احیای ۱۶۰ واحد تولیدی راکد فارس در دستورکار است

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۰:۰۲
کد خبر: 84760154
احیای ۱۶۰ واحد تولیدی راکد فارس در دستورکار است

شیراز- ایرنا- معاون صنایع کوچک سازمان صنایع و شهرکهای صنعتی ایران با اشاره به راه‌اندازی نهضت احیای واحدهای تولیدی راکد گغت: احیای ۱۶۰ واحد راکد در شهرک های صنعتی استان فارس در سال جاری در دستور کار است.

به گزارش ایرنا، عزیزالله قربانی پنجشنبه در جلسه بررسی مشکلات ۲۰واحد صنعتی راکد استان فارس افزود: تامین کسری وثیقه واحدهای صنعتی تا سقف ۵۰میلیارد ریال و برنامه ریزی برای احیای ۱۶۰ واحد راکد در شهرک های صنعتی استان فارس در سال جاری در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: در سال گذشته تعداد ۲ هزار و ۶۷ واحد صنعتی راکد در کل کشور، با  تثبیت ۳۹ هزار نفر شغل راه اندازی مجدد شده اند که از این تعداد ۱۶۳واحد مربوط به شهرک های صنعتی فارس است.

قربانی ادامه داد: در سال جاری پروژه فعال سازی ظرفیت های تولید نیز در دستور کار سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرکهای صنعتی کشور قرار گرفته است به نحوی که ۳ هزار و ۳۰۰ واحد زیر ۵۰ درصد ظرفیت در برنامه حمایت افزایش ظرفیت قرار دارد که حدود ۱۷ هزار نفر نیز از این محل، افزایش ظرفیت اشتغال ایجاد خواهد شد.

وی گفت: واحدهای صنعتی که با کسری وثیقه روبرو هستند می توانند از محل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک وثیقه  خود را تامین کنند و این صندوق تا سقف  ۵۰میلیارد ریال ضمانت نامه صادر می کند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس هم در این نشست بابیان اینکه اقتصاد کشور در شرایط رکود تورمی قراردارد گفت:تنها راه خروج از این وضعیت ،حرکت چرخ های صنعت است و این مهم با رفع موانع و مشکلات واحدهای صنعتی تحقق می یابد  .

محسن ربانی زاده با تاکید بر شناسایی و رفع مشکلات تولید و احیای واحدهای راکد گفت:با بازگشت واحدهای راکد به چرخه تولید هم اشتغال و تولید ایجاد می شود و هم می توانیم تورم را کنترل کنیم.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه برای دستیابی به رشد اقتصادی ۸درصدی نیازمند ۱۳۶ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری درسال ۱۴۰۱هستیم گفت:با توجه به محدودیت های دولتی نقش بخش خصوصی در این زمینه مهم و قابل توجه است.

ربانی زاده  نهضت احیاء واحدهای تولیدی راکد را  اقدامی موثر در زمینه رفع مشکلات واحدهای تعزیل بیان کرد و گفت:علاوه برآن ستاد تسهیل و رفع موانع تولید نیز آماده رسیدگی به مشکلات صنایع است.

همچنین رضوی مسئول حوزه حقوقی و بانکی  نهضت احیای واحدهای راکد هم گفت: از مهم ترین برنامه های دولت سیزدهم، راه اندازی و  احیای واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل متناسب با نیازهای کشور است.

وی اظهارداشت: در طرح نهضت احیای واحدهای راکد تلاش می کنیم  با استفاده از ظرفیت های موجود در قوه مجریه و نیز هم افزایی با سایر قوا به ویژه  قوه قضاییه موضوع احیا را به معنای واقعی و ملموس محقق کنیم.

او افزود:ایجاد فرصت های شغلی با سرعت بالا، هدایت بخش عظیمی از سرمایه معطل شده کشور به چرخه تولید و جلوگیری از هدر رفتن سرمایه گذاری های گذشته از جمله دستاوردهایی است که با توسعه فعالیت های نهضت احیاء محقق خواهد شد.

در این جلسه مشکلات ۲۰واحد صنعتی راکد استان فارس بررسی و تصمیماتی برای رفع آنها اتخاذ شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha