مهمترین وظیفه روابط عمومی ارائه اولین و شفاف‌ترین روایت است

تهران - ایرنا- سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: مهمترین وظیفه روابط عمومی ارائه اولین و شفاف ترین روایت از سازمان و نهادهای مربوطه در راستای تبیین دستاوردها و موفقیت‌هاست و می‌طلبد که جایگاه، ابزار و ماموریت‌ها متناسب با شرایط موجود بازبینی شود.  

به گزارش ایرنا از وزارت آموزش و پرورش، صادق ستاری فرد  در یادداشتی به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی به تشریح “روابط عمومی “و " جهاد تبیین" پرداخت و نوشت: تبیین به معنای روشنگری و بیان حقیقت است. " جهاد تبیین  " زدودن غبار بدفهمی، تحریف و فهمیدن تحلیل‌های نادرست از مفاهیم و معارف انقلاب اسلامی است.  
در فضای غبارآلود امروز مهم ترین و کم هزینه ترین اقدام از سوی دشمنان برای تحریف یک واقعیت (اقدامات، دستاوردها و موفقیت های جمهوری اسلامی ایران) جنگ ترکیبی است که مهم ترین وجه آن در عرصه شناختی و ادراکی است. در این روش، دشمن با استفاده از ابزارهای رسانه ای و ارائه روایت های مخدوش از آنها، افکار عمومی را برای رسیدن به اهداف خود آماده می کند. در این فضا کسی برنده است که اولین روایت را ارائه دهد. برای مقابله با جنگ شناختی باید به جنگ روایت ها اهتمام کنیم. تاکید رهبر معظم انقلاب بر جهاد تبیین نیز در همین راستا است.  

وی افزود: اهمیت «جهاد تبیین» و تأکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب، جایگاه روابط عمومی های در تراز انقلاب را بسیار سنگین تر کرده است  به ویژه آن که معظم له می فرمایند : "جهاد تبیین یک فریضه قطعی و یک فریضه فوری است. جهاد تبیین، خنثی‌کننده توطئه دشمن است؛ با این جهاد، می‌توان حرکت‌های صحیح را منتشر کرد و به پرسش‌ها، پاسخ داد. همچنین با جهاد تبیین، می‌توان ابهام‌آفرینی‌های موجود در فضای اجتماعی و مجازی را به‌ نوعی مورد خدشه قرار داد و با آن مقابله کرد. "

سخنگوی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: رهبر فرزانه انقلاب بر روشنگری و تبیین چهره اصیل انقلاب اسلامی تاکید داشته و فرموده اند :" امروز سیاست قطعی رسانه‌های معاند جمهوری اسلامی و اسلام، این است که واقعیت‌ها را تحریف کنند. آنان خبرهای مربوط به جمهوری اسلامی را با انواع و اقسام دروغ‌ها، آمیخته می‌کنند؛ هر چه می‌توانند چهره انقلاب، چهره امام و فعالیت‌های این ۴۳ سال را مخدوش می‌سازند. "

ستاری فرد عنوان کرد: با توجه به غبارآلود بودن دنیای امروز در عرصه جنگ روایت ها، کوچکترین اتفاق در یک سازمان یا نهاد به مهم ترین دغدغه امپراتوری های رسانه ای دشمن برای رسیدن به طرح ها و برنامه های آن تبدیل خواهد شد   آنچه در این فضا برای روابط عمومی های سازمان و نهادهای انقلابی از درجه اهمیت ویژه ای برخوردار است توجه خاص به دغدغه ها و رهنمودهای پدرانه رهبر عزیز انقلاب است که به خوبی خط دشمن در عرصه رسانه ای را برای ما تبیین کرده است. خط حمله رسانه ای دشمن در تولید محتوای دروغ و  انتشار اخبار غلط و تحریف عامدانه  خدمات نظام بر کسی پوشیده نیست و اینجا خط مقدم مبارزه روابط عمومی ها و اجرای بی نقص جهاد تبیین است چرا که  روابط عمومی‌ها نقطه اتصال سازمان با مردم و رسانه ها و منبع و مرجع اصلی انتشار اخبار واقعی و صادقانه هستند.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha