۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۲۶
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85100267
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

اقدام های کلان فرهنگی شهرستان باید با مصوبه شورای فرهنگ عمومی باشد

همدان- ایرنا- امام جمعه ملایر تاکید کرد: تمامی اقدام ها و امورات مهم و کلان فرهنگی این شهرستان باید در جلسه شورای فرهنگ عمومی مصوب و سپس مورد پیگیری و اجرا قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ حجت الاسلام «محمدعلی ارزنده» روز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان ملایر اظهار داشت: تا زمانی‌که مصوبات نشست های پیشین این شورا به نتیجه نرسد، مصوبه جدیدی نخواهیم داشت.

وی تاکید کرد: کسانی‌که در عرصه فرهنگ صاحب‌نظر هستند و در راستای ارتقای فرهنگ و رفع نقایص فرهنگی جامعه تلاش می‌کنند، باید عضو شورای فرهنگ عمومی باشند.

امام جمعه ملایر شناسایی نقاط قوت و ضعف فرهنگی را از جمله وظایف مهم شورای فرهنگ عمومی برشمرد و افزود: موضوع‌های جلسه شورای فرهنگ عمومی باید قبل از جلسات شورای بعدی مشخص شود.

حجت الاسلام ارزنده ادامه داد: قبل از شروع جلسه‌های شورای فرهنگی عمومی، باید کمیته‌ای برای تبادل نظر و ارایه گزارش و بررسی موارد مطرح شده در نشست شورا، تشکیل شود.

وی برگزاری منظم و مستمر نشست‌های این شورا و حضور منظم اعضای شورا در جلسات را از الزمات شورای فرهنگ عمومی این شهرستان عنوان و اجرای طرح یاوران زکات و برگزاری یادواره شهدای شهرستان ملایر را از جمله مصوبات این نشست برشمرد.

امام جمعه ملایر یادآور شد: به تمامی مسئولان فرهنگی این شهرستان باید فراخوان زده شود که همزمان با آغاز دهه اول ولایت و کرامت تا پایان این دهه، پرچم غدیر در شهر به اهتزاز درآید و اول محرم پرچم عزا برافراشته شود.

حجت الاسلام ارزنده خواستار کمک و حمایت مسئولان برای تکمیل سیستم گرمایشی و سرمایشی مصلی حضرت ابوالفضل(ع) شد و واریز مبلغی به عنوان حق‌الزحمه خادم و انشعابات برای مراسم‌هایی که در مصلی ملایر گرفته می‌شود، به عنوان یکی دیگر از مصوبات نشست شورای فرهنگ عمومی مطرح کرد.

اقدام های کلان فرهنگی شهرستان باید با مصوبه شورای فرهنگ عمومی باشد

همه باید در حوزه فرهنگ دغدغه داشته باشیم

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر نیز اظهار داشت: در آیین‌نامه شورای فرهنگی عمومی کشور، بند دوم آن در هشت محور وظایف شورا را مشخص کرده که در سه محور کلی، وظیفه، رسالت و ماموریت ما در حوزه فرهنگ شهرستان ملایر، انجام کار کارشناسی، مطالعاتی و بررسی است.

«سلمان اسماعیلی» با تاکید بر اینکه در حوزه فرهنگ همه باید دغدغه داشته باشیم، افزود: نشست شورای فرهنگ عمومی جای درد دل و گلایه نیست، بلکه باید اشکالات، مسایل و مشکلات مطرح و برای رفع آنها راهکار ارایه شود و مصوبه داشته باشیم.

وی برنامه‌ریزی برای اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی را از الزامات برشمرد و بیان کرد: هر توان اجرایی که داریم باید در چارچوب مصوبات شورای فرهنگی عمومی برای اجرای آن گام برداریم و سهم خود را در تحقق این مصوبات مشخص کنیم.

فرماندار ویژه ملایر با تاکید بر اینکه در تمامی موضوع‌های فرهنگی باید گروه‌های مشورتی داشته باشیم و از نظرها و پیشنهادات همه گروه‌ها و اقشار استفاده کنیم، ادامه داد: طبق قانون در حوزه مسایل فرهنگی، هم مکلف هستیم و هم موظف هستیم از تدابیر امام جمعه ملایر در حوزه فرهنگ عمومی تابعیت کنیم.

اسماعیلی سپاه ملایر اقدامات اجرایی نهادهایی همچون سپاه ناحیه ملایر، نیروی انتظامی، آموزش و پرورش، دانشگاه ملایر و شهرداری ملایر را در حوزه فرهنگی ستودنی خواند و گفت: عده‌ای به جای انجام کارهای اساسی در حوزه فرهنگ، ماشین ناامیدسازی مردم هستند و فقط سیاه‌نمایی می‌کنند.

وی تشکیل کارگروهی ویژه در طرح گسترش شهرهای ملایر جهت تهیه پیوست فرهنگی در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن را به عنوان یکی از مصوبات این شورا عنوان و بیان کرد: این کارگروه متشکل از نماینده حوزویان، دانشگاه ملایر و شهرداری باشد تا ضمن اعلام فراخوان، بتوانیم از نظرها و پیشنهادات علما، رحانیون، بزرگان و دانشگاهیان برای ساخت شهر در طراز ایرانی و اسلامی استفاده کنیم و پیوست فرهنگی باید برای آن در نظر گرفته شود.

سبک زندگی در دستور کار شورا قرار گیرد

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز به اقدامات ارزشمند شورای فرهنگ عمومی در این شهرستان در حوزه مسایل فرهنگی و اجتماعی به عنوان شورای بالادستی اشاره و پیشنهاد کرد: سبک زندگی اسلامی در حوزه‌های مختلفی همچون عفاف و حجاب، جمعیت و فرزندآوری در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار گیرد و با تقسیم وظایف بین دستگاه‌ها پله پله حرکت کرده تا به خروجی مطلوب برسیم.

حجت الاسلام «احد آزادیخواه» با بیان اینکه ۲۰۰ همت تسهیلات برای ازدواج فرزندآوری و ودیعه مسکن پیش‌بینی شده است، افزود: ملایر به دلیل مزیت‌های نسبی همچون سرانه بالای فضای سبز و برندهای جهانی و ملی، ظرفیت خوبی برای برگزاری اقدامات فرهنگی در قالب‌های مختلف دارد که باید از آن برای جذب خانواده‌ها و جوانان استفاده کرد.

وی بر ضرورت تهیه پیوست فرهنگی برای روستاهای آسیب‌پذیر در مسائل اجتماعی تأکید و بیان کرد: اعزام روحانی، ساخت خانه عالم و انجام اقدامات فرهنگی دیگر می‌تواند در پیشگیری از بسیاری ناهنجاری‌های اجتماعی در روستاها تأثیرگذار باشد.

دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: هرجا فرهنگ ارتقا یابد، آسیب‌ها و معضلات اجتماعی نیز کاهش پیدا می‌کند.

"هادی بیگی‌نژاد" با تاکید بر اینکه اعضای این شورا باید خود را در تصمیم‌گیری و اجرای برنامه‌ها و عملیاتی کردن آن شریک بدانند، گفت: با آموزش خانواده، تربیت کودکان و نوجوانان و انسجام کارکنان در مسائل فرهنگی، می‌توان با برنامه‌ریزی‌های بیشتر کارهای فرهنگی را عملیاتی‌تر کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha