۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۹:۲۹
کد خبر: 84754485
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بوچیاکاران خراسان رضوی سکوهای قهرمانی کشوری را فتح کردند

مشهد-ایرنا- رییس هیات ورزش جانبازان و معلولان خراسان رضوی گفت: ۲ تیم بوچیای استان مقامهای نخست و سوم رقابتهای لیگ بوچیای مردان کشور را کسب کردند.

مصطفی صفایی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تیم بوچیای آسایشگاه معلولان شهید فیاض بخش مشهد در رقابت‌های لیگ بوچیای مردان کشور، جام شهدای بهزیستی قهرمان کشور شد.

وی ادامه داد: ایمان برماس، مرتضی رباط جزی، موسی رئوفیان، حسن رادنیا، علی ناقدی، تارخ دیانتیان، الیاس وکیلی و محسن میرجلالی شاگردان وحید نیک فرجام در این رقابت ها با اقتدار کامل و شکست رقبای خود قهرمانی را از آن خود کردند.

رییس هیات ورزش جانبازان و معلولان خراسان رضوی گفت: تیم بوچیای مجتمع توان یابان مشهد نیز به عنوان نماینده دیگر استان با شایستگی تمام مقام سوم این رقابت ها را به دست آورد.

صفایی افزود: سه تیم فیاض بخش، توانیابان و هیات ورزش جانبازان و معلولان نیشابور از خراسان رضوی در مسابقات لیگ مردان بوچیای کشور، جام شهدای بهزیستی در بابلسر حضور داشتند. این رقابتها در قالب ۲ گروه چهار تیمی و ۲ گروه سه تیمی هفته گذشته در بابلسر آغاز شد.

وی اضافه کرد: هر تیم از استان دارای هشت بازیکن و ۶ همراه و مربی است و در مجموع ۵۲ نفر از استان در مسابقات لیگ مردان بوچیای کشور، جام شهدای بهزیستی حضور داشتند.

بوچیا نوعی ورزش ویژه معلولان جسمی - حرکتی است که به صورت گروهی و انفرادی انجام می شود و ورزشکاران توپ های رنگی را در محدوده ای مشخص به سوی توپ سفید پرتاب کرده و بر اساس نزدیکی به آن امتیاز می گیرند.

در حال حاضر ۸۰۰ ورزشکار جانباز و معلول در خراسان رضوی سازماندهی شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha