ارتباط‌گیری با مردم و پاسخ به سوالات آنها از مصادیق جهاد تبیین است

شهرکرد -ایرنا- نماینده مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر تحقق جهاد تبیین گفت: هم‌اکنون مصداق جهاد تبیین، ارتباط‌گیری با مردم جامعه و پاسخ به سوالات و نقدهای آن‌ها است.

آیت‌الله علیرضا اسلامیان روز یکشنبه در یادواره ۸۱ شهید روحانی استان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ ویژه شهدای روحانی استان و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: جهاد تبیین وظیفه همگانی است و استدلال و برهان از ابزار مهم این جهاد است.

وی اظهار داشت: جهاد تبیین براساس فرمایش مقام معظم رهبری، ضرورت جامعه امروز است و همه باید در قبال جامعه خود احساس وظیفه کنند و در خصوص مسائل مهمی که برای مردم جای سوال است، روشنگری عاقلانه و منطقی داشته باشیم.

اسلامیان با اشاره به اینکه مباحث متعددی در جهاد تبیین مطرح است، افزود: در مسائل مهم کشور هر جا که با مردم جامعه صحبت‌ شد دلیل و پاسخ برای مسائل برای مردم بیان شد، به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کردیم که این امر نشان از همراهی مردم با نظام است.

این استاد حوزه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت جهاد تبیین، گفت: هم اکنون ارتباط‌گیری با مردم جامعه و پاسخ به سوالات و نقدهای آنها مصداق جهاد تبیین است و باید از ائمه اطهار(ع) که از تک تک ثانیه‌های زندگی خود در راستای ترویج‌ و تبیین دین در جامعه استفاده کردند، الگو بگیریم و همه دست‌اندرکاران جامعه در عرصه جهاد تبیین با تمام توان خود وارد شوند.

وی افزود: نباید به میزهای ریاست و مسئولیت دل‌ بست بلکه باید همه تلاش ما روی مساله جهاد تبیین و ارتباط‌گیری بیش‌از پیش با مردم متمرکز شود.

اسلامیان با بیان اینکه جهاد در زبان و عمل بهترین نوع جهاد است، گفت: امروز جهاد تبیین یک وظیفه تعیینی و واجب شرعی و وظیفه خطیر برای همه افراد جامعه است که توان انجام آن را دارند.

نماینده مردم استان چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان رهبری افزود: باید به آنچه می‌خواهیم تبیین کنیم احاطه کامل داشته باشیم و مخاطب و جامعه هدف خود را بشناسیم و از ابزار صحیح جهاد تبیین استفاده شود.

اسلامیان گفت: روحانیون همیشه نقش اثرگذاری در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از آن در تنویر افکار عمومی برعهده داشتند و در خط مقدم قرار داشتند و در حال حاضر نیز که دشمن قسم خورده اسلام به دنبال ضعیف نشان دادن نظام و ضربه بزدن به دین و نظام است باید با تبیین درست، اجازه ندهند که شیطان و دست‌نشانده‌های شیطان و دشمنان نظام به نظام جمهوری اسلامی ایران ضربه وارد کنند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری در طول هشت سال دفاع مقدس بیش از ۲  هزار و ۴۰۰ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha