گام مهم در راستای سفر استانی رییس جمهور/طرح احداث نیروگاههای خورشیدی گناباد به ثمر نشست

گناباد-ایرنا- فرماندار گناباد گفت: با گذشت کمتر از دو ماه از سفر استانی رییس جمهور به استان خراسان رضوی گام مهم در راستای مصوبات این سفر برداشته شد و طرح احداث نخستین نیروگاههای خورشیدی در این شهرستان با جذب سرمایه گذار به ثمر نشست.

رضا نصیری عصر یکشنبه در حاشیه بازدید نماینده یکی از شرکتهای سرمایه گذار طرح احداث نیروگاه خورشیدی در گناباد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به روند روبه رشد گناباد در بخشهای اقتصادی و صنعتی و معدنی و ضرورت افزایش تامین انرژی برق مصارف خانگی و تجاری و تولیدی، احداث نیروگاه خورشیدی به عنوان یکی از مصوربات مهم سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت به خراسان رضوی مورد توجه قرار گرفت.

وی ادامه داد: بدنبال مصوبه احداث نیروگاه خورشیدی در گناباد در سفر استانی رییس جمهور و پیگیریهای مسوولان ذیربط و فرمانداری، نماینده یکی از شرکت سرمایه گذار از قابلیتهای گناباد و سه منطقه مستعد ایجاد این نیروگاهها در بخشهای مرکزی و کاخک بازدید کرد که دو مورد آن تایید شد.

فرماندار گناباد گفت: در مرحله نخست ایجاد دو نیروگاه خورشیدی هر کدام به ظرفیت ۱۰ مگاوات در این شهرستان در دستور کار قرار گرفت که با توجه به قابلیت و توان این شهرستان قابل توسعه است.

نصیری گفت: بدنبال بازدید نماینده شرکت سرمایه گذار بخش خصوصی و امکان سنجی ایجاد نیروگاه خورشیدی، با همکاری سایر دستگاههای اجرایی مراحل واگذاری زمین و کسب موافقت اصولی و روان سازی مقدمات آن در دستور کار مسوولان قرار گرفت و از همه پتانسیل های لازم برای سرعت بخشی در انجام آن استفاده می شود.

وی با اشاره به قابلیت های این شهرستان برای ایجاد نیروگاه خورشیدی و از جمله  وجود ۳۰۰ روز آفتابی در طول سال ابراز امیدواری کرد: که با مساعدت دولت سیزدهم و با پرداخت تسهیلات و اعتبارات لازم تامین انرژیهای تجدید پذیر در گناباد از نظر کمی و کیفی توسعه یابند.

وی پتانسیل های اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی گناباد در زمینه های صنعت و معدن، کشاورزی، تعدد دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و میراث فرهنگی  و گردشگری و به خصوص وجود سه شهرک و ناحیه صنعتی و ۱۷۲ واحد تولیدی فعال و ۹۲ موافقت اصولی برای راه اندازی تعدادی دیگر از واحدهای صنعتی را یادآور شد و گفت: تحقق این مهم نیازمند ایجاد زیرساختهای لازم است و یکی از این بسترهای مهم افزایش توان تولید انرژی برق است که با احداث نیروگاههای خورشیدی بستر این مهم بهتر فراهم می شود.

رییس جمهور و هیات دولت یازدهم و دوازدهم فروردین ماه در راستای نخستین سفر استانی در سال ۱۴۰۱ به استان خراسان رضوی سفر کرد.

علی اکبر محرابیان وزیر نیرو که در راستای نخستین سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت به استان خراسان رضوی رضوی سفر کرده ، در این دو روز به نمایندگی از رییس جمهور برای بررسی مسائل و مشکلات به شهرستان گناباد سفر کرد.

همچنین نماینده شرکت سرمایه گذار بخش خصوصی قابلیتهای شهرستان بجستان را برای احداث نیروگاه خورشیدی به عنوان یکی از مصوبات سفر استانی رییس جمهور به خراسان رضوی بررسی کرد.

مرکز شهرستانهای گناباد و بجستان در فاصله ۲۸۷ و ۲۷۸ کیلومتری جنوب و جنوب غربی مشهد قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha