۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۲۲
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84761714
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۱۵۱ هزار متقاضی مسکن ملی در کردستان ثبت نام کرده اند

سنندج- ایرنا- معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی کردستان گفت: در حال حاضر ۱۵۱ هزار و ۷۴۹ نفر از متقاضیان مسکن ملی در استان در سامانه ثبت نام کرده اند.

به گزارش ایرنا، مصطفی رضایی روز شنبه در جلسه شورای مسکن استان کردستان در سنندج اظهار داشت: برنامه شهری ما در بحث مسکن ملی  ۶۵ هزار و ۴۷۹ واحد است که با احتساب تفاهم نامه‌ها ۱۵۱ هزار و ۷۴۹ نفر در سامانه ثبت نام کرده اند.

وی افزود: زمین مورد نیاز با پیش بینی اینکه ۷۰ درصد ثبت نامی‌ها تایید خواهد شد، ۲هزار و ۱۲۴ هکتار است که برنامه هزار و ۶۸۸ هکتار بوده و به تناسب تعداد ثبت نامی‌ها این میزان نیز افزایش‌ پیدا کرده است.

معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی کردستان اضافه کرد: کل متقاضیان واریز وجه ما در استان هفت هزار و ۵۰۰ واحد است که پنج هزار و ۵۰۰ واحد تخصیص پروژه شده و ۷۰۰ واحد در شهر قروه و یک هزار و ۱۰۰ واحد در کامیاران تخصیص واحد نخورده است

وی با اشاره به گزارشی از سیمای استان یادآور شد: در حال حاضر چهار هزار و هشت پروانه صادره از شهرداری ها، ۹۰۵ فندانسیون اجرا شده، ۴۶۳ واحد دارای اسکلت، ۶۹ واحد دارای سفت کاری و سه واحد نیز در دیواندره به بهره برداری رسیده‌ است.

رضایی همچنین به وضعیت مسکن ملی در مرکز استان اشاره کرد و گفت: آخرین آمار شهر سنندج ۴۵ هزار و ۷۰۹ متقاضی است که کل متقاضیان دارای واریز وجه، ساماندهی شده اند، ضمن اینکه قریب هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال واریز وجه شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: در اجرای مصوبات جلسه گذشته ۴۲ هکتار از اراضی ملی محله احمدآباد در شهر بانه صادر شده و به اسم سازمان ملی زمین و مسکن سند خورده است.

معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی کردستان افزود: ۲ قرارداد مشارکتی ۱۴۲ واحدی بهاران و هزار و ۱۹۷ واحدی سقز منعقد شده و ارزش ریالی این ۲ قرارداد مشارکتی حدود چهار هزار میلیارد ریال  است که مبلغ قابل قبولی برای اجرا و روند پیشرفت پروژه است.

وی اضافه کرد: نقشه تفکیک ۵۰ هکتاری دیواندره که وارد فاز دبیرخانه زیربنایی شده و روال الحاق آن به شهر انجام شده و از دستگاه ها استعلام گرفته شده است که برخی جواب داده و برخی هنوز جواب نداده اند و مشکل ۷۲واحدی مسکن ملی قروه نیز مرتفع شده است.

بیش از هزار واحد مسکن مهر در کردستان تعین تکلیف نشده است

مدیرشعب بانک مسکن کردستان نیز در این جلسه گفت: در حال حاضر هزار و ۷۹۸ واحد مسکن مهر در استان تعیین تکلیف نشده است که ۵۹۸واحد مربوط به تعاونی ها و هزار و ۲۰۰۰ واحد مربوط به تفاهم نامه های سه جانبه است و هر کدام مشکلات خاص خود را دارند.

امید راست بین با بیان اینکه از متولیان امر از جمله راه و شهرسازی انتظار می رود همکاری لازم را داشته باشند تا وضعیت این تعداد واحد مسکن مهر تا پایان خرداد تعیین تکلیف شود چرا که پس از آن نرخ ما از ۷.۹ درصد به ۱۸ درصد افزایش خواهد یافت.

استان کردستان طبق سرشماری سال ۱۳۹۵، یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارد که در ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ روستا زندگی می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha