گروه‌های ناظر در فارس روزانه یک هزار بازرسی از فروشگاه های عرضه کالا انجام می دهند

شیراز- ایرنا- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با بیان اینکه گروه‌های ناظر در فارس روزانه افزون بر یک هزار بازرسی از فروشگاه های عرضه کالا انجام می دهند گفت: هیچ یک از تولید کنندگان و فروشندگان کالا و ارائه دهندگان خدمات در استان فارس حق افزایش خودسرانه قیمت ها را ندارند.

محسن ربانی زاده، روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در صورت مشاهده هرگونه موارد تخلف از سوی بازرسان و یا دریافت گزارش از جانب مردم، موارد به سرعت بررسی و با متخلفان برخورد جدی خواهد شد.
او ادامه داد: جریمه عدم درج قیمت بر روی کالا و افزایش خودسرانه قیمت ها پیشتر ۱۰۰ هزار تومان بود که این عدد الان به ۱۰ میلیون تومان رسیده تا بازدارندگی لازم را داشته باشد.
وی، با اشاره به تصویب افزایش چهار کالای اساسی شامل روغن، مرغ، تخم مرغ و لبنیات افزود: این افزایش قیمت لازم الاجرا است اما تولید کنندگان و توزیع کنندگان منصف می‌توانند کالا را با قیمتی کمتر از رقم مصوب در بازار عرضه کنند.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس بیان کرد: به جز گروه نخست، افزایش قیمت در گروه دوم کالاها که از افزایش قیمت گروه اول تاثیرپذیری دارند نیز هنوز مصوب نشده و هرگونه افزایش قیمتی منوط به اعلام سازمان حمایت از مصرف کنندگان است اما افزایش قیمت در گروه سوم که هیچ تاثیرپذیری از افزایش قیمت گروه اول مطلقا ممنوع است.
ربانی زاده افزود: تیم های بازرسی در استان روزانه افزون بر یک هزار بازرسی از بازار و فروشگاه های عرضه کالا انجام می دهند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بلافاصله برخورد می کنند.
وی گفت: در خصوص واریز یارانه ها هم آن دسته از شهروندانی که یارانه به حساب آنها واریز نشده می توانند از طریق شماره تلفن های ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ و ۰۲۱۶۳۶۹ اعتراض خود را اعلام کنند تا بررسی و اقدام شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha