آشنا نبودن اعضای شوراها با قوانین موجب تضعیف این نهاد شده‌است

گرگان - ایرنا - رییس شورای عالی استان‌ها گفت: آشنا نبودن برخی اعضای شورای شهرها با قوانین و مقررات موجب شده نتوانند از اختیارات قانونی خود استفاده کنند که نتیجه آن تضعیف جایگاه شوراهاست.

به گزارش خبرنگار ایرنا پرویز سروری روز چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در گلستان اظهارداشت: هر کسی که به عنوان منتخب مردم به شوراها راه می‌یابد، باید آموزش ببیند تا وقتی روی صندلی تصمیم‌گیری نشست بتواند به درستی تصمیم بگیرد.

وی بیان کرد: قسمت زیادی از تخلفات و پرونده‌های مطرح شده در هیات‌های حل اختلاف به دلیل آگاهی نداشتن و آموزش ندیدن اعضای شوراها است که در مواردی به برخوردهای قضایی نیز منجر شد.

رییس شورای عالی استان‌ها ادامه داد: در ۲۰ سال گذشته ۲۸ طرح پیشنهادی این شورا به مجلس رفت که از این تعداد هشت طرح به تصویب رسید.

وی گفت: یکی از معضلات اصلی شهرداری‌ها تاخیر چندین ماهه برای صدور پروانه‌ها به ویژه در تهران بود که توانستیم با فراهم کردن بستر کاهش رانت و فساد، این زمان را کاهش دهیم.

نخستین اجلاسیه روسای شوراهای اسلامی استان‌های کشور از صبح امروز چهارشنبه با حضور پرویز سروری رییس شورای عالی استان‌ها و نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران، در گرگان مرکز استان گلستان آغاز بکار کرد.

در این اجلاسیه ۲ روزه، رییسان شوراهای اسلامی ۳۱ استان کشور به همراه اعضای هیات رییسه شورای عالی استان‌ها و همچنین مدیرکل دفتر امور شوراهای شهر و روستای وزارت کشور حضور دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha