۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۲۰
کد خبرنگار: 795
کد خبر: 84755235
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر حقوق بشر پاکستان: نفرت و نژادپرستی تمام جامعه آمریکا را فراگرفته است

تهران - ایرنا - وزیر امور حقوق بشر پاکستان در واکنش به تیراندازی مرگبار اخیر در نیویورک که دست کم ۱۳ کشته برجای گذاشت، با انتقاد از سکوت قدرت‌های بزرگ که هموار مدعی نقض حقوق بشر در کشورهای کوچک هستند، گفت: جامعه آمریکا مملو از نفرت و نژادپرستی است که بی‌گناهان قربانی آن می‌شوند. 

به گزارش ایرنا از روابط عمومی وزارت امور حقوق بشر پاکستان، «ریاض حسین پیرزاده» روز دوشنبه طی بیانیه‌ای در اسلام‌آباد تیراندازی اخیر در نیویورک و کشته شدن افراد بی‌دفاع از جمله سیاهپوستان را دلخراش و باعث تاسف عنوان کرد. 

وی اظهار داشت: تیراندازی یک فرد ۱۸ ساله با تفکر نفرت پراکنی و نژادپرستی علیه افراد سیاهپوست یک اقدام شنیع است که تنها با محکوم کردن نمی توان با این جنایت برخورد کرد. 

وزیر حقوق بشر پاکستان با تاکید بر تشدید نفرت، خشونت و حملات نژادپرستانه در جامعه آمریکا، افزود: آن دسته از کشورهای جهان که خود را به اصطلاح قدرتمند می‌دانند همواره مدعی نقض حقوق بشر در دیگر کشورها از جمله ملت‌های ضعیف هستند اما سکوت فعلی آنان سوال برانگیز است. 

وی گفت: خشونت و نژادپرستی در جامعه آمریکا جان بسیاری از افراد بی‌گناه از جمله سیاهپوستان را گرفته و اثبات می‌کند که در این کشور اقدامات ظالمانه بر پایه نژادپرستی بیداد می‌کند. 

ریاض پیرزاده بر لزوم ترویج رواداری، روشنگری درباره حقوق انسانی و آموزش‌های مورد نیاز به افراد در جامعه برای جلوگیری از نفرت، خشونت و اقدامات نژادپرستانه در جهان تاکید کرد. 

گفتنی است، خشونت علیه جامعه رنگین پوست آمریکا بویژه سیاهپوستان چندین دهه است که ادامه داشته و هیچ یک از مقامات بلندپایه این کشور از جمله روسای جمهوری کنونی و گذشته آمریکا هرگز اقدامی موثر برای پایان دادن به این رویه در پیش نگرفتند. 

پلیس ایالت نیویورک آمریکا شنبه گذشته سرانجام پس از ساعت ها گمانی زنی درباره علت تیراندازی در فروشگاه مواد غذایی "تاپس فرندلی مارکت" در بلوک یک هزار و ۲۰۰ خیابان جفرسون در شهر بافلو نیویورک و نیز آمار ضد و نقیض رسانه‌ها، در نشستی خبری با اعلام اینکه در این تیراندازی مرگبار ۱۰ نفر کشته و ۳ نفر مجروح شدند، اظهار داشت: عامل این تیراندازی مرگبار، جوانی ۱۸ ساله بوده که در شهر بافلو نیویورک سکونت نداشته اما انگیزه نژادپرستانه داشته است. 

به گفته پلیس، ضارب که تا دندان مسلح بوده و تجهیزات حرفه‌ای نظامی همراه داشته، دستگیر شده است. ضارب، تیراندازی را به صورت زنده در اینترنت پخش کرده است. 

بر اساس اعلام پلیس نیویورک، از میان ۱۳ قربانی این تیراندازی، ۱۱ نفر سیاهپوست و ۲ نفر سفیدپوست هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha