جهاد تبیین در بسیاری از ماموریت‌های سپاه دیده می‌شود

شهرکرد - ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش سپاه و بسیج در تمام عرصه‌ها گفت: جهاد تبیین در بسیاری از ماموریت‌های سپاه دیده می‌شود.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی سپاه قمر بنی هاشم(ع) استان، غلامعلی حیدری در آیین تجلیل از پاسداران نمونه سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) استان با تبریک اعیاد شعبانیه و هفته پاسدار و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای مدافع سلامت، شهدای مدافع امنیت و شهدای مدافع حرم اهل بیت (ع) گفت: دیدن چهره نورانی شما پاسداران خاطرات هشت سال دفاع مقدس و ایام  مردانگی عزیزان را تداعی می‌کند.

وی اظهار داشت: جهاد تبیین یکی از موضوعات بسیار مهم و مورد تاکید مقام معظم رهبری است و در شرایطی ایشان جهاد تبیین را مطرح فرمودند و تأکید دارند که دشمن تمام عزمش را گذاشته تا با پمپاژ یاس و ناامیدی به جامعه مردم عزیز را مایوس و ناامید کند و تفرقه بین مردم بیندازد.

وی با اشاره به دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی در بیش از ۴۰سال گذشته، اظهار داشت: این دستاوردها با توجه به فشارهای دشمن و تحریکات و توطئه‌های دشمن از هشت سال دفاع مقدس تا توطئه کودتا و ترور بیش از ۱۷ هزار نفر، برای ناامید سازی مردم و ترساندن آنان از ادامه پشتیبانی انقلاب و ولایت فقیه انجام شده است.

حیدری خاطر نشان کرد: دشمن با استفاده از فشار و تحریم ناجوانمردانه و فضای رسانه‌ای و تبلیغی به دنبال ناامید کردن مردم است و در این شرایط مقام معظم رهبری، جهاد تبیین را در دستور کار قرار دادند و مطرح فرمودند، که این جهاد تبیین برای پاسداران و بسیجیان از حساسیت بیشتری برخوردار است.

به گفته وی، جهاد تبیین در بسیاری از ماموریت های سپاه دیده می شود و ما باید تلاش کنیم ظرفیت عظیمی که سپاه و بسیج دارند در خط مقدم جهاد تبیین باشد و از جایگاه و حضور قدرتمندانه ای که  سپاه و بسیج در جامعه دارد برای جهاد تبیین استفاده کنیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: انقلابی‌گری یکی از نکات مهم جهاد تبیین است، یعنی اتکا بر عزم ملی برای محرومیت زدایی و توجه به ریزش‌ها و رویش‌های انقلاب، توجه به اصل بسیار مهم اعتقاد به نظام، وفاداری و  توجه به ارزش‌های انقلابی، اعتقاد به استقلال و لزوم خودکفایی و ولایت محوری و آرمانخواهی می‌تواند در فضای جهاد خودش را نشان دهد.

وی انقلابی و اخلاقی عمل کردن را از موضوعات جدی در جهاد تبیین و شاکله اصله ماموریت‌های سپاه عنوان کرد و گفت: ماموریت‌های سپاه خودش یک نوع جهاد تبیین است، که سپاه با اقدام علمی و عملی از اول انقلاب در دستور کار خودش قرار داده است.

حیدری تصریح کرد: ظرفیت عظیمی است اکنون که پرچمداری جهاد تبیین را قاعدتا فرزندان انقلابی حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری در جامعه می توانند بر عهده داشته باشند و تأثیرگذاری بسیار زیادی که سپاه و بسیج بحمدالله داشته و دارد می تواند با ایجاد وحدت و همدلی پرچم جهاد تبیین را بلند کند.

این مقام مسوول، جهاد تبیین را وظیفه همه مردم عزیز و نخبگان و دلسوزان انقلابی کشور دانست و گفت: دشمن با تمام امکانات و بیش از ۲۵۰ شبکه فارسی زبان  به دنبال بمباران رسانه ای تبلیغی و ناامید سازی مردم است.

وی همچنین تاکید کرد: بعد از انتخاب دولت مردمی آیت الله رئیسی، یک بارقه امیدی در جامعه تشکیل شده و با تلاش و حرکت جهادی باید بتوانیم این بارقه امید را عمق بخشی کنیم و این امکان ندارد مگر با گام های بلند و اقدامات عملی.

استاندار چهارمحال و بختیاری، فرامین مقام معظم رهبری را در دستور کار دولت سیزدهم دانست و افزود: تحول و تحرک انقلابی در همه بخش های دولت، عدالت ورزی و لزوم مردمی بودن، توزیع عادلانه امکانات بخصوص یارانه ها، گرفتن امضاهای طلایی، کم کردن فاصله ها بین مردم و دولتمردان، بکارگیری مسئولین مردمی و به دور از زندگی اشرافی، در بین مردم بودن خدمتگزاران، در دستور دولت سیزدهم است.

حیدری با اشاره به تلاش و اهتمام دولتمردان مردمی در مبارزه با فساد، بازگرداندن سیاست های اصل ۴۴ به ریل درست آن و گزینش خاطر نشان کرد: مبارزه با فساد خصوصا در اجرای نادرست سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی، تلاش و اهتمام دولتمردان مردمی در مبارزه با فساد و نوع گزینش افراد سعی می شود پاکدست بوده روحیه مبارزه با فساد داشته و روحیه انقلابی و جهادی داشته باشند و خوش نام بوده و هم و غم آنها خدمت به مردم باشد.

وی بازگرداندن اعتماد مردم به دولت بعنوان بزرگ ترین سرمایه را از دیگر اقدامات جهادی و عملی بدون شعار و تبلیغات از سوی دولت برشمرد و گفت: بازگرداندن واحدهای تولیدی راکد و تکمیل پروژه های نیمه تمام ، به ویژه پروژه های پیشران و تلاش برای حل مشکلات مردم در دستور کار است.

وی گزارشی از اقدامات ۱۰۰روزه مسئولیت خود در استانداری چهارمحال و بختیاری را یادآوری کرد و گفت: حضور هفتگی در شهرستانها، سرکشی و نظارت میدانی بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی، بازدید از طرحهای نیمه تمام، بررسی موانع و رفع مشکلات در مسیر تحرک دستگاههای اجرایی، به حداقل رساندن فاصله بین مدیران شهرستانی و استانی، تاکید بر جذب کامل بودجه ۱۴۰۰، تکریم ارباب رجوع و اهتمام به حل مشکلات مردم، جلسات مختلف و تعامل با نخبگان و صاحب نظران و جریان های دلسوز انقلابی و اصحاب رسانه و جوانان، دیدار نمایندگان استان با رئیس جمهوری، جلسه با رییس مجلس و جلسه با معاونین رییس جمهور و مذاکره با ۱۰ وزیر کابینه سیزدهم، را بخشی از این اقدامات برشمرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری، تلاش برای اجرای طرح های توسعه جهشی به منظور کاهش نرخ بیکاری در استان و طرح های محرومیت زدایی با استفاده از ظرفیت های بنیادهای کلان همچون بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، قرارگاه بازسازی خاتم الانبیاء سپاه، مناطق آزاد اقتصادی و همچنین استفاده از ظرفیت ۱۴۰۰ گروه جهادی فعال در استان چهارمحال و بختیاری، مصوبات قرارگاه امام حسن علیه السلام مخصوصا در حوزه ۴۰۰ کیلومتر راه روستایی، ساخت مسکن برای محرومین و تأمین اعتبار برای روستاها و حوزه آبخیزداری را از دیگر اقدامات انجام شده در مدت مسئولیت خود عنوان کرد.

حیدری گفت: تلاش دشمن ایجاد تفرقه بین مردم و مسئولین است و باید تلاش کنیم در راستای جهاد تبیین کار عملی داشته باشیم که بخش عمده جهاد تبیین کار عملی است همچنین خدمات انجام شده را هم منعکس کنیم و بارقه امید ایجاد شده بعد از تشکیل دولت سیزدهم  را عمق ببخشیم با و هم افزایی و استفاده از ظرفیت بسیج متخصصین در راستای خنثی سازی توطئه های دشمنان بکوشیم.

وی در پایان با یادآوری ماموریت رزمندگان تیپ ۴۴ قمر بنی هاشم(ع) در مرزهای جنوب شرق کشور برای تامین امنیت پایدار، میزبانی کنگره ملی ۱۰هزار شهید جامعه عشایری همزمان با بهار ۱۴۰۱ در استان چهارمحال و بختیاری را فرصت مغتنمی برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت از نسل اول به نسل سوم دانست و تأکید کرد: برگزاری این یادواره های شهدا یکی از مصادیق جهاد تبیین است.

به گزارش ایرنا، در این آیین از پاسداران نمونه سپاه حضرت قمر بنی هاشم(ع)و خواهران شاغل سپاه استان که در مسابقات قرآنی کشوری حائز رتبه برتر شده بودند با اهدای لوح تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha