آموزش در مدارس ابتدایی اراک و شازند مجازی شد

اراک - ایرنا - رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: بر اساس تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوای استان مرکزی و له دلیل تداوم آلودگی هوا، فردا ( چهارشنبه) مدارس ابتدایی اراک و شازند در نوبت صبح و عصر تعطیل و آموزش به صورت مجازی دنبال می‌شود.

« علیرضا محرابیان» سه‌شنبه شب در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس تصمیمات این کارگروه، برگزاری مسابقات ورزشی در فضاهای باز و فعالیت‌های عمرانی تولید کننده گرد و غبار نیز در روز چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه جاری ممنوع است.

 وی تاکید کرد: انتظار است محدودیت ستفاده افراد از وسایل  تک سرنشین و توصیه به خود مراقبتی شهروندان مورد توجه جدی قرار گیرد.

رئیس امور آزمایشگاه های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد:  ممنوعیت اقدامات منجر به افزایش آلودگی هوا از قبیل آتش زدن برگ های درختان، جلوگیری از حمل و نقل وسایلی که آلودگی مشهود دارند 

و تعطیلی موقت معادن و صنایع آلوده کننده هوا (مطابق فهرست محیط زیست)، از دیگر مصوبات برای فردا است.

محرابیان اظهار داشت: انتظار است مردم بویژه بیماران قلبی عروقی، تنفسی، خردسالان، سالمندان، زنان بار دار، جانبازان شیمیایی در محیط‌های باز و غیر سرپوشیده حضور پیدا نکنند و اورژانس و مراکز درمانی نیز آمادگی لازم را

داشته باشند.

وی گفت: ممنوعیت مصرف سوخت مایع در همه صنایع از جمله نیروگاه، تشدید برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی، از دیگر مصوبات کارگره اضطرار آلودگی هوای استان مرکزی برای روز چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه است.

آلودگی هوا و افزایش گرد و خاک تمام مدارس استان مرکزی در روز جاری ( سه‌شنبه) را نیز غیرحضوری کرد و ادارات نیز فعالیت خود را با یک ساعت تاخیر آغاز کردند.

اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون ۳۱ روز ناسالم در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha