امسال حجم زیادی از زوار اربعین حسینی از مرز خسروی عبور خواهند کرد

کرمانشاه- ایرنا- معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: ۲ سال پیش زمانی که تصمیم به بازگشایی مرز خسروی گرفته شد در آن زمان کشش این مسیر کم بود که امسال حجم عظیمی از زوار از این مرز عبور خواهند کرد که باید به این موضوع رسیدگی شود.

به گزارش ایرنا، «مهدی جمالی نژاد» پنجشنبه شب در نشست ستاد اربعین حسینی (ع) کرمانشاه که با حضور میراحمدی، معاون امنیتی و انتظامی و رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی و استاندار کرمانشاه برگزار شد، افزود: پنج استان را به عنوان معین استان کرمانشاه قراردادیم که شامل استان های کردستان، همدان، ایلام، اردبیل و قزوین است.

وی اضافه کرد: برای هر استان وظایفی تعیین شده و شهرداری های مراکز استان معین شهر کرمانشاه و شهرداری کرمانشاه نیز معین قصرشیرین و شهرهای در مسیر است.

معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: استفاده از اعتبارات سفر رییس جمهور برای استقبال از زائرین امام حسین بسیار کمک کننده خواهد بود و باید جلسات هفتگی اربعین برای ساماندهی نیروها و تجهیزات برگزار شود و امید است در این بازه زمانی کوتاه بتوانیم اتفاقات قابل قبولی را رقم بزنیم.

وی در پایان عنوان کرد: باید تلاش کنیم میل زوار به سمت مرز خسروی بیشتر شود.

به گزارش ایرنا، مرز خسروی نزدیکترین نقطه ایران به کربلاست؛ این مرز تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، کاظمین ۲۰۳، کربلا ۳۰۰، سامرا ۳۲۶ و نجف ۳۸۰ کیلومتر فاصله دارد. خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین در غرب کرمانشاه قرار دارد.

زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می کنند پس از عبور از شهرهای دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می رسند.
مرز خسروی از دیرباز مسیر عزیمت زائران ایرانی به عتبات عالیات بوده و اصالت مسیر کربلا متعلق به این مرز است.

زائرانی که از خسروی عازم عراق می شوند پیش از زیارت امام حسین(ع)، به امامان مدفون در کاظمین و سامرا عرض ادب می کنند و همین موضوع خسروی را به «مسیر ولایت»  ملقب کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha