عملیات اجرایی سه هزار و ۳۱۶ واحد نهضت ملی مسکن در عالیشهر بوشهر آغاز شد

بوشهر - ایرنا - همزمان با آغاز عملیات اجرایی ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید کشور سه هزار و ۳۱۶ واحد مسکونی نهضت ملی جهش تولید مسکن روز سه‌شنبه با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور در شهر جدید عالیشهر استان بوشهر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد هادی رستمیان در این آیین درشهر جدید عالیشهر افزود: با احتساب پروژه‌های امروز در زمان حاضر هشت هزار و ۳۱۳ پروژه واحد مسکونی از محل نهضت ملی جهش تولید مسکن در استان بوشهر فعال است.

وی بیان کرد: از این شمار پروژه واحدهای مسکونی فعال در استان بوشهر ۲هزار و ۸۱۷ واحد مسکن شهری و ۲هزار و ۱۸۰ واحد مسکن روستایی طی ماه‌های گذشته در استان آغاز شده است.

رستمیان با بیان اینکه زمین مورد نیاز برای اجرای این تعداد پروژه مسکن برای ۲ سال تامین شده است اظهار کرد: براین اساس تاکنون ۲۰۰ هکتار زمین در محدوده شهرها و روستاها برای اجرای این تعداد پروژه مسکن در استان بوشهر تامین شده است.

وی یادآور شد: در هر منطقه ای که زمین مورد نیاز برای اجرای واحدهای مسکونی نهضت ملی جهش تولید مسکن وجود نداشته است الحاق صورت گرفته و مشکلی در این زمینه نیست.

رستمیان گفت: پروژه‌های نهضت ملی مسکن در ۴۰ شهر استان بوشهر توزیع شده است.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: تاکنون ۵۴ هزار متقاضی شرکت در نهضت جهش تولید مسکن در استان بوشهر وجود دارد که بیش از ۲۰ هزار واحد پالایش متقاضیان انجام شده و باید با تامین سهم آورده خود در ردیف متقاضیان موثر قرار بگیرند.

وی یادآور شد: براساس هماهنگی های انجام شده قرار است تا ۱۰تا ۱۵ روز آینده عملیات اجرایی پنج تا ۶ هزار واحد مسکونی دیگر از محل نهضت ملی جهش تولید مسکن در استان بوشهر آغاز شود.

مدیرعامل شرکت عمران عالیشهر بوشهر گفت: از سه هزار و ۳۱۶ واحد مسکونی آغاز شده در شهر جدید عالیشهر ۶۸۱ واحد به صورت کارگزاری بنیاد مسکن و ۲هزار و ۶۳۵ واحد نیز در قالب انعقاد تفاهم نامه را شرکت رهاورد سازندگی آزادگان (رسا) ساخته می‌شود.

جهانبخش تل اشکی افزود: تاکنون برای نهضت ملی جهش تولید مسکن در عالیشهر ۱۵هزار و ۹۱۲ نفر نام نویسی کردند که از این مجموع هفت هزا رو نفر حائز شرایط اولیه شدند و سه هزار و ۲۴۱ نفر نیز به تائید نهایی رسیدند.

وی ادامه داد: سهم این شرکت از نهضت ملی جهش تولید مسکن ۶هزار واحد مسکونی است که از این سهمیه تاکنون با احتساب واحدهای مسکونی امروز تاکنون عملیات اجرایی سه هزار و ۷۱۰ واحد آغاز شده است. 

تل اشکی در باره شهر جدید "نایبند "گفت: یکهزار و ۵۶۲نفر تاکنون برای شهر جدید نایبند در نهضت ملی مسکن نام نویسی کردند که از این شمار ۶۶۰ نفر حائز شرایط اولیه و ۳۰۰ نفر نیز تاکنون به تائید نهایی رسیدند.

وی یادآور شد: تاکنون یکهزار و ۳۰۰ نفر در شهرجدید عالیشهر و ۳۶ نفر در شهر جدید نایبند استان بوشهر اقدام به واریز آورده ۴۰ میلیون تومانی خود کرده اند.

تلی اشکی اضافه کرد: میزان اعتبار هر کدام از واحدهای نهضت ملی جهش تولید مسکن ۳۵۰ میلیون تومان است.

وی گفت: متقاضیان باید ساکن شهرهای بوشهر، خارگ و عالیشهر و متقاضیان شهر جدید نایبند نیز باید ساکن شهرستان عسلویه باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha