۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵:۴۸
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 84760614
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه بجنورد اقدام دولت را در اصلاح ارز ترجیحی ستود

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵:۴۸
کد خبر: 84760614
امام جمعه بجنورد اقدام دولت را در اصلاح ارز ترجیحی ستود

بجنورد ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تحسین اقدام انقلابی و شجاعانه دولت سیزدهم در راستای هدفمندسازی یارانه‌ها و اصلاح ارز ترجیحی گفت: بطور یقین اجرای این طرح به صلاح مملکت و به نفع مردم خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام رضا نوری در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته اظهار داشت:  باید مسوولان سودجویان و محتکران کالاهای اساسی را شناسایی و با آنها برخورد شدید کنند تا مشکلی در بازار ایجاد نشود.

وی گفت: هیچ‌کس حق احتکار کالاهای اساسی را با این تفکر که شاید در روزهای بعد گرانتر شود، ندارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کالاهای اساسی باید بین مردم به طور مساوی تقسیم شود گفت: در این بین نباید کسانی بیشتر بهره مند شوند و کسانی نیز در پی کالاهای اساسی باشند و دسترسی نداشته باشند.

حجت الاسلام نوری گفت: همچنین آردی که در اختیار نانوایی ها گذاشته می شود سهم تمامی مردم جامعه است و مختص قشر خاصی نیست که خود تصمیم بگیرد که آن را به صورت آزاد بفروشد و این امر حق الناس است و باید پاسخگو باشد.

وی افزود: یارانه هایی که برای سوخت، دارو و اقلام دیگر در نظر گرفته شده از پول منابع و نفت است که مردم نیز در آن سهیم هستند و باید همه از آن بهره مند شوند.

 نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تحسین اقدام انقلابی و شجاعانه دولت رییسی در راستای هدفمندسازی یارانه‌ها و حذف ارز ترجیحی گفت: بطور یقین اجرای این طرح به صلاح مملکت و به نفع مردم خواهد بود.

حجت‌الاسلام نوری در ادامه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص افزایش جمعیت پرداخت و گفت: اگر در این امر فرهنگ سازی نشود به طور یقین کشور در زمینه های مختلف دچار مشکلات فراوانی خواهدشد.

وی گفت: از سال ۷۶ تا ۸۴ با تبلیغات کاهش جمعیت روبرو بودیم و در این یک دهه جمعیت کشور ۷۰ درصد کاهش یافت و این امر موجب پیری جمعیت شده است و در آینده پیامدهای ناگواری را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در سیاست های جامعه برای افزایش جمعیت تغییر کند گفت: افرادی همچون روحانیون، استادان دانشگاه ها، صدا و سیما و کسانی بر جامعه تاثیر گذار هستد فرهنگ سازی کنند که جمعیت جوان می تواند تحول آفرین باشد و تولید را افزایش دهد.

امام جمعه بجنورد گفت: دولت نیز در راستای افزایش جمعیت گام های بسیاری برداشته شده است که از جمله آن تسهیلات برای فرزند آوری است.

وی گفت: سیاست فرزند آوری و تسهیلات باید به طور کامل انجام شود و به گونه ای نباشد که برای بعضی از افراد استان ها اجرایی شود.

وی در ادامه به مناسبت های پیش رو از جمله برگزاری همایش چهار هزار شهید طلبه پرداخت و گفت: روحانیون در تمامی عرصه ها و زمان ها در کنار مردم بودند و در هشت سال جنگ تحمیلی نیز به نسبت جمعیت خود بیشترین شهید را داشته اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha