۲ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۰۵
کد خبرنگار: 5194
کد خبر: 84764281
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صدور سند تک برگی برای ۱۲ هزار هکتار اراضی ملی در استان تهران

شهرری - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، از اخذ سند تک برگی برای بیش از ۱۲ هزار و ۳۹ هکتار از اراضی ملی در شهرستان های شمیرانات، شهریار، دماوند، فیروزکوه و پردیس استان تهران خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، اجرای طرح کاداستر یا حدنگاری اراضی علاوه بر مشخص کردن مرز بین اراضی دولتی و مستثنیات، از بسیاری از تخلفات و جرایم دراین عرصه‌ جلوگیری می کند، در حقیقت این طرح با بالا بردن ضریب امنیت و سرعت در پاسخگوئی به مراجعین اقدامی مهم و موثر در تأمین امنیت فردی و اجتماعی جامعه است.

از این رو در ادامه فعالیت های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در راستای، تعیین تکلیف قانونی اراضی ملی و تثبیت مالکیت دولت، برای بیش از از ۱۲ هزار هکتار در اراضی ملی استان تهران سند تک برگ با هدف جلوگیری از تجاوز افراد سودجو به بیت المال و انفال متعلق به مردم، حفظ حقوق شخصی افراد، ایجاد اعتماد و اطمینان در معاملات املاک، کاهش دعاوی در دادگاه ها، کاهش حجم پرونده های قضایی و افزایش سرعت در رسیدگی به دعاوی مطروحه، تسریع و افزایش دقت در امر پاسخگویی به استعلامات و رضایتمندی ارباب رجوع، رعایت حقوق شهروندی و  مدیریت و برنامه ریزی و استفاده بهینه از زمین صادر شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران خاطرنشان کرد: تثبیت مالکیت دولت با اخذ ۱۶ سند کاداستر (سند تک برگی) به میزان ۱۲ هزار و ۳۹هکتار؛ ۳ سند به مساحت ۶۴میلیون و ۹۷۹ هزار و ۲۴۶متر  از اراضی ملی در پلاک‌های اوشان، تیمورآباد و ملک چشمه شهرستان شمیرانات صورت گرفت.

رضا بیانی ادامه داد: همچنین، سه سند به مساحت ۲ میلیون و ۳۰۲ هزار متر از اراضی ملی در پلاک های شهرستانک (۲ سند) و نصیر شهر(۱ سند) شهرستان شهریار، رباط کریم، اسلامشهر، بهارستان و قدس، دو سند به مساحت ۲۶ میلیون و ۱۴۲ هزار و ۹۷۲ متر  از اراضی ملی در پلاکهای سولک و شاه بلاغی در شهرستان دماوند صادر شد.

وی  اضافه کرد: یک سند به مساحت ۲ هزارو ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی در پلاک وئین کدوده  شهرستان فیروزکوه و هفت سند به مساحت ۵ میلیون و ۹۷۲ هزار و ۳۵۱ متر از اراضی ملی در پلاک پلنگ آباد پردیس  با همت روسای ادارات منابع طبیعی این پنج شهرستان و با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک این پنج شهرستان به منظور جلوگیری از زمین‌خواری و تعرض به انفال و بیت المال متعلق به مردم دارای سند کاداستر (تک برگی) شد.

بیانی اظهار داشت: با اجرایی شدن طرح جامع کاداستر و اخذ اسناد تک برگی اراضی ملی با افزایش ضریب حفاظتی اراضی ملی از هرگونه تجاوز ودست درازی افراد سودجو و فرصت طلب به اراضی ملی و انفال که متعلق به نسلهای بعدی است با شدت و سرعت بیشتری نسبت به قبل جلوگیری خواهد شد.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران از مردم درخواست کرد، با رعایت اصول حفظ و نگهداری منابع طبیعی، از آسیب رساندن به درختان، جنگل ها، مراتع و دیگر عناصر طبیعت و آلوده کردن محیط زیست خودداری کرده و ضمن پاسداشت طبیعت و پرهیز از آلودگی و تخریب عرصه‌های طبیعی، در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف و آتش سوزی های احتمالی در عرصه های جنگلی، مرتعی و اراضی ملی مراتب را فوراً از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ و سامانه ۱۳۹ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع  دهند.

سند تک برگ کاداستر برای بیش از ۳ هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان ری

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ری گفت: سند تک برگی برای سه هزارو ۳۹۱ هکتار اراضی ملی شهرستان ری، به منظور پیشگیری از زمین‌خواری صادر شد.

ضیاء نصرتی افزود: تثبیت مالکیت دولت با اخذ سند کاداستر (سند تک برگی) به میزان سه هزار و ۳۹۱ هکتار از اراضی ملی در پلاک های چهل قز و سنگتراشان با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک قیامدشت خاوران انجام شد.

 وی ادامه داد: حفظ، احیا، توسعه و بهره‌برداری از اراضی ملی از مهم‌ترین وظایف منابع طبیعی محسوب می‌شود و با اجرای طرح کاداستر مالکیت اراضی دولت تثبیت و نقش بسزایی در راستای توسعه شهرستان و طرح‌های عمرانی دارد.

 نصرتی خاطرنشان کرد: با قرار گرفتن عرصه‌های ملی زیرپوشش طرح کاداستر علاوه بر برطرف شدن بسیاری از مشکلات ثبتی، این اقدام گامی مهم برای پیشگیری از وقوع پدیده زمین‌خواری و جلوگیری از تجاوز و تعدی به انفال و بیت المال مردم که در واقع متعلق به نسل آینده است  به شمار می‌آید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha