۶۰ هزار برگ اسناد دوران دفاع مقدس در استان همدان گردآوری شده است

همدان- ایرنا- مدیر کل اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور گفت: ۶۰ هزار برگ از اسناد مربوط به دفاع مقدس از طریق مرکز اسناد گردآوری و برای استفاده بهینه و بهره برداری مناسب تحویل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان شده است.

«میثاق گودرزی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیشگیری از تحریف واقعیت ها و تاریخ دوران دفاع مقدس از جمله دغدغه های اصلی مسئولان نظام به ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی است و معظم له این وظیفه را بر روش رزمندگان در قید حیات گذاشتند تا خاطرات خود را به رشته تحریر درآورند.

وی افزود: مستندسازی اسناد بهترین راه برای حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس است که این مهم باید منطقی و منطبق بر اصول و استانداردها انجام شود تا ضمن پیشگیری از تحریف، این ارزش‌های گرانبها به عنوان منبع اصیل تحقیق و پژوهش در اختیار ملل مختلف قرار گیرد.

مدیرکل اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور گفت: بر این مبنا از سال ۱۳۹۵ کمیته اسناد، آموزش و پژوهش در ذیل شورای هماهنگی حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس فعالیت و تلاش های مجدانه خود برای نیل به اهداف والای انقلاب را آغاز کرده که دراین زمینه ۲۵ جلسه نیز در مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان همدان برگزار کرده است

به گفته گودرزی، ارائه خدمات اسنادی به پژوهشگران، برگزاری جلسات و کارگاه های متعدد آموزشی، برگزاری نمایشگاه عکس و اسناد و نیاز سنجی دقیق در حوزه پژوهشی از جمله مهم‌ترین اقدامات انجام شده برای تدوین سند راهبردی این کمیته است.

وی تصریح کرد: سند راهبردی کمیته آموزش، پژوهش و اسناد در سه بخش توسعه پایدار، سیاست گذاری فرهنگی و تبیین صیانت و ارزش ها تهیه و با حضور استاندار همدان رونمایی شده است.

مدیرکل اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور تاکید کرد: نگهداری و پردازش اسناد دفاع مقدس ضامن امنیت و حفظ نظام اسلامی است که با حفظ حماسه های جاودانه رزمندگان اسلام و آثار  گرانسنگ آنان در دوران دفاع مقدس می توان این میراث گرانبها را به نسل های جدید انقلاب انتقال داد.

گودرزی افزود: کمیته اسناد، آموزش و پژوهش دفاع مقدس در راستای حفظ دلاورمردی ها و جانفشانی های هشت سال دفاع مقدس اقدام به ارائه برنامه های راهبردی از جمله جمع آوری، ساماندهی و تبادل اسناد مکتوب و غیرمکتوب، حفظ و نگهداری مطابق با استانداردهای جهانی، ارائه و تجمیع اسناد بین المللی مربوط به عوارض و فجایع بیماران شیمیایی در جنگ تحمیلی و ایجاد بستر مناسب برای دسترسی به اطلاعات اسنادی برای آحاد مردم  جامعه کرده است.

مرکز اسناد و کتابخانه ملی غرب کشور در استان همدان است. 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha