امام جمعه سردشت: شهدای روحانی طلایه داران مکتب شهادت هستند

مهاباد - ایرنا - امام جمعه سردشت شهدای روحانی را طلایه داران انقلاب اسلامی و مکتب شهادت دانست که با خون خود حقانیت مسیرشان را به اثبات رساندند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا محمد واوی روز یکشنبه در دیدار با ۲ خانواده شهید روحانی این شهرستان اظهار کرد: شهدای روحانی طلایه دارانی بودند که خود مکتب شهادت را با جانفشانی آراسته و به شهدا و همرزمانشان پیوستند.

وی با گرامیداشت نام و یاد شهدای انقلاب اسلامی افزود: نقش روحانیت در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، نقش برجسته‌ای است زیرا آنها در ۲ جبهه با ترویج معنویت و معارف و جنگ تحمیلی پرچمدار بودند.

امام جمعه سردشت اضافه کرد: روحانیون در طول تاریخ همواره در راستای زمان شناسی و موقعیت سنجی پیشتاز بوده و در مبارزه با ظلم و جور از هیچ تلاشی فروگذار نکردند.

وی با بیان اینکه همه ما مدیون رشادت‌های این عزیزان هستیم، ادامه داد: در طول جنگ تحمیلی روحانیون فراوانی در راه نظام جان خود را تقدیم کردند که هر کدام از این روحانیون شهید در کنار دیگر شهدای معظم، برای جامعه و انقلاب ما افتخار زیادی آفریدند.

فرمانده سپاه سردشت نیز در این دیدارها با اشاره به جهاد تبیین و نقش و اهمیت آن در فضای کنونی جامعه گفت: انعکاس واقعیت‌ها به مردم امروز جهاد تبیین است زیرا دشمن اکنون به دنبال تغییر ارزش‌ها، دگرگونی الگوها، تغییر ذائقه‌های فرهنگی، تضعیف گفتمان مقاومت و بزرگ‌کردن ضعف‌ها است.

امام جمعه سردشت: شهدای روحانی طلایه داران مکتب شهادت هستند

سرهنگ قاسم نصیری افزود: برای جهاد تبیین، نیازمند الزاماتی نظیر آگاهی کامل و درست اطلاعاتی،  بصیرت نسبت به وقایع، خواندن نقشه دشمن، دیده‌بانی قوی، فریب‌ نخوردن، صراحت و شجاعت و روحیه جهادی و همچنین اهتمام به امیدآفرینی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه بزرگترین توطئه های دشمن با جهاد تبیین خنثی می‌شود، خاطر نشان کرد: برای پیروزی در این مسیر نیازمند معارف شهدای معظم خصوصا شهدای روحانی و فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین آنها به نسل جوان هستیم که این امر مهم وظیفه خطیر همه از جمله رسانه‌ها، روحانیون، دانشجویان، معلمان، اساتید، مسئولان  و سایر اقشار انقلابی است.

ابه گزارش ایرنا، این دیدارها در آستانه برگزاری کنگره چهار هزار شهید روحانی کشور و با ۲ خانواده شهید روحانی «عبدالکریم کرمی» و «سید محسن حسینی» برگزار شد.

شهید ماموستا عبدالکریم کرمی سال ۶۶ با حمله هوایی رژیم بعث در روستای مرزی «زیره‌مرگ» سردشت و شهید ماموستا سید محسن حسینی بر اثر ضایعات شیمیایی در سال ۸۴ به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.

این شهرستان در طول دوران انقلاب اسلامی ۸۵۶ شهید که از این تعداد ۶ شهید روحانی هستند را تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

سردشت با تقدیم ۶ شهید روحانی بعد از ارومیه دومین شهرستان در سطح استان آذربایجان غربی است که بالاترین شهید روحانی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha