کشور بیشتر شود تقاضا و قیمت نیز کاهش می‌یابد.

دولت سیزدهم از ابتدا برنامه‌ مشخصی در خصوص آزاد سازی قیمت‌ها داشت و این روند در آینده نزدیک فضای مثبتی را در قیمت کالاهای اساسی به وجود خواهد آورد.

یارانه ای که عامل قاچاق و رانت بود حالا در حساب مردم واریز می شود

اعلمی یادآور شد: دولت در واکسیناسیون کرونا کار بزرگی انجام داد چرا که در دولت قبلی تعداد فوتی‌ها کرونا در کشورمان زیاد بود، اما در دولت مردمی سیزدهم و وزارت بهداشت با تولید داخلی و واردات واکسن کرونا باعث شدند این آمار تک رقمی شود  و در حوزه ارز ترجیحی و اصلاح  قیمت ها این جراحی اقتصادی یک ضرورت بود و  به سود خود مردم خواهد بود تا یارانه‌ای که حق  خودشان است در حساب خودشان واریز شود نه اینکه این یارانه در جیب وارد کنندگان و افراد خاص قرار گیرد که باعث قاچاق، رانت و ویژه خواری برخی‌ها شود.

وی  خاطرنشان کرد: با این حساب دولت همزمان با آزاد سازی قیمت‌هایارانه‌های جدید را به حساب مردم واریزکرد که پیام اصلی این اقدام عدم نگرانی مردم از وضعیت معیشت شان می باشد .

اعلمی اضافه کرد: تامین ارز ترجیحی صرفا در اختیار بانک مرکزی بود که گاهی اوقات به دلیل برخی از مشکلات ارز به موقع تامین نمی شد و ما تولید کنندگان با مشکل عدم تامین مواد اولیه مواجه بودیم و خطوط تولیدمان متوقف می شد که با اجرای طرح حذف ارز ترجیحی تمام واردکنندگان به ویژه بخش خصوصی می توانند با ارز نیمایی کالا وارد کنند و ضمن ایجاد رقابت، پایداری در تامین کالا و کاهش قیمت تمام شده خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه نیرو های ما در کارخانجات برای تامین نیاز متقاضیان به صورت شبانه روزی و در سه شیفت کارمی کنند، گفت: تولید کنندگان داخلی و به خصوص تولید کنندگان سازمان اتکا با تمام توانشان تولید را انجام می‌دهند و تقریبا ۱۰۰ درصد از ظرفیت کارخانه‌های سازمان اتکا در حال حاضر فعال است.

مدیرعامل سازمان اتکا افزود: کارخانه‌های سازمان اتکا با تزریق نیروهای انسانی متخصص و متعهد در حال حاضر به صورت سه شیفت در حال فعالیت هستند و ما توزیع و پخش سازمان را نیز تقویت کرده ایم و اعلام می کنم که فروشگاه ها و شعب ما در سراسر کشور آمادگی کامل جهت ارائه کالا های اساسی  در روز های آتی برای رفع نیاز مردم را دارند.

شعب اتکا از ۲۴۵ شعبه به یکهزار و ۱۰۰ شعبه رسیده است

اعلمی تصریح کرد: در کنار افزایش یارانه ها ، طرح توزیع سبد معیشتی شامل اقلام اساسی را در برنامه کاری خود قرار داده ایم که به صورت فصلی در فروشگاه های سراسر کشور توزیع خواهد شد.

وی افزود: فروشگاه‌های اتکا از ۲۴۵ شعبه به یک هزار و ۱۰۰ فروشگاه در کشور رسیده و مردم نباید نگران تامین کالاهای اساسی خود باشند زیرا ما سال گذشته با یک برنامه ریزی خوب ضمن افزایش تولید، ذخیره سازی کالاهای اساسی را انجام دادیم.

وی اظهار داشت: در روزهای اخیر کالاهای اساسی مثل ماکارونی و روغن به وفور در فروشگاه‌های زنجیره‌ای وجود دارند و فقط در یک نصف روز به دلیل اینکه قرار بود قیمت مصرف کننده جدید روی کالاها درج شود و ما کالاهای با نرخ قدیم داشتیم ، برخی از مردم نگران شدند مردم مراجعه‌ی زیادی به فروشگاه‌های ما داشتند که خوشبختانه با همکاری خوب آن ها این موضوع هم مدیریت شد و مهم تر اینکه امروز فروشگاه‌های زنجیرهای با توزیع به موقع و فراوان کالاهای تولیدی اتکا امکان دسترسی به آنها را در فروشگاه ها فراهم نموده و این نشان از توان تولید بالای اقلام و کالاهای اساسی در شرکت ها و کارخانه ها تابعه سازمان اتکا است.

خرید اینترنتی از شعب اتکا از امسال اجرایی می شود

مدیرعامل سازمان اتکا با توجه به تمایل و سلامت محور شدن مردم یادآور شد: در شرایطی که مردم سلامت محورتر شده اند ما قصد داریم کالاهای اساسی را به صورت اینترنتی به مردم عرضه کنیم که امیدواریم این طرح امسال اجرا شود و بدون نیاز به حضور در شعب فروشگاهی مردم می توانند کالاهای مورد نیاز خود را خریداری کنند.

وی با بیان اینکه در پایان با توجه به اهمیت موضوع لازم است بار دیگر تاکید کنم که با اجرایی شدن طرح بسیار خوب و ضروری مردمی سازی یارانه ها و واریز مستقیم وجه یارانه به حساب واجدین شرایط در سطح کشور ، علاوه بر جلوگیری از ویژه خواری و سواستفاده تعدادی افراد خاص از وضعیت نابسامان قبلی و بهره مندی مستقیم مردم از مزایای آن ، تامین و عرضه کالاهای اساسی به وفور و میزان بیشتر از گذشته در سطح فروشگاه های زنجیره ای اتکا و دیگر مراکز فروش انجام خواهد شد و جای هیچگونه نگرانی برای این عزیزان وجود ندارد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha