رمز موفقیت سازمان های مردم نهاد دوری از مسایل حاشیه ای است

بندرعباس- ایرنا- سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با اشاره به اهمیت فعالیت سازمان های مردم نهاد، گفت: رمز موفقیت این سازمان ها، فعالیت در چارچوب وظایف تخصصی و دوری از مسایل حاشیه ای است.

به گزارش ایرنا، احساس کامرانی چهارشنبه شب در نشست ستاد شورای تشکل های مردم نهاد هرمزگان اظهار داشت: مهمترین مزیت سازمان های مردم نهاد انجام امور عام المنفعه با رویکرد اجتماعی و فرهنگی در جامعه است.

این مقام مسوول تاکید کرد: سازمان های مردم نهاد برای پیشبرد اهدافشان باید دوری از موازی کاری و بهره گیری از همه ظرفیت ها را در دستور کار خود داشته باشند.

کامرانی ادامه داد: حوزه بانوان پتانسیل عظیمی است که تشکل های مردم نهاد می توانند در این حوزه فعالیت نمایند و به توانمند سازی بانوان کمک شایانی داشته باشند.

وی  خاطرنشان کرد: سمن های فعال در حوزه بانوان با ایجاد تنوع در فعالیت ها زمینه جذب حداکثری زنان فعال در بخش های مختلف به ویژه دختران جوان مستعد را برای توانمند سازی آنها فراهم کنند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: جذب بانوان صاحب فکر، اندیشه و با برنامه و دغدغه مند در حوزه مسائل اجتماعی نیازمند توجه مدیران سمن های فعال در این بخش است.

کامرانی تصریح کرد: بهره گیری از نظرات نخبگان دانشگاهی و حوزوی در بخش های مختلف می تواند گره گشای امور استان باشد و در این زمینه آماده دریافت نظرات همه نخبگان برای تسریع در رشد و توسعه استان هستیم.

به گزارش ایرنا، سازمان های غیردولتی و مردم نهاد ساختاری است که برای حل مشکلات مردم از خود مردم استفاده می شود، چرا که هسته سازمان های غیر دولتی، مردم هستند.

سازمان های مردم نهاد یا همان سمن ها در گستره فعالیت ملی، استانی و شهرستانی برای رسیدن به اهداف مختلفی چون بهبود وضعیت محیط زیست، رسیدگی به سطح رفاه اقشار محروم و آسیب پذیر جامعه، اشتغال، ازدواج و عواملی از این قبیل تشکیل می شود و برای رسیدن به اهداف خود از ارتباطات اداری و بسیج مردمی استفاده می کند.

سازمان های مردم نهاد در اصل مردمی و غیرسیاسی است و نیازهای خود را از طریق کمک‌های مردمی، کمک‌های مالی از سازمان‌های دولتی و غیردولتی و درآمد حاصل از فعالیت‌های سازمان در چارچوب اهداف آنها تامین می کند .

نقش برجسته سازمان های مردم نهاد در حوزه هایی همچون آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، فقرزدایی، حفاظت از محیط زیست، حفظ میراث فرهنگی، مبارزه با خشونت و آسیب های اجتماعی و همچنین حمایت کودکان و آسیب دیدگان اجتماعی، در سال های اخیر بیش از پیش افزایش یافته است و هر کشوری که سازمان های مردم نهاد فعال تری داشته باشد، می تواند با سرعت بیشتری بر چنین مشکلاتی غلبه نماید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha