اورژانس اجتماعی برای نخستین بار ردیف اعتباری ۴۰۰ میلیارد تومانی گرفت

ساری - ایرنا - رییس سازمان بهزیستی کشور با اعلام این که تحول در این سازمان آغاز شده است ، گفت : بودجه سازمان بهزیستی در سال جاری افزایش پیدا کرد و برای نخستین بار ردیف اعتباری برای اورژانس اجتماعی به مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی بهزیستی مازندران ، علی محمد قادری روز چهارشنبه در نشست علمی کاربردی معاونین پیشگیری بهزیستی سراسر کشور در بابلسر با بیان این که در نظام جمهوری اسلامی ایران ، وظیفه شرعی ، دینی و اسلامی ما بسیار فراتر از تکالیف فردی است ، افزود : میهن اسلامی در فرازی از تاریخ قرار گرفته که باید پرچمدار حکومت دینی و اسلامی و مبلغی شایسته برای امت اسلامی باشد.
وی خدمت به افراد جامعه بویژه محروم ترین مردم  از افضل ترین و اعلی ترین عبادات دانست و ادامه داد : اگر تعریف درستی از جایگاه خدمت گذاری خود داشته باشیم قطعا به بار سنگین مسوولیت و تکالیف برعهده گرفته خود پی خواهیم برد و خدمت به محرومان و یتیمان توفیق الهی که به واسطه دمیده شدن روح الهی در کالبد بشر میسر گردیده است.
قادری سازمان بهزیستی را مولود انقلاب اسلامی دانست و گفت : در حال حاضر تحول در سازمان ، لازمه حیات سازمانی است و در این راستا باید از ظرفیت های مردمی استفاده کنیم.

وی به ابلاغ سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت : در ستاد سازمان بهزیستی کشور کارگروهی تشکیل شد که در آن بستر سازی لازم جهت اجرای این فرامین صورت گیرد تا بتوان بخش های مربوط به سازمان را پیگیری و رهگیری کرد.

قادری سازمان بهزیستی را یک سازمان تخصصی امدادی و حمایتی دانست و افزود : مدیران سازمان باید به ایجاد نظام کارآمد ، توانمند ساز ، عدالت بنیان و کرامت بخش توجه ویژه ای کنند زیرا با وجود ارائه خدمات اگر کرامت خدمت گیرنده رعایت نشود ما در ارائه خدمات باید تجدید نظر کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور مردمی سازی ، شفاف سازی خدمات ، هوشمند سازی و توانمندسازی را رکن اساسی سازمان دانست و گفت : حوزه داوطلبی سازمان در راستای ارتباط بیشتر با مردم و استفاده از ظرفیت های آنان در جهت رفع معضلات و مشکلات جامعه هدف باید احیا شود و لازمه آن ارتباط موثر بین بهزیستی و آحاد جامعه است.
وی غربالگری بینایی و شنوایی ، مشاوره ژنتیک ، آگاهسازی و رصد افراد دارای معلولیت را چهار برنامه اصلی سازمان در حوزه پیشگیری دانست و افزود : معاونت پیشگیری ، کنترل ورودی معلولیت ها به سازمان بهزیستی را برعهده دارد بنابراین با آگاه سازی آحاد جامعه می تواند در جهت فرهنگ سازی پیشگیری از معلولیت ها گام های اساسی را بردارد.
قادری ادامه داد : باید از ظرفیت جامعه به ویژه اساتید و دانشجویان نیز در جهت آگاه سازی آحاد جامعه در حوزه غربالگری بینایی و شنوایی ومشاوره ژنتیک استفاده کرد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه آموزش از طریق فضای مجازی در عصر کنونی اجتناب ناپذیر است ، گفت : باید از ظرفیت فضای مجازی در برنامه های آگاه سازی استفاده موثر کنیم .
وی بر فرهنگ سازی در حوزه فرزندآوری تاکید کرد و افزود : اگر فرهنگ سازی در این زمینه صورت نگیرد ۳۰ درصد از جمعیت جامعه ایرانی تا سال ۱۴۲۵ را سالمندان تشکیل می دهند بنابراین باید به این مسئله توجه جدی شود.
در این نشست علاوه بر رئیس سازمان بهزیستی کشور، حسینی مشاور رئیس در امور توسعه و نظارت بر برنامه های بهزیستی کشور، دکتر فاطمه عباسی سرپرست مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور ، دکتر فریبا بریمانی سرپرست بهزیستی مازندران و معاونین امور توسعه پیشگیری بهزیستی سراسر کشور حضور داشتند.

دیدار با خانواده شهید و خانواده دارای چهار معلول 

روابط عمومی بهزیستی مازندران اعلام کرد که رئیس سازمان بهزیستی کشور در حاشیه نشست علمی کاربردی معاونان پیشگیری بهزیستی سراسر کشور با خانواده شهید محمد تقی عظیمی دیدار و گفت و گو کرد.

قادری در این دیدار ، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با اهدای لوح تقدیر از صبر و استقامت خانواده این شهید والا مقام تجلیل به عمل آورد.

بر اساس این گزارش ، رئیس سازمان بهزیستی کشور همچنین به همراه حسینی مشاور رئیس در امور توسعه و نظارت بر برنامه ها ، روح الله سلگی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران، دکتر بریمانی سرپرست بهزیستی مازندران و مسوولین شهرستانی با خانواده دارای چهار عضو دارای معلولیت شهرستان جویبار دیدار و از نزدیک مسائل آنان را بررسی کرد.

قادری را در این دیدار حسینی مشاور رئیس در امور توسعه و نظارت بر برنامه ها ، روح الله سلگی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران، دکتر بریمانی سرپرست بهزیستی مازندران و مسوولین شهرستانی همراهی کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha