۱ خرداد ۱۴۰۱، ۹:۴۶
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 84762333
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه ملایر: فرهنگ فرزندآوری باید در جامعه نهادینه شود

همدان- ایرنا- امام جمعه ملایر فرزندآوری و جوان شدن جمعیت را ضرورت کنونی جامعه براساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: امروز فرهنگ فرزندآوری باید در بین مردم و خانواده‌ها ترویج یافته و نهادینه شود.

به گزارش ایرنا؛ حجت الاسلام "محمدباقر برقراری" روز یک‌شنبه در شورای فرهنگ عمومی شهرستان ملایر افزود: تمامی بسترها باید برای تسهیل ازدواج و تغییر فرهنگ «فرزند کمتر، زندگی بهتر» فراهم شود.

وی فرزندآوری و جلوگیری از پیر شدن جمعیت را از تاکیدات مهم رهبر فرزانه انقلاب دانست و اظهار داشت: تمامی دستگاه‌های اجرایی در این زمینه وظیفه دارند چراکه بسیاری از مشکلات کنونی جامعه به دلیل فقدان فرهنگ عمومی است که باید اصلاح شود.

حجت الاسلام برقراری تمسّک جستن به انبیاء الهی و قرآن را راهکاری مهم برای تقویت و پیاده‌سازی فرهنگ دانست و افزود: امروز فرهنگ غلط فرزند کمتر، زندگی بهتر باید با تمسک به سیره و روش ائمه اطهار(ع) از بین برود.

وی مشاوره ازدواج را یکی دیگر از راهکارهای مهم در این زمینه برشمرد و گفت: در این حوزه از شخصیت‌های فرهنگی مهم در جلسات دعوت شود و اولویت‌ها، طرح‌ها و برنامه‌های مهم در حوزه فرزندآوری، جوان شدن جمعیت و ازدواج جوانان تدوین و اجرایی شود.

امام جمعه ملایر بر لزوم ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه نیز تاکید کرد و ادامه داد: چندین برنامه اثرگذار اوقات فراغت و برپایی خیمه‌های معرفت در پارک‌ها و بوستان‌ها و معابر سطح شهر، طراحی و اجرا شود تا فرهنگ عمومی این شهرستان دچار آسیب نشود.

حجت الاسلام برقراری همچنین نسبت به ترویج فرهنگ غلط سگ‌گردانی و کشف حجاب در داخل خودرو هشدار داد و بیان کرد: اجرای طرح‌ها در این حوزه و همچنین جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب باید بازدارنده باشد.

امام جمعه ملایر: فرهنگ فرزندآوری باید در جامعه نهادینه شود

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر نیز در این نشست توجه به فرهنگ را توجه به همه نیازهای اساسی مردم دانست و گفت: در این شورا به عنوان یک ظرفیت مهم، باید راهکارها و برنامه‌های راهبردی به ویژه در حوزه فرزندآوری ارائه و اجرایی شود.

"حسین فارسی" با اشاره به هزینه‌کرد ۲ درصد از اعتبارات تملک دارایی در دستگاه‌های اجرایی برای کارهای فرهنگی، تاکید کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان موظف هستند در این زمینه برنامه‌ریزی کرده و برای اجرایی کردن مصوبات شورای فرهنگ عمومی با استفاده از این اعتبار گام برارند.

وی همچنین بر لزوم تبیین فرهنگ عمومی در مکان‌های تردد جوانان و همچنین استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای تحقق شعار سال و اجرای طرح بزرگ تحول اقتصادی دولت، تاکید کرد.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر نیز اجرای طرح "ایران جوان بمان" را در راستای فرهنگ‌سازی برای فرزندآوری دانست و گفت: پنج کارگروه در این زمینه تعریف شده است.

سرهنگ "علی‌اصغر فارسی" گفتمان‌سازی، تحکیم خانواده، تقویت و سلامت خانواده، زن و خانواده و اقدامات سلبی را از جمله کارگروه‌های زیرمجموعه این طرح عنوان کرد و افزود: عمده مشکلات ما در حوزه فرهنگی است که باید اصلاح شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha